Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sinua pahoinpideltiin lapsena?

Vierailija
18.05.2012 |

Ja mitkä ovat nyt suhteesi vanhempiisi, entä oliko alkoholiongelmaa?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoholiongelmaa perheessä ja välit ovat hyvät. itseasiassa olen sitä mieltä, että tekisi omalle pojallenikin hyvää saada selkäänsä. pelkäisi vähän eikä tekisi niin älyttömiä juttuja...mutta en ole lapsiani lyönyt enkä lyö.

Vierailija
2/13 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hakkattiin päätä seinään nostettiin päästä ilmaan lyötiin perseelle ja tukistettiin. Normi viikonloppu juoppo. Kerran vuodessa soitto kerran vuodessa kahdessa käy. Melko teennäistä on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuristettu. Läpsitty. Luunappia. Heitelty pitkin huonekaluja. Vedetty tukasta. Heitetty tavaroita naamaan...

Toinen vanhemmista on kuollut. Toiseen etäiset välit. Ei myönnä, että on pahoinpidellyt, sen voisin antaa anteeksi, mutta kertoo että minä keksin omiani.

Vierailija
4/13 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta olin koulukisauttu. Minua kuristettiin, tönittiin, lyötiin ja potkittiin.

Vierailija
5/13 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja haukuttiin. Joskus tönittiin päin ovenkarmeja tmv. Olin kamalan ujo lapsi ja se hävetti vanhempiani.

Vierailija
6/13 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska en pidä luunappeja tai tukistamista väkivaltana. Taisinpa kerran saada selkäänikin, risulla.

Minulla on erittäin läheiset välit vanhempiini, varsinkin isääni. Hänellä oli/on alkoholiongelma mutta se ei lapsuudessani haitannut ketään muuta kuin äitiäni. Leppoisa tyyppi kun on aina ollut, oli kännissä tai ei.

Vierailija
7/13 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää nimittelyä täysin mitättömäksi haukkumista huoneeseen eristämistä. Olin vain se riippakivi. Kesti vuosia toipua kaikesta.

Vierailija
8/13 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuristettu. Läpsitty. Luunappia. Heitelty pitkin huonekaluja. Vedetty tukasta. Heitetty tavaroita naamaan...

Toinen vanhemmista on kuollut. Toiseen etäiset välit. Ei myönnä, että on pahoinpidellyt, sen voisin antaa anteeksi, mutta kertoo että minä keksin omiani.

En ole ottanut asiaa puheeksi, mutta joskus kuulin kun he paheksuivat väkivaltaista tapaa kasvattaa lasta. Se ihmetytti aika tavalla.

Vierailija
9/13 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska en pidä luunappeja tai tukistamista väkivaltana. Taisinpa kerran saada selkäänikin, risulla.

Minulla on erittäin läheiset välit vanhempiini, varsinkin isääni. Hänellä oli/on alkoholiongelma mutta se ei lapsuudessani haitannut ketään muuta kuin äitiäni. Leppoisa tyyppi kun on aina ollut, oli kännissä tai ei.

Mutta kai se on niin, että tukistaa voi eri tavalla. Jos revitään hiuksista kadulle niin, että välillä vaihdetaan tuppoa kun edellinen irtoaa, niin voidaan varmaan puhua jo pahoinpitelystä.

Vierailija
10/13 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

henkinen väkivalta oli oikeastaan paljon pahempaa kuin fyysinen.Järkyttävää nimittelyä täysin mitättömäksi haukkumista huoneeseen eristämistä. Olin vain se riippakivi. Kesti vuosia toipua kaikesta.

Fyysinen väkivalta menee aina pidemmälle ja pidemmälle. Itselläni oli lapsuudessa pari kertaa, jolloin olin varma että nyt henki lähtee. Olisin ollut paljon mieluumin haukuttavana kuin hakattavana. Hakkaamisesta jäi myös jäljet, jotka koulussa hävettivät. Köyhäkin olin.

Traumat jäi ja koskaan en pääse niistä eroon.

Vierailija
11/13 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kai se on niin, että tukistaa voi eri tavalla. Jos revitään hiuksista kadulle niin, että välillä vaihdetaan tuppoa kun edellinen irtoaa, niin voidaan varmaan puhua jo pahoinpitelystä.

Minua on "vain" tukistettu tyyliin niskavilloista muutama sekunti ja sitten päästetty irti.

Vierailija
12/13 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

henkinen väkivalta oli oikeastaan paljon pahempaa kuin fyysinen.Järkyttävää nimittelyä täysin mitättömäksi haukkumista huoneeseen eristämistä. Olin vain se riippakivi. Kesti vuosia toipua kaikesta.

Fyysinen väkivalta menee aina pidemmälle ja pidemmälle. Itselläni oli lapsuudessa pari kertaa, jolloin olin varma että nyt henki lähtee. Olisin ollut paljon mieluumin haukuttavana kuin hakattavana. Hakkaamisesta jäi myös jäljet, jotka koulussa hävettivät. Köyhäkin olin.

Traumat jäi ja koskaan en pääse niistä eroon.

fyysinen väkivalta ei aina välttämättä pahene ja pahene. Henkinen väkivalta voi myös jättää elinikäiset jäljet psyykeeseen.

Minua on pahoinpidelty sekä että ja en koe tuon fyysisen väkivallan olleen edes pahasta, mutta se henkinen mitätöinti ja turhaksi teko ovat vieläkin työn alla.

Vierailija
13/13 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoi 4v haaveita/toiveitani vähäteltiin ja uskoteltiin ettei tulisi ikinä mitään. Hakattiin ja nahkaremmillä lyötiin kunnes selästä valui verta. Korvast/hiuksista heiteltiin ja nosteltiin kattoon. Kaulasta nosteltiin ja heiteltiin ympäri taloa kuin lelua. Haukuttiin vahinko lapseksi ja turhaksi. Pidettiin päiviä huoneessa ilman ruokaa riippumatta oliko koulua vai ei. Opettajille vain sanottottiin että kipeenä. Ajoivat kerran autolla päältäni. Nauroivat ja sanoivat sitä vahingoksi. Äiti ei ikinä tehnyt mitään ja siitä olenkin vihainen kun ei voinut auttaa vaan katsoi surullisena vierestä. Itsekkin kai pelkäsi. Isälle annoin toisen mahollisuun kun hän itse makasi tajuttomana sairaalassa kun jäi auton alle, ei ollut helppoa. Nykyisin puhun isälle vaikka pelottaa. Mutta ne on menneitä eikä koskaan tiedä millainen hänen lapsuus oli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme