Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mökkivieraista... kummastuttaa vieraiden käytös.

Vierailija
25.04.2012 |

Olimme ystäväperheen kanssa viettämässä pitkää viikonloppua meidän mökillä. Käymme aina näihin aikoihin laittamassa paikkoja kesäkuntoon, yleensä ihan omalla porukalla. Nyt kuitenkin tuli puheeksi ystäväperheen kanssa että voisivat lähteä mukaan (aloite mukaan lähtemiseen tuli heidän puoleltaan).

Varoittelin vielä etukäteen että meillä menee paljon aikaa haravoimiseen, puiden hakkaamisen, kukkapenkkien siivoamiseen yms. hommaan. Toki ajatus oli grillatakkin, lämmittää saunaa ja touhuilla pihapiirissä lasten kanssa.

En todellakaan olettanut että ystävämme tarttuvat haravaan ja kirveeseen ja alkavat tehdä hommia kanssamme... mutta en kyllä osannut varautua siihenkään että 6 hengen perhe olettaa tullensa 4 yöksi täyshoitolaan jossa ruoka ilmestyy eteen teittyihin kellon aikoihin ja aamukahviakaan ei voi keittää itse (heillä nuorimmainen herää jo 5.30, meillä totuttu nousemaan siinä 7 aikaan).

Olen tottunut mökkiveraisiin joiden kanssa yhdessä olemme laittaneet ruokaa, grillailleet ja lämmittäneet savusaunaa. Oli todella outoa kun vieraat vain istuivat tai touhuilivat omiaa osallistumatta mitenkään muuhun kuin syömiseen ja saunan lauteilla istumiseen. Toki heidän lapsensa leikkivät meidän lasten kanssa, mutta kuitenkin...

Meillä mökillä kun kaikki vie aikaa, sähköjä ja juoksevaa vettä kun ei ole. Tiskaamiseenkin menee helposti puolitoista tuntia veden lämmityksen kanssa. Siinä olisi mukava turista toisen kanssa samalla kun itse vaikka tiskaa ja toinen kuivaa...

Vai miten te ajattelette?? Olenko minä outo kun oletan mökkivieraiden osallistuvan jokapäiväisiin hommiin kuten saunan lämmitys ja ruuan laitto?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot että nyt tiskataa, haluatko kuivata vai tiskata? Tai ruuanlaitossa kysyt kuoriiko perunat vai tekeekö mielummin salaatin. Näin on kaikille selvää että emäntä haluaa apua, kaikki kun eivät halua

Vierailija
2/5 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tapana aina tarjota apua eikä käy järkeen miten jotkut kehtaa olla täysin toisten passattavana. Jos syömäänkin mennään ystäville, niin aina autan vähintään tiskaamisessa, ruuat emäntä haluaa yleensä valmistaa itse.

Mökillä sitä hommaa on tosiaan vielä enemmän, menköön teidän tutut vaikka Kanarialle jatkossa jos haluavat vaan oleskelemaan. :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veitsi käteen ja ohjeistat mitä tekee. Ei ihmiset rupee toisten huusholleissa riehumaan. Ylipäänsä on kohteliasta, ettei toisten kaapeille mennä. Ja jos ne kahvit on siellä kaapissa, niin ei niitä vieraan sieltä kuulu ottaa. (eikä kaikki edes juo kahvia heti herättyään!

Ja nousitko sä 5.30 keittämään kahvia niille, vai miksi tämä aamukahviasia sinua häiritsi?

Vierailija
4/5 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai matkalla. Näin se menee. Heidän perhedynamiikkansa on varmaan ihan erilainen kuin teidän. Mahtoi olla viikonloppu heillekin kärsimystä, kun odottivat että koska sinne saunaan, koska ruokaa.

Onneksi teillä on pitkä kesä edessä. Toivottavasti on kivat mökkikelit ja fiksuja vieraita.

Vierailija
5/5 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokaisen pitäisi kantaa kortesa kekoon!

mulle ei edes moisesta tarttis vihjasta. jos pidetään hauskaa yhdessä,nähdään myös vaivaa sen tekemiseen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kahdeksan