G: Paljonko äidin "lapseton" vapaa-päivä/ oma aika maksaa sinulle?
Itse laskin, että Mll-hoitus maksaa 10 e tunti kuluineen=
esim. 6 tuntia teatterireissu maksaa minulle
- mll- lastenhoitaja 6 h x 10 e a tunti= 60 e
- teatterilippu 30 e
-------------
yht 90 e
eli minimi on tuo lastenhoitajamaksu ja jos esim. ostaa jotain menee helposto lähelle 100 e-
- jos käy vain kirjastossa, niin menee pelkkä lastenhoitajamaksu -
- mites muut?
- paljonko äidin "vapaa" maksaa?
- omaa aikaa suosittelee ammatti-ihmiset äidelle- mutta onko siihen varaa?
t. uraäiti, jonka uramies ei voi hoitaa lapsia äidin vapaan aikana
Kommentit (25)
Mitä iloa tuollaisesta miehestä/liitosta edes sitten on? "samalla vaivalla ja rahalla" olisi sitten melkein yh - en itse ainakaan keksi yhtään negatiivista asiaa yh:n elämästä jota lasteni kanssa elän.
En edes tekisi lapsia tuollaisen ukon kanssa joka ei koskaan olisi kotona ja joka ei jakaisi kanssani sitä arkea.
Naapurin tyttö tulee hoitamaan lapsia, maksan hänelle 10 e kahden tunnin hoidosta + kuntoklubin jäsenyys. Viikonloppuna pääsen sentään "ilmaiseksi" kun mies on lasten kanssa.
Mies hoitaa, jos pystyy. Äitini hoitaa, jos mies ei pysty. Anoppi hoitaa, jos äitini ei pysty. Kälyni hoitaa, jos anoppi ei pysty. Toinen kälyni hoitaa, jos toinen kälyni ei pysty. Kukaan näistä ei vaadi hommasta maksua, vaan tekevät sen mielellään. Siitä huolimatta, aika harvoin sitä omaa aikaa tarvitsee. Välillä otamme parisuhdeaikaa miehen kanssa, silloin lapsia hoitaa yleensä äitini.
MLL-hoitaja on se, joka palkataan, kun hoitajaa tarvitaan. Jos haluamme käydä vaikka sunnuntaina jossain niin hoitomaksu on 16,80 euroa/ tunti, arkena puolet vähemmän. Plus tyel-maksu jos yhdelle hoitajalle maksaa enemmän kuin vajaa 60 euroa kuussa.
Käytetään silti noita hoitajia keskimäärin kerran kuussa.
Itsekseni käyn jossain, esim. kampaajalla tai kaupoilla noin kerran kususa, silloin mies on lapsen kanssa 2-5 tuntia.
Ja säännöllisesti tapahtuvaa eli joka toinen vkonloppu perjantaista sunnuntaihin ja kesällä kaksi viikkoa.
Ihan luksusta.