Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyrpistelisitkö nenääsi näille tarjottaville vieraana ollessasi?

Vierailija
26.04.2012 |

Vappuna tulossa itse itsensä kutsuneita vieraita ja ajattelin pysyä niissä tarjottavissa joita olisi omallakin porukalla syöty. eli: grillissä kanaa, lihapihvejä, ananasta, tomaattia, lapsille lihapullanakkivartaita. Perunasalaatti, makaronisalaatti, vihersalaatti. uuniin ranskalaisia tai vast. perunoita. Jälkkäriks kaupan pakastealtaasta munkkeja, simaa (sekin kaupasta) ja kahvia

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin meillä ei ikinä osteta valmiiksi marinoituja lihoja. Minäkin pidän rehuista paljon, harmi vain että olen usein ainoa kelle ne kelpaa. Saatte ehdotella rehugrillattavia vastaisuuden varalle. (meillä ne monesti jää näihin: maissi, kesäkurpitsa, tomaatti, ananas) ap

on kasviksia, fetaa, joskus sinne laitetaan lohta tai makkaraa, yrttejä, mitä nyt kaapista sattuu löytymään. Halloumi nyt ei ole rehu, mutta aivan loistavaa grillattuna! Ja sinihomejuustolla/musta pekka-juustolla täytetyt herkkusienet ja pekonia ympärille,NAM

Vierailija
42/65 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisinpa tuosta kopsata meille vappumenun :-) Jopa meidän allergiset lapset voi syödä noista melkein kaikkea. Ihan turha alkaa nysväämään kaikkea itse alusta ja varsinkin munkkien paisto on työlästä ja jopa vaarallista kun lapset pyörii jaloissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itseäni ihmetyttää eikö itse itsensä kutsuneet vieraat todellakaan tuo itse mitään mukanaan?

Vierailija
44/65 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäisin pihvit pois ja niiden tilalle vaikka sipsejä ja dippejä tai dipattavia porkkanoita tms. Minä inhoan ruokaruokaa illanistujaisissa. Paljon parempi on naposteltavat, joita voi pitkin iltaa käydä syömässä.

Vierailija
45/65 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylässä voin syödä sellaistakin, mitä en itse laittaisi tarjolle.

Varsinkin, jos vieraat ovat itse kutsuneet itsensä ei voi olettaa, että isäntäpari muuttaisi suunnitelmiaan heidän takiaan.

Vierailija
46/65 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vappuna tulossa itse itsensä kutsuneita vieraita ja ajattelin pysyä niissä tarjottavissa joita olisi omallakin porukalla syöty. eli: grillissä kanaa, lihapihvejä, ananasta, tomaattia, lapsille lihapullanakkivartaita. Perunasalaatti, makaronisalaatti, vihersalaatti. uuniin ranskalaisia tai vast. perunoita. Jälkkäriks kaupan pakastealtaasta munkkeja, simaa (sekin kaupasta) ja kahvia

HALOO , eikö teidän lapset syö broileria, kalaa jne jne ???

miski juuri viattomille LAPSILLE SYÖTETÄÄN ARVOTONTA LISÄAINAMÖSSÖÄ???????????

meiillä lapset syö samaa kuin aikuiset, eli kunnon filettä, kalan, brolerina ja kalkkunana, itse tehtyinä, ei lisämössönä!!!!!!!!

Vierailija
47/65 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

HALOO , eikö teidän lapset syö broileria, kalaa jne jne ???

miski juuri viattomille LAPSILLE SYÖTETÄÄN ARVOTONTA LISÄAINAMÖSSÖÄ???????????

meiillä lapset syö samaa kuin aikuiset, eli kunnon filettä, kalan, brolerina ja kalkkunana, itse tehtyinä, ei lisämössönä!!!!!!!!

Vierailija
48/65 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokolihan tilalle sipsejä ja dippejä??? Jokin tuossa ei nyt ole loogista ;)

Jättäisin pihvit pois ja niiden tilalle vaikka sipsejä ja dippejä tai dipattavia porkkanoita tms. Minä inhoan ruokaruokaa illanistujaisissa. Paljon parempi on naposteltavat, joita voi pitkin iltaa käydä syömässä.

Vierailija
49/65 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä kohdassa 40 vuotta piilevänä ollut lukihäiriöni ilmenee? Ehdotetaan pihvejä pois ja tyhjää energiaa tilalle.

52, epäloogisuus johtuu tuosta sinun lukihäiriöstäsi :)

Vierailija
50/65 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei puhu roskaruoasta mitään

Jättäisin pihvit pois ja niiden tilalle vaikka sipsejä ja dippejä tai dipattavia porkkanoita tms. Minä inhoan [b]ruoka[/b]ruokaa illanistujaisissa. Paljon parempi on naposteltavat, joita voi pitkin iltaa käydä syömässä.

Vierailija
51/65 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mitä suomea on "ruokaruoka".

Kukaan ei puhu roskaruoasta mitään

Jättäisin pihvit pois ja niiden tilalle vaikka sipsejä ja dippejä tai dipattavia porkkanoita tms. Minä inhoan [b]ruoka[/b]ruokaa illanistujaisissa. Paljon parempi on naposteltavat, joita voi pitkin iltaa käydä syömässä.

Vierailija
52/65 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miten olisi jos vaihtaisit kaupan ranskisten tilalle itse tehdyt veneperunat? Helppoja kuin mikä eivätkä sisällä kovaa palmuöljyä: Pese perunat hyvin, lohko veneiksi kuorineen. Laita kulhoon ja sekoita joukkoon öljyä ja mausteita (esim. paprikajauhetta, yrttejä). Levitä pellille leivinpaperin päälle ja uuniin 200 astetta, puolisen tuntia.

Sitä en myöskään tajua miksi lapsille pitää olla erikseen nakkeja ja lihapullia? Mikseivät lapset voi syödä samaa kanaa ja pihvejä kuin aikuiset? Ainakin meillä syövät.

Vierailija
53/65 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapset ovat itse toivoneet noita vartaita, mutta syövät myös kanaa ja pihvejä. Myös aikuiset voivat halutessaan syödä vartaita.

Mutta miten olisi jos vaihtaisit kaupan ranskisten tilalle itse tehdyt veneperunat? Helppoja kuin mikä eivätkä sisällä kovaa palmuöljyä: Pese perunat hyvin, lohko veneiksi kuorineen. Laita kulhoon ja sekoita joukkoon öljyä ja mausteita (esim. paprikajauhetta, yrttejä). Levitä pellille leivinpaperin päälle ja uuniin 200 astetta, puolisen tuntia.

Sitä en myöskään tajua miksi lapsille pitää olla erikseen nakkeja ja lihapullia? Mikseivät lapset voi syödä samaa kanaa ja pihvejä kuin aikuiset? Ainakin meillä syövät.

Vierailija
54/65 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällöin nakkeja ja lihapullia? Miksi lapset eivät saisi juhlissa syödä omia herkkujaan, pitääkö se ruoan kanssa fanaattisesti hösöttäminen vetää joka asiaan mukaan? Minä en todellakaan ymmärrä näitä jotka kiljuvat nakkien ja lihapullien syömisestä: meillä niitä syödään jos siltä silloin tällöiun tuntuu, en usko kenenkään meistä siitä syystä voivan mitenkään huonosti. huonosti voisin jos rupeaisin fanaattisesti ajattelemaan eri ruoista.

Vierailija
55/65 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kuten huomaat tästäkin ketjusta; joillekkin ei ihan jo periaatteestakin kelpaa mikään..

Vierailija
56/65 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en syö eineksiä enkä valmiiksi marinoituja lihoja, mutta jos olen vieraana en nyrpistele vaan syön sitä mitä tarjolla on TAI olen huomaamatta syömättä jos "mikään ei kelpaa".

Ja kun vuosikausia olen ollut käytännössä kokonaan ilman eineksiä, niin eivät ne enää maistu hyvältä +niistä tulee maha kipeäksi. En ymmärrä miten joku syö eineksiä, mutta se jokaisen oma valinta. AP:n menussa on muutakin kuin eineksiä, eli ihan ok.

Ja tosiaan marinadi helppo tehdä itse, niin lihalle kun lohkoperunoillekin. Samoin broileripyörykät voi tehdä itse, en koskaan söisi niitä kamalaia valmispyöryköitä joissa jo haju alkaa etomaan.

Pakaste valmisteita käytän, karjalanpiirakoita sekä makeita juttuja. Tuolle joka ehdotti että AP:n kannattaisi ostaa munkit kaupan leipomosta: ihan samaa tavaraa ovat mitä pakastealtaassa olevat. Ei se kauppias siellä niitä munkkeja itse tee, vavaa taikinaa ja paista öljyssä, vaan ovat PAKASTEITA mitkä laitetaan uuniin, ihan samaan tapaan mitä ne kotiin myytävät ovat.

Vierailija
57/65 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sitä mieltä, että vieraiden ei passaa nyrpistellä tarjoiluille, vaikka kaikki ei mieleistä olekaan. Jokaisella on ne omat tapansa ja jokainen tykkää eri asioista, joten kyläpaikassa nautitaan sitä, mitä tarjotaan.

Ihmiset tykkää eri asioista ja onhan ne tarjoilut joillekin myös rahakysymys. Mun mielestäni on ok käyttää eineksiä ja puolivalmisteita, jos siltä itsestä tuntuu.

Nykyisin on kyllä paljon näitä nirppanoita, joille ei tunnu kelpaavan mikään. Mä olen sitä mieltä, että he pysykööt sitten omissa eväissään. Tarjoiluista ei passaa nurista. Syömättä voi jättää hienovaraisesti, niin, ettei kukaan huomaa. Jos tietää olevansa kronkeli, niin sitten syö lähtiessä jo hyvin tai ottaa omat eväät matkaan.

On moukkamaisuutta valittaa tarjoilusta!

Vierailija
58/65 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse itsensä kutsuneita vieraita? Et siis itse ole heitä edes kutsunut? Ymmärsinkö oikein? Silloin varsinkaan ei vierailla ole varaa valittaa sun tarjottavista! ;)

Vierailija
59/65 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen erottaa onko itse taikinasta tehty vai höttömunkkia tehtaasta. Jo painosta - oikea munkki on painava ;) Fazer yms. tietty ovat kaikki pakasteesta tehtyjä, mutta kokeilkaapa jotain pientä kivijalkaleipomoa tai tulkaa tänne "maalle" ;) Myös ammattikouluista saa itse tehtyjä ja vielä edullisesti.

Minä en syö eineksiä enkä valmiiksi marinoituja lihoja, mutta jos olen vieraana en nyrpistele vaan syön sitä mitä tarjolla on TAI olen huomaamatta syömättä jos "mikään ei kelpaa". Ja kun vuosikausia olen ollut käytännössä kokonaan ilman eineksiä, niin eivät ne enää maistu hyvältä +niistä tulee maha kipeäksi. En ymmärrä miten joku syö eineksiä, mutta se jokaisen oma valinta. AP:n menussa on muutakin kuin eineksiä, eli ihan ok. Ja tosiaan marinadi helppo tehdä itse, niin lihalle kun lohkoperunoillekin. Samoin broileripyörykät voi tehdä itse, en koskaan söisi niitä kamalaia valmispyöryköitä joissa jo haju alkaa etomaan. Pakaste valmisteita käytän, karjalanpiirakoita sekä makeita juttuja. Tuolle joka ehdotti että AP:n kannattaisi ostaa munkit kaupan leipomosta: ihan samaa tavaraa ovat mitä pakastealtaassa olevat. Ei se kauppias siellä niitä munkkeja itse tee, vavaa taikinaa ja paista öljyssä, vaan ovat PAKASTEITA mitkä laitetaan uuniin, ihan samaan tapaan mitä ne kotiin myytävät ovat.

Vierailija
60/65 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hakee munkit kaupan yhteydessä olevasta leipomomosta, mielsin sen kaupan paistopisteeksi tmv. en "pikeaksi leipomoksi".