Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mielikuvia teille syntyy henkilökohtaisen avustajan työstä?

Vierailija
26.04.2012 |

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos avustettavan kanssa kemiat kohtaavat, niin tuo saattaa olla ihan mielekästäkin työtä, mutta pahimmillaan lienee aivan helvetillistä hommaa. Kuulemma avustettavan omaisetkin saattavat joskus olla kammottavia. Heikko palkkaus.

Vierailija
2/6 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

huono palkka

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

fyysesti saattaa olla rankkaa.

pieni palkkaista.

pääsee ilmaiseksi esmes konsertteihin ja muihin tapahtumiin jos "avustettava" niihin haluaa mennä.

Vierailija
4/6 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ollut henkilökohtaisen avustajan työnantaja vuosia, koska perheessämme on vaikeavammainen.

Tärkeää työtä, johon pitää olla tietynlainen kutsumus. Pitää osata olla apuna tarvittaessa mutta ei astua avustettavan reviirille ei siis tehdä sellaisia asioita avustettavan puolesta, joihin avustettavakin itse pystyy. Hienotunteisuutta ja herkkävaistoisuutta vaativa työ.

Palkkausasiatkin nykyisin paremmin, kun saatiin ammattiliitto alalle.

Vierailija
5/6 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. jollekulle opiskelijalle voi hyvin sopia lisäansioiden saamiseen henkilökohtaisen avustajan homma, jos avustettava on joku näkövammainen, jonka kanssa käy kaupassa, joskus keikoilla ja avustaa joissakin muissa arkisissa jutuissa. Se ei mitään erityistä koulutusta ja erikoistumista vaadi.

Sitten taas vaikeasti liikuntavammaisen kanssa työn luonne on aivan erilainen, kehitysvammaisesta avustettavasta puhumattakaan.

Ei näitä tilanteita voi niputtaa yhteen, koska ihmiset ovat niin erilaisia. Hyväpalkkaista hommaa se ei kuitenkaan ole.

Vierailija
6/6 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eka mielikuva on se, että lykitään pyörätuolia ja autetaan vessaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän viisi