G: Mitkä ovat pahimmat pelkosi siitä, mitä kauheaa lapselle voi sattua?
Minulla kamalimmat pelot liittyvät hukkumiseen, korkealta putoamiseen ja auton alle jäämiseen. En tiedä, miksi pelkään juuri näitä asioita.
Kommentit (6)
Äitini pelkää hysteerisesti, että lapsi tukehtuu muovipussiin. MInä en osaa moista pelätä, vaikka en tietenkään anna laittaa muovipusseja päähän. :)
Lapsi on jo tarpeeksi iso ymmärtääkseen asioita ja myös kertoakseen ettei halua kuolla koskaan (5v).
Olisi karmea isku nähdä oman lapsensa kuihtuvan pois ja karmea kohtalo lapselle kuolla niin.
mutta yleisimmät liittyvät liikenteeseen. Auton alle jääminen on yksi, mutta sitten tällainen tosi spesifi on vielä se, että pelkään jonkun ajavan mun autoni kylkeen liikenneympyrässä ja osuvan juuri siihen kohtaan missä lastenistuin on takapenkillä... (Ihmiset kun lähestyvät välillä liikenneympyrää tosi kovaa vauhtia siitä huolimatta, että ympyrässä on autoja.)
että joku hullu pääsis käsiksi lapseeni, kidnappais, käyttäis hyväksi, tekis jotaki kamalaa.
Sitä tuskaa en vain kestäis, jos joku satuttais mun lasta pahasti, tai edes vähääkään.
Varmaan sekoaisin silloin.......
mutta yleisimmät liittyvät liikenteeseen. Auton alle jääminen on yksi, mutta sitten tällainen tosi spesifi on vielä se, että pelkään jonkun ajavan mun autoni kylkeen liikenneympyrässä ja osuvan juuri siihen kohtaan missä lastenistuin on takapenkillä... (Ihmiset kun lähestyvät välillä liikenneympyrää tosi kovaa vauhtia siitä huolimatta, että ympyrässä on autoja.)
Joka kerta tulee mieleen, että olen autollani jotenkin "sokeassa pisteessä" tms. ja toinen auto osuu just siihen kohtaan missä lapsen istuin on takana oikealla.
Mutta pahin mulla on hukkuminen (en lähtisi mistään hinnasta yksin kahden alle 5v lapseni kanssa yksin rannalle). Toisena tulee lapsen katoaminen ja kaikki siihen liittyvä eli hukkuminen ykkösenä, auton alle jääminen, putoaminen, kidnappaaminen jne...
pään lyöminen (esim. pudotessa kaapin reunaan tai patteriin tai kaatuessa portaisiin), ruokapalaan tukehtuminen ja auton alle jääminen...