Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten suhtautua 13 vuotiaan laihduttamiseen?

Vierailija
26.04.2012 |

Tyttäreni täyttää syksyllä 14 ja on 163/70. Hän on ruumiinrakenteeltaan tullut isänsä sukuun, jossa kaikki ovat lyhyehköjä jä pullukoita.Tytölle on rasva jakautunut epätasaisesti vartaloon, ylävartalo on isompi kuin alavartalo. Hänellä on ystäviä ja hän menestyy koulussakin hyvin (k.a. 9.2). Hänellä kuitenkin on itsetunto-ongelmia. Tyttö yrittää epätoivoisesti laihduttaa, enkä tiedä pitäisikö minun kannustaa häntä siinä, vai laittaa selvä stoppi. Olen huolestunut myös siitä että tyttäreni säästää rahaa rasvaimuun. Voisiko syynä tähän kaikkeen olla se että olen itse 170/62? Kertokaa miten suhtaudun tähän ja mitä voisin tehdä että tämä loppuisi?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruokaa jota syödään vatsa täyteen ja sitten ulkoilemaan .

Ap:n pullukalle tuo varmaan meinaisi 3 litraa kokista ja 5 kiloa sipsei, ja sit ulos nauttimaan karkkipusseja.

Vierailija
22/31 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtä lailla kuin ruoastakin, joten kannattaa senkin suhteen olla varovainen ettei mitään kauheita kuntokuureja ala lapselle suositella. Liikkumiseen on parempi kannustaa sen perusteella että siitä tulee hyvä fiilis ja se on hauskaa kuin että hampaat irvessä pakotsa liikutaan jotta paino pysyy kurissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko jutussa on se, että äiti kertoo omat mittansa ja kysyy, onko se syynä.

Vierailija
24/31 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko jutussa on se, että äiti kertoo omat mittansa ja kysyy, onko se syynä.

Huomiohuora. Noitahan on.

Vierailija
25/31 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ja auttaisin elämäntapamuutoksessa. Maailma on oikeasti julma paikka ja jos teini selvästi kärsii olomuodostaan niin mielestäni olisi aika ikävää vanhemmalta laittaa stoppi muutokselle. Kevyempänä ihminen pysyy terveempänäkin. Tuolla pituudella sun tyttösi on kuitenkin todella iso, koska aikanaan olin 19 vuotiaana 68 kiloinen ja melkein 12cm pidempi kuin tyttösi. Meikäläisen rakenteella oli jo siinä vaiheessa todella tukala ja ikävä olo. Tyttösi on kuitenkin noilla mitoilla melko iso.

Tosin keskustelisin teinin kanssa ja tekisin selväksi, että lihavuusleikkauksia varten tai rasvaimua varten ei aleta säästämään. Kyseessä on kuitenkin sellaiset toimenpiteet joissa on suuret terveysriskit ja mikään rasvaimu ei oikeasti ratkaise ylensyöntiongelmaa. Myöskään mitkään syömättömyysjaksot eivät auta vaan ainoa tapa korjata ongelma on syödä vähemmän ja terveellisesti. Toisekseen liikuntaa kannattaa lisätä vaikka se ei yksinään hirveästi laihduta.

Alkaisin varmasti liikkumaan tytön kanssa, järkeistäisin annoskoot ja katsoisin ettei vedä liikaa karkkia ja muuta sellaista. Älä laita stoppia, mutta auta tyttöä aloittamaan järkevä elämäntapamuutos mikä sitten johtaa ylläpidettynä pysyvään pudotukseen painossa.

Vierailija
26/31 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäiselle ja pituiselle on maksimi 60kg. Mieluiten alle 60 kiloa kuten esim. 55kg. Tuossa painossa pysyy ihan varmasti terveenä jos syö monipuolisesti lihaa ja kasviksia. Painossa pysymisen ei pitäisi olla vaikeaa jos ei vedä kilokaupalla herkkuja.

Vierailija
27/31 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäiselle ja pituiselle on maksimi 60kg. Mieluiten alle 60 kiloa kuten esim. 55kg. Tuossa painossa pysyy ihan varmasti terveenä jos syö monipuolisesti lihaa ja kasviksia. Painossa pysymisen ei pitäisi olla vaikeaa jos ei vedä kilokaupalla herkkuja.

Likka on 13. Kasvuvaiheessa siis. Ehdottomasti alle 50 kg olisi ihanne. Painoa tulee kun pituuskasvu lakkaa. 55kg olisi aivan liikaa tuolle.

Vierailija
28/31 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna laihduttaa. Mitä pahaa siinä on, kun selkeästi on ylipainoa. Kyllä tuon ikäinen saa päättää asioistaan itse.

29/31 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite oon 13v koht täytän 14 ja 13 vuotiaana alkutaipaleilla painoin 64kg ja vihasin kroppaani. Mut en tajunnu sitä et pitkään ku on pelannu jalkapalloa nii jaloissa on lihasta ja yms josta johtuu korkeampi paino. No sit päätin laihtua syömällä paljo vähemmä. Nykyää painan noin 57kg ja vihaan kroppaani viel enemmä sen takia koska laihuin epäterveellisellä tavalla ja nykyää oon paljo väsyneempi ja paskempi kunto ja paskempi jalkapallossa:D en suosittele

Vierailija
30/31 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peili kertoo, tarviiko laihduttaa vai ei. Tosiaan lihas painaa rasvaa enemmän, joten pelkkää vaakaa ei voi tuijottaa. Jos peilissä näkyy hoikka ihminen, jolla ei ole vyötäröllä ylimääräistä uimarengasta tai pömppömahaa, ei tarvitse laihduttaa. Jos peilissä näkyy lihakseton spagetti, on syytä lisätä oikeanlaista ravintoa ja liikuntaa.

Vierailija
31/31 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä laihduttaa ihan vaan että saa pullamahan pois että jos painat 70 kiloo niin ei siitä tarvii dropata vuoessa mihinkään 39kg:hen mutta ei sulle varmaan syömishäiriöö tuu viikossa kun et käy kaupasta ostamassa suklaapatukkaa joka kerta kun oot ulkona. Itelläki kun asuin vielä keskustassa niin oli tapana mennä perheeltä salaa ostamaan aina suklaapatukka kerran päivässä mutta onneks muutettiin pois niin en oo ihan laardihanuri.

Jos sen herkkupäivän määrää viikonlopuks ja ulkoiluttaa koiraa etm. Niin ei siitä syömishäiriöö tuu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä