Nyrpistelisitkö nenääsi näille tarjottaville vieraana ollessasi?
Vappuna tulossa itse itsensä kutsuneita vieraita ja ajattelin pysyä niissä tarjottavissa joita olisi omallakin porukalla syöty. eli: grillissä kanaa, lihapihvejä, ananasta, tomaattia, lapsille lihapullanakkivartaita. Perunasalaatti, makaronisalaatti, vihersalaatti. uuniin ranskalaisia tai vast. perunoita. Jälkkäriks kaupan pakastealtaasta munkkeja, simaa (sekin kaupasta) ja kahvia
Kommentit (65)
Voisin paistaa itse leipää tai patonkia ja tuoda tullessani ja jotain naposteltavaa, sipsejä tms.
joten siksi ranskalaiset. Maissia meinasin mutta nytkin tuntuu että grilliin ei mahdu kaikki grillattavat isolle porukalle.. Patonkia tosiaan paistan vielä, sekin kaupan valmista.
ap
käydä tekemään munkkeja ja simaa itse. Raakapakastemunkit juuri paistettuna on ihan hyviä ja anopilta ehkä saan itsetehtyä simaa, jos en niin se määrä mitä meillä menee kelpaa kaupan versiona.
ap
nyrpistelisi (ei kuulu hyviin tapoihin : ) )
Juu mutta hyvältä kuulostaa menu. On monipuolista ja vappuun sopivaa.
Se on yksinkertaisesti epäkohteliasta.
Hyvät tarjottavat sinulla.
eikä mikään hienostelujuhla joten minusta tarjottavasti kuulostavat oikein hyvältä!
Osta ne mieluummin vaikka jostain kaupasta missä on leipomo.
ap:lle kokkaamaan, niin tulee mieluista.
Miksi ei?
Kaikilla ei ole aikaa valmistaa kaikkea alusta ja SIKSI niitä puolivalmisteita ja eineksiä myydään.
mutta sitä en ymmärrä että lapsille on eri tarjoilut, meillä ainakin on perus suomalainen mies ystävinä ja hän söisi ensimmäisenä lihapullat ja nakit ja hänen lapsensa nuo kanat ja lihapihvit.
Toivottavasti lihapullat eivät ole valmiita minusta niiden tarjoilu, varsinkin lapsille, tulisi lailla kieltää.
ap:lle kokkaamaan, niin tulee mieluista.
Miksi ei?
Kaikilla ei ole aikaa valmistaa kaikkea alusta ja SIKSI niitä puolivalmisteita ja eineksiä myydään.
Rakastan hyvää ruokaa, mutta ei sen aina tarvitse olle mitään sahrami-parsakeittoa viiriäisenmunia kaviaarilla ;)
Ok tarjottavat, mulle kelpaisi. Etenkin, jos olisin itse itseni kutsunut, niin kun sinun vieraasi. :))
kun kerran on mistä valita, syön sitä mitä haluan. jos jollekulle ei mikään noista kelpaa, niin voi jäädä kotiin.
klassisia suomalaisa vapputarjottavia
Miten vaikeaa on tehdä itse esimerkiksi lihapullat tai paistaa uunissa itse lapsille esimerkiksi veneperunoita? Tai tehdä vaikka muusia.
En halua ottaa stressiä ruuanlaitosta.
ap
Mikä idea on muuten tarjota perunasalaattia ja perunoita?
Etkö voisi leipoa itse? Tehdä simaa itse?
Ja vihanneksia/kasviksia saisi olla enemmän + ei kai noi lihapullat, pihvit ja kanat ole valmiskamaa?