Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

168cm/68-72kg, kertoisitko elämäntavoistasi? Miten saat painosi pysymään tuossa?

Vierailija
26.04.2012 |

Esimerkki päivän ruokailuistasi?

Syötkö usein herkkuja (karkki,sipsit, roskaruoka)?

Koetko joutuvasi rajoittamaan syömisiäsi?

Alkoholin käyttösi?

Liikunta tottumuksesi?

Onko työsi fyysisesti raskasta?

Muuta,mitä vaan :)

Taistelen painoni kanssa, olen ylipainoinen. Tuo olisi tavoitepaino ja tuntuu mahdottomalta saada niin paljon elämäntapa muutoksia,että saavuttaisin.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se herkkujen pois jättäminen tee niin tiukkaa kun ihmiset kuvittelee. Ensin sitä tietty voi olla jossain sokeri&hiilarikoukussa, mut sit kun pääsee yli pahoista tavoista, niin ei edes tee mieli napostella kaikkea makeaa päivittäin.

[/quote]

Alkuun liikunnan aloittaminen ja herkkujen pois jättääminen voi tuntua hurjalta, mutta kuukausi tai kaksi uudella tyylillä, niin vanhat tavat tuntuvat huonoilta. sokerista ja vaaleista hiilareista tulee tukkoinen, väsynyt ja kurja olo, eikä niitä halua syödä. Ei ihme että suomalaiset ovat lihavia, kun kuuntelee mitä täälläkin jotkut pitävät ruokana!

Enemmän kuin pelkästään ulkonäköä, minä ajattelen terveyttä. Miten voi muka olla tervellistä elää leivällä ja karkilla?!

Kaikkea ruokaa täytyy syödä kohtuudella, myös niitä ihania(?) pakastealtaan patonkeja. Itsestään selvää pitäisi olla että karkit ja sipit sekä alkoholi kuuluvat erityisiin juhlatilanteisiin eikä jokailtaiseen mättöön!

Vierailija
42/46 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

68 kiloa on sun tavoitepainosi? Taitaapi olla hieman liikaa siinäkin, ainakin pari kiloa.

Olen saman pituinen ja mun pitäisi oikeasti tehdä syömiseni kanssa melkoisesti työtä (puntata ja olla jatkuvalla massakaudella), että edes pääsisin saatikka pysyisin 68 kilon painoisena.

Mun painomaksimi tuntuu olevan 61 kiloa (tämä viitisen vuotta sitten ja siinäkin mielestäni oli totisesti jo ihan liikaa) ja noista lukemista se ei nouse vaikka söisin ihan mitä vaan (herkkuja ilman rajoituksia) ja löysäilisin sohvaperunana.

Tällä hetkellä paino sahaa 56-59 kilon välillä, noihin lukemiin mun ei rehellisesti sanottuna tarvitse tehdä yhtään mitään. Peruselintavat ovat herkkujen päivittäistä syömistä ja ala-arvoisen vähäistä liikkumista lukuunottamatta melko ok, en esim. syö punaista lihaa ollenkaan, enemmän kalaa, kanaa ja kasviksia. Himoitsen rasvatonta maitoa. Ja nautin vitamiineja ja hivenaineita varmuuden vuoksi purkista.

Ulkoilen vain koirien kanssa vähän reippaammin jos tunnen oloni "paksuksi" ja jätän ehkä sen yhden niistä kolmesta päivän kahvileivästä syömättä. Nyt näin keväällä tekisi mieli keventyä jokunen kilo, jotakin paaston tyylistä olen ajatellut, elimistökin puhdistuisi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

helppo on huudella että on tavoitepaino liian korkea kun itse saa elää kuin pellossa ja pysyy hoikkana...

nimim. erittäin kateellinen

68 kiloa on sun tavoitepainosi? Taitaapi olla hieman liikaa siinäkin, ainakin pari kiloa.

Olen saman pituinen ja mun pitäisi oikeasti tehdä syömiseni kanssa melkoisesti työtä (puntata ja olla jatkuvalla massakaudella), että edes pääsisin saatikka pysyisin 68 kilon painoisena.

Mun painomaksimi tuntuu olevan 61 kiloa (tämä viitisen vuotta sitten ja siinäkin mielestäni oli totisesti jo ihan liikaa) ja noista lukemista se ei nouse vaikka söisin ihan mitä vaan (herkkuja ilman rajoituksia) ja löysäilisin sohvaperunana.

Tällä hetkellä paino sahaa 56-59 kilon välillä, noihin lukemiin mun ei rehellisesti sanottuna tarvitse tehdä yhtään mitään. Peruselintavat ovat herkkujen päivittäistä syömistä ja ala-arvoisen vähäistä liikkumista lukuunottamatta melko ok, en esim. syö punaista lihaa ollenkaan, enemmän kalaa, kanaa ja kasviksia. Himoitsen rasvatonta maitoa. Ja nautin vitamiineja ja hivenaineita varmuuden vuoksi purkista.

Ulkoilen vain koirien kanssa vähän reippaammin jos tunnen oloni "paksuksi" ja jätän ehkä sen yhden niistä kolmesta päivän kahvileivästä syömättä. Nyt näin keväällä tekisi mieli keventyä jokunen kilo, jotakin paaston tyylistä olen ajatellut, elimistökin puhdistuisi...

Vierailija
44/46 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

painoin 65 kg ja olen 171 cm pitkä. Söin ihan normaalisti mitä halusin, n. 4-5 krt päivässä, joskus karkkia joskus sipsiä, ei kovin usein mutta kuitenkin. Roskaruokaa söin n. kerran pari kuussa. Ei eineksiä oikeastaan ollenkaan, jonkunverran myös kalaa. Hedelmiä ei hirveästi, kasviksia vaihtelevasti. Esim leivän päällä ei oikeastaan ikinä ollut mitään kasviksia. Levitteenä käytän voita ja juon kevytmaitoa. Myös leivonnassa ja ruoanlaitossa käytän aina voita. Työni oli fyysisesti hyvin rankkaa, ainut työn ulkopuolinen liikunta oli melkeinpä vaan lenkkeily koiran kanssa, ratsastamassa kävin 2-4 krt kuussa. Nyt olen siis raskaana viidennellä kuulla enkä enää töissä, siksi vastasin mitä olin ennen raskautta. Tosin ei ole elämäntavat paljon muuttuneet raskauden aikana, ehkä enemmän vihanneksia ja hedelmiä, painoa tullut ihan suositusten mukaan.

Vierailija
45/46 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

90% tapauksista, jotka luettelevat päivän syömisensä, kertovat itse asiassa mitä kuvittelevat syövänsä, mitä toivoisivat syövänsä tai mitä kerran ovat syöneet. Normaalipäivä onkin sitten aivan erilainen.

Olen niin kyllästynyt näihin läskeihin, jotka koskaan eivät syö käytännöllisesti katsoen yhtään mitään, mutta painoa vaan kertyy. Ja kun tosissaan seuraa sellaisten elämää lähietäisyydeltä, niin suu käy melkein koko ajan.

Vierailija
46/46 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon jo vuosia kamppaillu painon kanssa, joka heittelee vuosittain lähes kymmenen kiloa - keväällä laihdun ja syksyllä lihon. Laihtuminen tapahtuu oikeestaan vaan syömättömyydellä ja lihominen huomaamatta.

Uskon siihen, että ihmisellä on se "vakipaino", johon paino pyrkii. En ole koskaan syksyisin alannut mässäilemään ja liikunta on pysynyt yhtä mitättömänä kuin laihtuessakin. Silti ne kilot vain tulee takaisin. Tuosta 70kg en sitten enää enempää liho, ruokatavoista riippumatta.

Ihannepaino olisi se 60kg, johon olen pari kertaa päässyt.