Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rahankäyttö ulkomailla miehen kanssa

Vierailija
25.04.2012 |

Ollaan koko perhe lähdössä ulkomaille. Kotona meillä omat rahat (ei siis yhteistä tiliä) Minä hankis paljon vähemmän kuin mies. Matkat ollaan maksettu puoliksi. Tarkoitus laittaa käyttörahaa matkaa varten molempien saman verran.

Mutta... mies käyttää siellä enemmän rahaa niin eikö sen pitäis laitta enemmän rahaa tai sitten molemmat ottaa ostoksiin omat rahat.

Jostakin kuulostaa varmaan pikkumaiselta mutta tiedän kokemuksesta että mies käyttää rahaa yli 200 enemmän kuin minä niin miksi minun pienempi tuloisen pitäisi maksaa miehen kuluja. Mulla ei todellakaan ole ylimääräistä rahaa.

Miten muut toimisitte vastaavassa tilanteessa??

Ruuat ja lasten menot olen tottakai valmis maksamaan puoliksi mutta en mieheni hömpötyksiä.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi meillä on yhteiset rahat. Se maksaa, kuka sattuu maksamaan... Kammottavaa olisi laskeskella, mikä on kenenkäkin osuus ja kuka maksoi viimeksi, kuka nyt.

Vierailija
2/27 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksatte ruuat ja muut lasten menot yhdessä ja omat juttunne itse. Yksinkertaista eikö?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos tuohon halutaan mennä, niin periaatteessa lastenkin menot pitäisi maksaa, ei puoliksi vaan jyvitettynä tulojen suuruudelle.

Vierailija
4/27 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on niin hankalaa monet rahat. Minustakin olis ihan selkein näin. ap

Vierailija
5/27 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kumpikin ottaa omaa rahaa mukaan ja yhteiset maksatte puoliksi ja omat ostokset itse.

Mikä vaikeeta?

Vierailija
6/27 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen menot omilla vähillä rahoilla. ap

Vierailija
7/27 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehelle on vaikeeta. Mulle ei olis toikaan vaikketa. ap

Vierailija
8/27 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen menot omilla vähillä rahoilla. ap

Maksatte omat menonne tietysti itse ja ruuat jne kulkemiset yhdessä. Mikä on vaikeaa. Molemmilla on kai oma tili??

Vierailija
9/27 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis nostetaan saman verran rahaa ja pistetään samaan kukkaroon ja maksetaan niillä. ap

Vierailija
10/27 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta miten tuo siis käytännössä toimii? Sinä ja mies laitatte molemmat esim. 400 e kasaan, tuo 800e vaihdetaan kohdemaan valuutaksi/otetaan matkalle mukaan, ja kumpikin käyttää oman mielensä mukaan tuota summaa? Pitääkö mies koko summaa omassa lompakossaan ja maksaa kaiken? Vai mitä?

No joka tapauksessa tekisin itse tuossa tilanteessa niin, että sanoisin miehelle: "ajattelin, että otettaisiin tällä kertaa molemmat omat käyttörahat matkalle. Mä otan mukaan(vaihdan siis itselleni rahaa x euroa. Vaihda/ota mukaan se summa minkä haluat käyttää."

So simple.

Paitsi jos lapset tulevat mukaan. Sitten voi mennä hankalaksi.

Vierailija
11/27 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

omat tilit. miehen mielessä menee säätämiseksi jos ei yhteisiä rahoja matkalla. ap

Vierailija
12/27 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis nostetaan saman verran rahaa ja pistetään samaan kukkaroon ja maksetaan niillä. ap

muuta kuin ruoka ja matkat jne.

Vierailija
13/27 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

omat tilit. miehen mielessä menee säätämiseksi jos ei yhteisiä rahoja matkalla. ap

kyllä molemmilla voi olla omat lomakot (aikuiset ihmiset hei). Ja kortilla voi maksaa miehesi myös ihan itse =)

Vierailija
14/27 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
15/27 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
16/27 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se miehesi mielestä on jotenkin hankalaa, niin mitä sitten. Tee niinkuin OMASTA mielestäsi on parasta. Toinen vaihtoehto on tietenkin omat luottokortit.

Vierailija
17/27 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mies haluaa että kaikki maksetaan niistä yhteisistä rahoista ja minä en halua maksaa mieheni ostoksia ym. koska en maksa niitä muulloinkaan niin miksi pitäisi reissussa maksaa. ap

Vierailija
18/27 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös ulkomailla on omat rahat. Ei siinä mitään säätämistä ole sen enempää kuin Suomessakaan.

Vierailija
19/27 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mies haluaa että kaikki maksetaan niistä yhteisistä rahoista ja minä en halua maksaa mieheni ostoksia ym. koska en maksa niitä muulloinkaan niin miksi pitäisi reissussa maksaa. ap

Vierailija
20/27 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksetaan puoliksi, mutta ei siten että sentilleen lasketaan että menikö tasan.

Tai maksetaan visalla ja kotona sit laskua maksaessa katotaan, miten se jaetaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän