Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyrpistelisitkö nenääsi näille tarjottaville vieraana ollessasi?

Vierailija
26.04.2012 |

Vappuna tulossa itse itsensä kutsuneita vieraita ja ajattelin pysyä niissä tarjottavissa joita olisi omallakin porukalla syöty. eli: grillissä kanaa, lihapihvejä, ananasta, tomaattia, lapsille lihapullanakkivartaita. Perunasalaatti, makaronisalaatti, vihersalaatti. uuniin ranskalaisia tai vast. perunoita. Jälkkäriks kaupan pakastealtaasta munkkeja, simaa (sekin kaupasta) ja kahvia

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

epäterveellistä ja raskasta.

saa syödä raskaasti ja epäterveellisesti? Itse ajattelen niin päinvastoin että juhlissa on juuri oikea tilanne syödä niitä mättöjä joita ei arjessa ole hyvä usein syödä ja unohtaa kaikki terveellisyydet ja kalorit! Mä olisin kyllä päinvastoin pettynyt jos menisin juhliin ja siellä tarjottaisiin vain jotain kevytruokaa.

Itse oon kyllä onnistunut kehittämään melkoisen stressin taas vapusta ja ihan sen takia että miehen ystävät jotka tulee meille pitävät minua ihan loistavan hyvänä kokkina ja jo valmiiksi kuulemma kuolaavat sitä mitä herkkuja siellä mahtaa saada. Tekisi mieli lyödä pöytään piruuttaan valmisperunasalaattia ja mikronakkeja :D Mutta ei, eiköhän tässä väännetä cocktailpaloja ja antipasteja erilaisia ja toivota ettei mun maine mene ;)

Vierailija
22/65 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vappu ei ole mikään gourmet-juhla, tuo kuulostaa juurikin kivalta vappumätöltä.

Vain alkoholijuomia tuossa jäisin kaipaamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi olla jotain kaviaarituulihattuja tm s ihmeviritelmiä? Hyvää perusruokaa, eikä juhlapäivänä tarvitse niitä kaloreitakaan räknätä. Itse lisäisin tuohon vielä tarjolle hedelmiä vastapainoksi vähän tukevammalle tavaralle. Ehkä leipääkin voisi olla?

Vierailija
24/65 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotkut voivat olla esim. töissä viime tippaan asti tjsp. Tai vaikka rasittuneita (esim. sairauksia, surua tjsp).

Miten vaikeaa on tehdä itse esimerkiksi lihapullat tai paistaa uunissa itse lapsille esimerkiksi veneperunoita? Tai tehdä vaikka muusia.

Vierailija
25/65 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kukin valitkoon mitä syö, jos ei kelpaa, olkoon syömättä. Simply.

Vierailija
26/65 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kelpaisi ne pullanakkivartaatkin, ranskalaisista puhumattakaan.

Nälkä on paras kokki ja nirppanokkienhan ei tarvitse syödä sitten mitään, jos ei muka kelpaa :)

Vierailija
27/65 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuossa listassa ei ole mitään nyrpistelyn aihetta edes.

Vappuaatto on työpäivä ja en odottaisi, että silloin on ihan alusta asti ehditty väsätä joku 7 ruokalajin illallinen.

Ja jos vieraat vielä ovat itse itsensä kutsuneet, niin eivät voi olettaa, että heitä varten on älyttömästi nähty vaivaa. Silloin voisi ehdottaa vaikka nyyttärimeininkiäkin.

Vierailija
28/65 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sitä en ymmärrä että lapsille on eri tarjoilut

Joo ite just ihmettelin samaa, että miks lapset pitää opettaa syömään jotain shaibaa jos ite grillailee herkkuja.

Vierailija
29/65 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

syödä mättöruokaa ja käyttää eineksiä. Monessa huushollissa on itse tehtyjä tarjottavia joka lähtöön, mutta emäntäkin sen näköinen, että kuukahtaa kohta ja kiukuttelee marttyyrina, kun hän on TAAS nähnyt niin paljon vaivaa jne.

Mä itse tykkään tehdä ruokaa, mutta en koe ollenkaan itseäni huonommaksi äidiksi/ihmiseksi, jos joskus ostan ranskiksia tai valmislihapullia. Teitä ei kukaan kutsu toista kertaa syömään, jos nyrpistelette toisten tarjoamille ruuille, oli ne sitten valmisruokia tai tehty alusta saakka itse.

Vierailija
30/65 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kellään ole aikaa alusta asti itse valmistaa kaikkea mahdollista samaksi illaksi.

Vierailija
31/65 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sitä en ymmärrä että lapsille on eri tarjoilut

Joo ite just ihmettelin samaa, että miks lapset pitää opettaa syömään jotain shaibaa jos ite grillailee herkkuja.

mitä ap tuohon jo vastasi?

Vierailija
32/65 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vihanneksia/kasviksia saisi olla enemmän + ei kai noi lihapullat, pihvit ja kanat ole valmiskamaa?

kasviksista olen kyllä samaa mieltä, sillä itse tykkään hirveästi grillatuista kasviksista (melkein enempi kuin lihoista). Mutta oikeasti: sun mielestä ei voi grillata valmista pihviä tai kanaa? Mikä olis sellainen epävalmis? Pitääkö itse katkaista kaula kanalta ja sitä rataa? Tai lahdata lehmä, että saa ulkofilepihvin?

Sitten vielä sellainen vinkki, että just ne "pahimmat broilerinnahkalihapullat" on ihan parhaita grillaukseen. Siis ne, jossa on enemmän hiilareita kuin proteiinia. Tulee ihanan rapsakka pinta ja makukin on ok. Muuten meillä ei niitä käytetä, mutta kesällä kyllä tähän tarkoitukseen.

Vierailija
33/65 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tarjottavaa ei ole vaikka sovitusti kutsuttaisiin kahville tai syömään. Tai sitten, jos kysytään allergioita eikä niitä oteta millään lailla (huom. MILLÄÄN lailla) huomioon.

Vierailija
34/65 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin meillä ei ikinä osteta valmiiksi marinoituja lihoja.

Minäkin pidän rehuista paljon, harmi vain että olen usein ainoa kelle ne kelpaa. Saatte ehdotella rehugrillattavia vastaisuuden varalle. (meillä ne monesti jää näihin: maissi, kesäkurpitsa, tomaatti, ananas)

ap

Vierailija
35/65 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosi hyvä menyy :)

Vierailija
36/65 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä tosin joidenkin vastaajien kanssa siitä, että ehkä ei kannata erikseen tehdä lastenruokia. Laittakaa kaikki samaan pöytään, ja jokainen siitä ottaa mitä ottaa. Meillä ainakin syödään vappuna aikuisten keskenkin lihapullia ja nakkeja, nehän ovat perinteistä vappuruokaa. :)

Vierailija
37/65 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja meillä ainakin tehdään lapsille omat ruoat sen takia, että ne tykkää niistä enemmän kuin meidän aikuisten ruoista. Kyllä ne saa niitäkin ottaa.

Vierailija
38/65 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapset toivoivat noita nakkilihapullavartaita. Tarkoitus ei todella ole että lapset saavat syödä vain niitä tai että aikuiset ei niitä saisi syödä. Kaikki on kaikille

:DD ap

Vierailija
39/65 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyrpistele nenääni toisten tarjottaville, maistan kiltisti kaikkea ja sun menusta tuli vesi kielelle.

Sama se vaikka tekis pihvejä tarjolle ja perunoita/riisiä, periaatteessa puolivalmisteita nekin. Tuskin kukaan itsekasvattamaansa lehmää on teurastanu ja pilkkonu pihveiks. Voithan tehdä aikuisillekin vartaita. Lihaa ja kasviksia(kesäkurpitsa, paprika, tomaatti, ruusukaali, lihan/kanan pala). Sopii hyvin vihersalaatin kanssa.

En moiti kaupan munkeista, en varmaan edes ajattelisi. Munkkien paisto on työlästä ja vaarallista etenkin jos jaloissa pyörii pieniä lapsia.

Vierailija
40/65 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta teen peruna-kasvisnyyttejä, lapsille eri versioita makujen mukaan, jälkkäriksi valkosuklaa-juustokakkua ja munkit hankin jostain leipomosta jos ehdin tai sitten sellaisia esipaistettuja, jotka lätkästään uuniin. Ja meillä on vielä kaiken kukkuraksi sipsinmurinaakin tarjolla myöhemmin :)