Oudoin valinta Miss Suomeksi kautta aikojen?
Yleensä kysytään kauneinta miss Suomea, mutta nyt kysynkin kenen valintaa voittajaksi et ymmärrä? Itse vastaan Tarja Smura. Kyseisenä vuonna oli huomattavasti paljon kauniimpiakin vaihtoehtoja.
Kommentit (526)
Hyvä missi on sellainen, jonka kauneus säilyy tai jopa paranee missivuoden mentyä. Mississä pitää olla myös jotain sellaista universaalia kauneutta, jota jokaisessa naapurintytössä ei ole.
Minun silmääni vaatimattoman näköisiä missejä on olleet mm. Seija Paakkola, Päivi Uitto, Outi Tanhuanpää, Essi Pöysti, Janette Broman, Jonna Kauppila, Hanna Ek ja Bea Toivonen.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni missejä juuri arvostellaan ulkonäön perusteella. Ovat varmasti ymmärtäneet, että kaikki sanat ulkonäöstä ei ole kehuja. Lotta ja Bea ei ole mielestäni kauniitä. Jollain tavalla söpöjä ehkä. Ei olisi pitänyt kumpaakaan valita missiksi.
Lotta pääsi isänsä takia
Merja Tammi oli Riitta Väisäsen ohella kaunein perintöprinsessa. Harmi, että Merja osui samaan kisaan Anne Pohtamon kanssa. Armi Aavikko olisi saattanut pärjätä paremmin hieman vanhempana paremmin ulkomailla. Oli 18-vuotiaana liian teinimäinen.
Janette Broman, Heidi Willman ja Essi Pöysti nyt ainakin. Niin ja se Lotta Hintsa. Hyi sen löysää vatsaa.
Bea Toivonen sekä äitinsä, Essi Pöysti, Kirsi Syrjänen.
Bea Toivonen ja Rosa Maria viime vuosien rumimmat. Michaela taas on mielestäni todella kaunis, mutta persoonaton ja epämielenkiintoinen tyyppi. Karisma ja kokonaisuus tekee paljon.
Lotta joo huonoin. Tänä vuonna varmaan valitaan taas se, joka saa eniten näkyvyyttä mediassa muusta kuin omasta ansiosta. Se alina on paljon pyörinyt lehdissä, vaikka on ihan tavis.
2000-luvulla kaikki "huonoja". Lukuunottamatta Suvi Miinalaa 2000, Pia Pakarista 2011 sekä Michaela Söderholmia 2018.
Kyllä kun katselee näitä Bromanneja ja Strömbergejä, niin voi vaan todeta että tosiaan kuka tahansa pääsee Miss Suomeksi. Pituudellakaan ei tunnu olevan väliä. Siis eihän nää rumia ole, mutta semmoisia taviksia jotenkin. En varmaan edes kääntyisi katsomaan, jos kävelisi ohi kadulla. Toisina vuosina on ollut niin heikko taso, että voittajaksi on valittu se vähiten huonoin.
Missiltä odotan ylvästä kauneutta, tyylikkkyyttä ja lavasäteilyä. Sellaista mitä esim. Lola Odusogan Miss Universum edustus-kuvista näkyy. Lola oli mennyt voittamaan ne kisat! Yleensä suomalaiset on niitä "älkää huomatko minua"-tyylillä mukana Universumeissa. Ja harmaan vaatimattoman puvustuksensa kanssa.
Aikoinaan valittiin Päivi Uitto ja Seija Paakkola joiden valintaa ihmettelen.
Karjuin aikanaan raivosta( nuorena miehenä) kun se Suvi joku päihitti jumalaisen kauniin Riitta Väisäsen. Poikaporukalla vahdattiin kisoja ja oltiin niin tuomareita että.
Oi Riitta Riitta. Muistan ikuisesti sun spontaanin palkintopuheen kultaisessa Venlassa. Parasta mitään koskaan kuultu. Katsojat niin paikalla olijat kuin tv.n ääressä olivat haltioissaan. Että olet aika pakkaus. Luonne ja ulkonäkö kultaa.
Kaikki 2000-luvun missit lukuunottamatta Suvi Miinalaa.
Päivi Uitto, Seija Paakkola, Heidi Willman, en edes muista kaikkia nimiä
Armi Aavikion tragedia oli rakastua ukkomieheen. Eli olisi pitänyt lopettaa vähin äänin se seurustelu.
Olihan Maarit Lesokin missi, naapurin tytön näköinen, herttainen, oli ensiksi missilääkärin kanssa ja nyt ollut vuosikymmeniä naimisissa juutalaisen rikkaan Tomin kanssa.
Ei voi tajuta kirjoitti:
Odusoka. Ja edelleen koittaa pysyä lööppilehdissä ihan väkisin... öööööh!
olihan Lola kolmanneksi kaunein Miss Universum, hyvä kroppa olikin. Lola seukkaa huoltomiehen kanssa. Eli ei oo kranttu.
Vierailija kirjoitti:
Päivi Uitto.
Tätä minäkin olin tulossa sanomaan. Mutta ehkä kroppa sitten oli kaunis? Samaten muistan , kun Sirpa Viljamaa oli missikilpailussa. Olin opiskelija silloin ja ryhmämme kanssa katsoimme kisoja. Meinattiin, että kyllä on maailmankirjat sekaisin jos Viljamaa voittaa! ja niinhän siinä kävi.
Vierailija kirjoitti:
Olihan Maarit Lesokin missi, naapurin tytön näköinen, herttainen, oli ensiksi missilääkärin kanssa ja nyt ollut vuosikymmeniä naimisissa juutalaisen rikkaan Tomin kanssa.
Maarit oli kai toinen perintöprinsessa. Hassua, takavuosina olin sen amerikkalaistuneen meikkaajan tuolissa ja hän sanoi minun olevan hyvin samannäköinen ja kertoi Maaritin olevan hyvä ystävänsä. Minusta Maarit oli tosiaan ihan tavis, joten en kovasti ilahtunut tästä kommentista. Tai siis, sitten olenkin tavis!
Ai joo, niin olikin. Kirsi Syrjänen oli hän, kävin lunttaamassa nimen Googlen kautta, muuten en olisi häntä muistanut.