Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raiskaustuomiot ja hätävarjelun liioittelu..??

Vierailija
27.04.2012 |

Nyt kun on kauheasti taas noussut haloo naisten pukeutumisesta ja lärvien vetämisestä. Olen sitä mieltä, että minulla on oikeus pukeutua miten haluan, ja myöskin vetää perseet siinä missä miehetkin. Älkää käsittäkö väärin, olen myös sitä mieltä että terve järki pitää olla mukana, esimerkiksi vältän liikkumista yksin illalla/yöllä syrjäisillä, pimeillä kujilla.. mutta siltä varalta, että JOS tällainen tilanne kävisi, että joku minut koittaisi raiskata, pidän puukkoa laukussa mukana. Saattaa kuulostaa ylihysteeriseltä, mielestäni se on kuitenkin ihan fiksua että on edes jotain kättä pidempää millä puolustautua.

Onko kenelläkään muulla mitään itsepuolustukseen tarkoitettuja "välineitä?"

Jos siis näin käy ja joku päälleni hyökkää, ja onnistun estämään raiskauksen, tiedän saavani pahemman tuomion (syytteen törkeästä pahoinpitelystä ja vamman tuottamisesta?) kuin raiskaaja. Raiskaushan ei "onnistunut". Mikä on tietenkin aivan perseestä.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaatko tosi tilanteessa käyttää sitä puukkoa? Meinaan voi käydä myös todella huonosti, jos tilanne riistäytyy käsistä ja tuo päätyy sen raiskaajan käteen :(

Muuten ihan fiksua, kannattaisin pippurisumutetta tai muuta sen tapaista. Ei niin raffi, mutta toimii onnistuneesti käytettynä..

Vierailija
2/9 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaatko tosi tilanteessa käyttää sitä puukkoa? Meinaan voi käydä myös todella huonosti, jos tilanne riistäytyy käsistä ja tuo päätyy sen raiskaajan käteen :(

Muuten ihan fiksua, kannattaisin pippurisumutetta tai muuta sen tapaista. Ei niin raffi, mutta toimii onnistuneesti käytettynä..

Siis saako noita sumutteita edes ilman mitään ns koulutusta? Meinaan veli oli vartijana yhessä vaiheessa ja sen piti käyä jotku koulutukset ennenkö sai tollase..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina pienehkö hiuslakkapullo käden ulottuvilla jos joudun yksin pimeellä kulkemaan tai paikassa jossa ei apuja ole juuri saatavilla.

Vierailija
4/9 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli sellainen ajatus, naisillahan yleensä laukut on tupaten täynnä kaikkea tarpeellista ja ei-niin-välttämätöntä.. Itse ainakin baarissa (olen laiska enkä käytä erillisia söpöjä pikku käsilaukkuja vaan ihan normikäsveskoja) kaivelen tiskillä sitä niin et meinaa puolet kamoista lentää ulos :D tää tilanne "jaahas, hiuslakka, meikkipussi, käsirasva ja.. niin puukko" :DD

Vierailija
5/9 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se puukko siellä laukussa? Kun vaihdat laukkua laitat sen aina sinne? töissä, kaupassa, baarissa? Tuolla vaan joku mainitsi jo sen, että mitäs sanot jos se tupsahtaa epäsopivassa tilanteessa sieltä esille? Se on kai myös tupessa tai vastaavassa? (hope so) :d

Vierailija
6/9 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kuljetan mukana Turvakerroin-sumutetta, joka on täysin lupavapaa. Kantaa pitkälle ja sokaisee vastustajan silmät. Kertaakaan en ole tarvinnut, vaikka lenkkeilen paljon myöhään ja pimeällä.

Muistakaa myös, että isku silmiin ja/tai potku nivusiin voi toimia itsepuolustusta vaativassa tilanteessa.

Puukkoa en ole uskaltanut kantaa mukana juuri siitä syystä, että seuraukset voivat olla kannaltani erittäin huonot, jos puukko joutuu vastustajani käsiin.

Vierailija
7/9 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on järjestyslain vastaista ja pelkästään siitä puukosta voi saada sakkoja tai vankeutta.

Ja jos sitä vielä käyttää itsepuolustukseen, niin voi tulla tuomio hätävarjelun liiottelusta.

Eli kannattaa mielummin hommata joku luvallinen "ase" ja opetella kynsimään, potkimaan ja puremaan.

Vierailija
8/9 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie aikaa kun sen saa otettua tupesta, ja jälki voi olla sitä luokkaa, että tulee kuolemantuottamus/tappo-syyte. Hiuslakka on hyvä ja laillinen ase, samoin kuin taskussa olevien avaimien käyttäminen nyrkkirautana.

Itse käytän aina taksia jos kuljen myöhään.

Vierailija
9/9 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelkäisin, että se puukko päätyy mahdollisen hyökkkääjän käteen. Teräaseiden lisääminen muutenkin aggressiiviseen ja vaaralliseen tilanteeseen ei vaikuta mielestäni turvalliselta. En ole niin tottunut tuollaisiin, että pidän suurena riskiä, että puukko ei kauaa olisi minulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä