Eikö raskausarvet tule jos lihoo liian nopeast?
Kommentit (7)
Kaverini lihoi 25kg eikä saanut yhtään raskausarpea, minulle påainoa tuli 8kg ja aivan järkyttävät arvet. Käytettiin molemmat samaa rasvaa raskausarpien ehkäisyyn, mutta minun ihoni on jollain tavalla helpommin arpeutuvaa.
No, eivät ne arvet mikään maailmanloppu kuitenkaan ole.
Raskausarpia tulee, jos tulee riippuen ihotyypistä. Itse lihoin raskausaikana nopeasti, mutta yhtään raskausarpea minulla ei ole. Ahmiminen ei myöskään ole ainut, joka aiheuttaa nopeaa lihoamista. Esim. itselläni kasvoi pelkästään vatsa, enkä todellakaan ahminut...päinvastoin kärsin raskaupahoinvoinnista. Siitä huolimatta vatsani kasvoi nopeasti :)
Toisille näin käy helpommin kuin toisille, koska toisten iho kestää venytystä repeämättä enemmän.
Venytys voi aiheutua lihomisesta, mutta se voi aiheutua eismeerkiksi rintojen ja lantion kasvusta teini-iässä, raskaudesta, ja joskus bodarien lihaskavukin aiheuttaa tätä. Lisäksi mulla on nilkassa yksi ihan selvä raskausarpi, joka tuli kun nilkka vääntyi pahasti sijoiltaan tapaturmassa.
Vauva oli iso, poikittain vatsassa ja lisäksi oli todella paljon lapsivettä. Muutama pieni raskausarpi tuli. Ei niitä edes näy enää.
Ei ole lihomisesta tai vatsan koosta kiinni.
kun kuukautiset alkoivat ja lantion seutu muuttui.
Olin silloin noin 165 pitkä ja tosi laiha, alle 45 kiloa.
rintsikoita kun rinnat yhtäkkiä turposivat meloneiksi. Tai ei ne sinänsä huonot olleet, mutta liaan matalat kupit. Kupin yläreunasta ylöspäin tuli raskausarvet :(. Kannattaa pitää kunnon rintsikoita! Jos joita ei olisi, olisin selvinnyt raskaudesta käytännössä ilman arpia. Lekurit ja hoitsutkin sanoi mulle että onpa nätti maha kun jouduin olemaan pari päivää prenalla!
Minun painostani oli murkkuna terveydenhoitaja huolissaan kun olin ihan liian laiha, mutta niin vaan oli silloin rinnoissa raskausarpia, ne kun kasvoivat vaikka "läskiä" ei taatusti niissä paljoa voinut olla.