Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi vastuun otto elämästään tarkoittaa aina lastentekoa?

Vierailija
26.04.2012 |

Onko lapsettomat aina automaattisesti vastuuttomia bilehileitä? Miten vaikka lapseton, joka tekee vastuullisen päätöksen olla tekemättä lapsia jostain syystä? Tai lapsen tehnyt, joka ei tästä itse pysty huolehtimaan? Onko sekin vastuunottoa?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastuunotto omasta lapsesta eikä vaan itsestään. Kyllähän se lapsi asioita ja niihin suhtautumista muuttaa

Vierailija
2/9 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ainakin näen vastuun oton niin, että ihminen osaa huolehtia asioistaan. Kouluttautuu, käy töissä, huolehtii raha-asioistaan vastuullisesti, pitää huolta itsestään ja terveydestään. Jollei näistä asioista osaa huolehtia niin eipä siihen kannata ainakaan lapsia alkaa tekemään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee vastuunotosta mieleen, että osaa huolehtia itsestään, toimeentulostaan, raha-asioistaan, terveydestään, mielenterveydestään, jne.

Vierailija
4/9 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee vastuunotosta mieleen, että osaa huolehtia itsestään, toimeentulostaan, raha-asioistaan, terveydestään, mielenterveydestään, jne.

Ikuisen nuoruuden tavoitteluista ja vastuun pakoilusta? Joka kerta kun keskustellaan lapsettomista, joku mainitsee että "kyllä siinä iässä pitäisi jo asettua aloilleen ja ottaa vastuuta". Kyllä kai lapsettomatkin ovat vastuullisia aikuisia?

Vierailija
5/9 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vastuunotto tulee monesti puheeksi vasta lapsen saatua/sitä odottaessa. Ennen kun on saanut olla vastuussa vain itsestään ja kärsiä seuraukset, sitten onkin toinen ihminen joka myös joutuu kärsimään mahdolliset seuraukset

Vierailija
6/9 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se lapsi asioita ja niihin suhtautumista muuttaa

Nimim. "sivusta seurannut" ja "lapsi kärsii aina eniten".

Vierailija
7/9 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle se on aina tarkoittanut työssäkäyntiä.

Vierailija
8/9 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen/lasten myötä tulee vastuu toisen/toisten ihmisten elämästä. Sitä ennen ollaan vastuussa vain ja ainoastaan omista tekemisistään ja tekemättä jättämisistään, jotka toki omalta osaltaan vaikuttavat myös muiden ihmisten elämään (mm. opiskelu/työ, laskut jne.), mutta eivät silti ole sama asia.

Minusta on vastuullista, jos ei tietoisesti tee lasta/lapsia, koska kokee olevansa täysin epäsopiva vanhemaksi. Samoin vanhempi, joka tietoisesti luopuu vanhemmuudestaan samasta syystä, on minusta vastuullinen, koska hänelle lapsen hyvinvointi on tärkein. Jos hän kokee, ettei pysty antamaan tarpeeksi hyviä elinolosuhteita lapselleen, on adoptio minusta vastuunottamista molempien elämää ajatellen.

Vierailija
9/9 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon yhteys lastentekoon tuntui vähän irralliselta.

Nyt puhutkin siitä, että pitää ottaa vastuuta. No se onkin taas ihan eri asia. Sanavalinnoissa pitää olla tarkka, jos haluaa, että viesti ymmärretään oikein. Lasten tekeminenhän on todellakin vastuun ottamista. Mutta se ei ole vastuun ottamista omasta elämästä, vaan voi olla jopa päinvastoin vastuutonta, jos ei ole kykeneväinen ottamaan vastuuta lapsesta.

Tajuatko näiden juttujen eron?