Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako lapsiperheellisen muuttaa Saloon vai Turkuun? Haluisin

Vierailija
27.04.2012 |

ekaluokkalaisen aloittavan koulunsa pienemmässä kaupungissa, mutta muuten en sitten tiedä.. Neuvoja?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kaupunginosa, omakoti ja rivitaloja. Kauppa, pk ja alakoulu löytyy.

Ollikkalaan tai Pahkavuoreen ei kannata muuttaa, vaikka ovatkin vähän lähempänä keskustaa.

Vierailija
2/21 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon asunut siellä 3 vuotta kun olin Salossa Nokialla töissä enkä jaksanut käydä vuorotyössä Turusta. Tympeä kaupunki minusta. Ei riittävän pieni ollakseen maaseutumainen tai idyllinen mutta liian pieni ollakseen kunnon kaupunki jossa laajaa kulttuuri- ja ravintolatarjontaa esimerkiksi. Keskusta- alue ennätysruma, kuin jostain entisestä Neuvostoliitosta. Ankea tunnelma, kebabpaikkoja joka nurkassa ja tyhjinä olevia liiketiloja, useita hämäriä thaihierontapaikkoja.

Itse valitsisin ehdottomasti Turun, sieltä joku kiva rauhallinen omakotivaltainen kaupunginosa. Tai sitten ympäristökunnista vaikka Kaarina tai Lieto jos Turku tuntuu liian isolta, mutta ei Saloa. Oikeasti se työmatkakin on jo aika pitkä, itse kyllästyin aika pian sitä ajamaan ja tein siksi sen Saloon muutto virheenikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en ajattele niin, että asuisin Salossa, kunhan asun. Asutaan keskusta-alueella. Lapset musiikkiluokalla. Turkuun pääsee nopeasti, samoin Helsinkiin. Siksi sijainti hyvä. Palvelut kelvolliset, ruokakauppoja tuntuu jotenkin olevan aika vähän. Eikä ole Ginaa eikä Cubusta. Kirppiksiä ja kebabpaikkoja riittää ja iltatori on ihan paras. Kesällä kaupunki kyllä on nätti. Tupuriin en muuttais. En Ollikkalaan enkä Rappulaankaan kun pois sieltä pääsin.

Vierailija
4/21 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

seurakunnalla ainakin jossain vaiheessa oli oma iltapäiväkerhonsa.

Vierailija
5/21 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naantali on kaunis, mutta en tiedä heidän palveluistaan ovatko riittävät.

Vierailija
6/21 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

älkää tänne ainakaan muuttako! Koulut, päiväkodit ym. supistettu minimiin. Kaikki on hankalaa lapsiperheille.

Vierailija
7/21 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun en paikkakuntaa tunne, en ole edes koskaan käynyt. Itse en varmaan sinne haluaisi muuttaa, liian pieni varmaan makuuni ja järjettömät työmatkat eivät sovi itselleni, varsinkin kun perheemme ei ekologisista syistä halua hankkia autoja.

Mutta Turku sentään miksei sinne jos siellä kerran miehelläsi olisi työpaikka, varsinkin jos itsekin voit sieltä töitä saada (jos siis haluat töihin). Turun asunnothan ovat esim. Helsinkiin ja Tampereeseen verrattuna huomattavasti edullisempia. Turussa on myös ihania vanhoja taloja, itse ainakin tykkään Turusta. Turkuakaan en tosin tunne palvelujen ym. tasolta vain turistinäkökulmasta ja huvikseni olen joskus katsellut netistä asuntoja ja hinta-laatusuhde vaikuttaa mielestäni todella hyvältä Helsinkiin ja Tampereeseen verrattuna, joista kummassakin olen asunut.

Vierailija
8/21 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta asunnot tosiaan Salossa paljon edullisemmat, nyt jopa lähes polkuhintaan saatavissa kivoja asuntoja lapsiperheille, mitä ollaan katseltu.. Meillä lapset 7v, 3v ja 6kk ap

Vierailija
9/21 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naantali on kaunis, mutta en tiedä heidän palveluistaan ovatko riittävät.

Naantalin palvelut sijoittuivat vertailussa juuri toiseksi koko Suomessa, heti Kauniaisten jälkeen. Lisänä sitten vielä se kaneus.

Vierailija
10/21 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salo on ihan ok paikka ja asunnot varmaan nyt halpoja - kääntöpuolena sitten että irtisanomisten todelliset seuraukset näkyvät vasta pitkällä tähtäimellä ja niin että pahoinvointi on lisääntynyt, esim. nuorten mielenterveysongelmat tulevaisuudessa. Lisäksi olen saanut sen käsityksen että kaupungilla on talousvaikeuksia.

Näistä kahdesta vaihtoehdosta valitsisin siis Turun. Eivät asunnot sielläkään kamalan hintaisia ole (ainakaan pääkaupunkiseutuun verrattuna) ja miehelläsi olisi lyhyempi työmatka. Turku on aika monipuolinen kaupunki ja viehättävyys perustuu siihen että jollain tapaa se on ihan pikkukaupunki vaikka Suomen mittakaavassa onkin iso ja palveluja löytyy.

Vierailija
11/21 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohtishintaiset asunnot, maaseudun rauha, lapsille löytyy hoitopaikat ja pienet koulut :)

Vierailija
12/21 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä. eihän se kilsoissa välttämättä ole paljon pidempi kuin salosta mutta sieltä pääsee sentään motaria koko matkan.

Vierailija
13/21 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupurissa, kuten joku aiempikin täällä kertoi... Mukava paikka, tervetuloa!

Vierailija
14/21 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

masku, nousiainen tai lemu?

Vierailija
15/21 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ehdottomasti kannattaa lapsiperheen muuttaa turkuun :) Ei turku ole lapsiperheen painajainen! Eikä täällä ole palveluita supistettu miniimiin :D Esimerkiksi hirvensaloon on suunniteltu yli 1000 oppilaan jättikoulua :) Älkää ukoko kaikkeen mitä ihmiset yrittää pottuilla :) Eli turkuun vaan :)

Vierailija
16/21 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti nyt vaan kunta suunnittelee säästöjä, mm. koululaisten iltapäivätoiminta aiotaan lopettaa.

Täällä olisi nyt edullisia asuntoja, ja jotkut voi myydä paniikissakin.

Vierailija
17/21 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse Salosta kotoisin, ja meillä on siellä yhä mökki. Kaupunki on siten suht tuttu, tosin lapsemme eivät siellä ole päivähoidossa tai koulussa.

Siellä on nyt Nokian irtisanomisten takia kohta asuntoja suht kohtuuhinnalla saatavissa. Itse kaupunki (Salohan on iso kunta nykyään) on näpsä, palvelut ja kaupat pelaavat.

Turku on jo isompi, ja asuntojen hinnatkin hiukan kovemmat.

Vierailija
18/21 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta asunnot tosiaan Salossa paljon edullisemmat, nyt jopa lähes polkuhintaan saatavissa kivoja asuntoja lapsiperheille, mitä ollaan katseltu..

Meillä lapset 7v, 3v ja 6kk

ap

Vierailija
19/21 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti nyt vaan kunta suunnittelee säästöjä, mm. koululaisten iltapäivätoiminta aiotaan lopettaa.

olin siinä luulossa, että ekaluokkalaisten ip-hoito on lakisääteistä.

Mutta eihän se olekaan, tarkistin opetuslaista. Oppia ikä kaikki. Ikävä juttu.

-3-

Vierailija
20/21 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmatkaan menee helposti tunti aamuin ja illoin, jos joutuu ruuhka-aikaan kulkemaan, eikä duuni ole Turun etelä-puolisessa osassa.

Mieti vielä, miehesi työpäivistä tulee pitkät. Plus sinunkin, jos joskus menet Turkuun asti töihin. Salossa voi olla duunit kiven alla, juurikin noitten irtisanomisten takia.

-3-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kahdeksan