Nuo iholla sarjan Sinin vanhemmat.
Siis toi Kenihän ei vissiin oo Sinin oikee isä, vaan isäpuoli. Mut näyttää siltä et toi Keni on jotenkin v*ttumainen ja välinpitämätön tuota Siniä kohtaan, et se ei oikeen välitä Sinistä vaan heilastelee tuon Sinin äitin kanssa vaan ja Sinin äiti on niin sokee ettei nää tuota Sinin pahaa oloo! Sitä ei kiinnosta kuin tuo sen ukko. Mut nuo on olevinaan sellaisia "cooleja nuoria vanhempia" ...
Minusta tuo Sinin elämä on kauheen tiukkaa! Ite en ois kestäny koskaan tuollasta, koska mä oon saanu niin vapaan kasvatuksen ja saanu kasvaa naiseks just niinku oon ite halunnu, on saanu kulkee ne omat polut ja ONNEKS, koska muuten oisin varmaan tuntenu et mut on tukahdettu.
Ihan ihmeellistä jankkaamista noillakin tuo, kun Sini kysyy et voiko Albert tulla tänne. Sit Keni jankkaa vaan että ei. Sen äiti oli sellanen, et se ois voinu antaa Albertin tullakin, mut sit Keni näyttää sanovan viimesen sanan ja määräilevän jopa Siniä vaikkei se oo Sinin isä! Muistaakseen yhdessä jaksossakin Keni passitti Sinin pesemään vaan vessoja ja Sini sit just siinä puhu, et ei Kenillä oo mitään oikeutta häntä määrätä ettei hän oo tämän isä...
Mut tuossakaan sit kun Sini kysy syytä et miksei Albert voi tulla, ei ollu mitään syytä, joten Keni vaan huvikseen v*ttuili!
Tai mitähän se Sini kerran joutu jopa kysymään kun ruokaa meni jääkaapista hakemaan et saako näitä ottaa. Meillä ainaki sillon kotona sai ihan vapaasti ottaa jääkaapista ruokaa jos oli nälkä! Ei tarvinnu anella ja kysellä, et saanko minä syödä...
HUHHUH KUKA TOLLASTA ELÄMÄÄ JAKSAIS! MUT VARMAAN TUON SININKI ON PAKKO SIIHEN ASTI KUN ON 18V, KOSKA ÄITI ON VAAN PÄÄ PILVISSÄ SEN KENIN KANSSA JA KENI EIKUN TAHALLEEN ÄRSYTTÄÄ SINIÄ. JA VARMAAN JOS SINI EI TOTTELIS, ET PESIS VESSOJA JNE, NII LENTÄIS KODISTAAN PIHALLE.....
KYLLÄ SE VAAN ON NIIN ET LASTEN EI TARVII RUVETA VESSOJA PESEMÄÄN, ELLEI OO ISOT LAPSET SINNE ITE OKSENTANU TAI JOTAIN, MUT NIINKU NOIN MUUTEN VAAN TAI TEKEMÄÄN RUOKAA, KYLLÄ NE ON VANHEMMAT JOTKA NÄMÄ ASIAT HOITAA. AINUT MIKÄ ON REALISTISTA LAPSEN SIIVOTA, NIIN OMA HUONEENSA JA SIITÄ EI NEUVOTELLA.
Kommentit (37)
Mulla on ex.n kanssa viikko viikko huoltajuus ja lasten 5 v ja kohta 8 v pitää viikkorahan eteen tehdä kotitöitä.
Ne on aina samat mutta vuoroviikoin vaihdetaan työt.
Näitä on esim kun mennään nukkumaan on huone siisti, lattia tyhjä, päivällä hurisee robotti-imuri, tiskikoneen tyhjennys, roskien viesti, siis vain seka ja bio, muut vien kun olen yksin ja dadaa !!! vessan pesu. Tämä on ehdottomasti kummankin lempihommaa kaikista kotitöistä. Ja tätä on ollut voimassa jo 2 v. Tosin pienemmän kanssa teen työt yhdessä mutta tykkää ideasta kotityöt ja mikä on hänen osuus. Olen siis tosi kamala äiti. Meillä roskaa tulee tosi vähän ja bio tyhjennetään joka toinen pv, eli mitään mustia jätesäkkejä eivät lapsiparat joudu raahaamaan
Ihan samantyylistä tekstiä..
tai siis kolmaspyörä blogin kirjoittajalla on nyt tylsää kun blogi on lopetettu, joten hän joutuu keksimään tänne tämmöisiä aloituksia nyt.
Ja lapsi tarvitsee ohjausta ja rajoja, rakkautta ja velvollisuuksia. Minusta Ken ei ohjelman perusteella ole mitenkään liikaa rajoittava, äiti kyllä vaikuttaa puolestaan hiukan liian lepsulta, ja Sini näyttää osaavan käyttää sitä hyväkseen.
Vessan pesu (yhtälailla kuin muutkin siivous- ja keittiötyöt) on hyvä oppia kotona, eikä niitä oikeasti opi ellei joku niitä opeta ja teetä. Väitänpä, että kesätöitäkin löytyy pääsääntöisesti paremmin nuorille, jotka ovat tottuneet tekemään kotitöitä ja sitäkautta tajunneet ehkä omatoimisuudesta ja vastuusta jotakin.
Ihan samantyylistä tekstiä..
Pesisköhän mikko candyn vessan, sit kun ovat kimpassa, no tuskin...vois alkaa candykin jo harjoitella piikomista tulevalle ihanalle aviomiehelleen. Kyllä se mikko nyt niitä tortilloja väsää, mutta annas olla, kun ovat oikeesti kimpassa, niin oppii candykin jotain siitä, että toiset ovat tasa-arvoisempia kuin toiset. Mikon vaimolla olis tästä paljonkin kerrottavaa, mutta hän ei palstaile, on enempi intellektuelli. Ja kyllä se taitaa niin olla, että raha-asioissa candy ja mikko jäävät nuolemaan näppejään, ei vaimoke mikään tyhmä ole, lisäksi on suvussa juristeja.
26v ja teini-ikä?? älä naurata
...niin sä olet oiva esimerkki siitä, miten vapaa kasvatus jättää ihmiset lapsen tasolle. Tekstisi on NIIN täysin teinin käsialaa, että henkisesti sun täytyy olla sellainen, riippumatta todellisesta iästäsi (jonka mä edelleenkin uskon olevan kaikkea muuta kuin 26). Mä kirjoittelin tuollaisella kieliopilla ja tuon henkisiä juttuja päiväkirjaan joskus 14-vuotiaana.
Hei haloo. Jos lapsia tehdään, vanhemmat sillon hoitaa kodin myös, siivouksen, ruuanlaiton ja tämmösen. Minusta se et teini pitää huolen omasta huoneestaan, on juuri sopiva koska se on hänen omaa yksityistään aluettaan.
Se et lapsella pesetetään vessoja, nii siinä ei oo mitään järkee. Nuo vaan haluaa tehdä noin koska ovat itse laiskoja tekemään välillä.
Sitten kun tuolla Sinilläkin on oma kämppä, nii peskööt sit vessasa. Mut jos tuolla joutuu vessatki, kylppärit jne. pesemään niin ihmekkös ei joudu kohta lapsi maksamaan vuokraakin asumisestaan vai????
Ja sit selitätkö sen et miten noilla ei saa syödä vapaasti jääkaapista jos on nälkä?? Noillahan näyttää olevan ihan hieno talo jne. Joten veikkaampa vähän, et ulkokuoreen menee sen verran paljon rahaa ja sit täytyy maksaa velkoja siitä et voidaan elää leveen näkösesti, mut sisältä päin ollaan v*tun köyhiä ja ongelmissa, joten ruuastakin täytyy pihistellä....
että meillä 11-vuotias tyttö pesee meidän vessan säännöllisesti.
Viikkosiivoushommat kun jaetaan, niin kyllä siinä jaetaan myös se vessan pesu.
Ja muuten, tyttö ei narise siitä yhtään..
Tää teini saattaa olla myös ihan aikuinen joka esittää olevansa teini joka esittää olevansa aikuinen. Av:lla ei ole mikään mahdotonta.
...joka ei kotona asuessaan joutunut kertaakaan pesemään vessaa, pyykkiä tms. Ainoastaan omasta huoneesta piti huolehtia, ja joskus tiskata (meillä ei ollut astianpesukonetta, eikä mulla itseasiassa ole ikinä senkään jälkeen ollut). Noin 16v. lähtien aloin itse valmistaa suurimman osan ruuastani, koska ryhdyin kasvissyöjäksi. Silti pystyin aivan hyvin suoriutumaan kodinhoidollisista askareista ongelmitta omilleni muuttaessa. Ei se vessojen pesu nyt mitään rakettitiedettä ole.
Olen aika pitkälti samaa mieltä Ap:n kanssa, vaikka hänen tyylinsä kirjoittaa onkin huvittava. Olkoonkin sitten teini, joka esittää aikuista, tai aikuinen joka esittää teiniä joka esittää aikuista. Whatever. Sinin äiti vaikuttaa ihanalta, mutta Ken (Keni?) just sellaselta ihme tyranni-isäpuolelta, joka kyykyttää ja vittuilee vaan vallanhimoissaan ilman tarvetta moiseen. Musta on paha kattoo kun se Sinin äitikään ei puutu niihin tilanteisiin vaan on ihan hiljaa vaan. Teininä eniten vitutti sellainen "tämä tehdään näin kun tämä tehdään näin" perustelu asiaan kuin asiaan tai "älä tee niinkuin minä, tee niinkuin minä käsken". Vittu tollasia äijiä!
jonka äiti oli kotiäiti minulle niin kauan, että muutin kotoa pois :-DD Eli mun äiti teki ihan kaikki kotityöt, minä tai isä emme koskaan mitään.
Osaan kyllä siivota ja meidän taloudessa kaikki kolme lasta osallistuu kotitöihin ikätasonsa mukaisesti. Imurointia, roskien vientiä, tiskikoneen tyhjennystä ja täyttöä, pöydän pyyhintää, lattian pyyhintää, pyykin ripustusta ja viikkausta... Vessanpöntöt on niin kusisia (ei mun syytä) että niiden pesu on miehen bravuuri.
En tiiä, että jos tosiaan en kävisi työssä, niin tekisinkö mä täällä kaiken? Pidän poikiani ehkä hitusen "tyhmempinä", ajattelen että heidän on hyvä oppia ihan käytännön kautta.
...joka ei kotona asuessaan joutunut kertaakaan pesemään vessaa, pyykkiä tms. Ainoastaan omasta huoneesta piti huolehtia, ja joskus tiskata (meillä ei ollut astianpesukonetta, eikä mulla itseasiassa ole ikinä senkään jälkeen ollut). Noin 16v. lähtien aloin itse valmistaa suurimman osan ruuastani, koska ryhdyin kasvissyöjäksi. Silti pystyin aivan hyvin suoriutumaan kodinhoidollisista askareista ongelmitta omilleni muuttaessa. Ei se vessojen pesu nyt mitään rakettitiedettä ole.
Olen aika pitkälti samaa mieltä Ap:n kanssa, vaikka hänen tyylinsä kirjoittaa onkin huvittava. Olkoonkin sitten teini, joka esittää aikuista, tai aikuinen joka esittää teiniä joka esittää aikuista. Whatever. Sinin äiti vaikuttaa ihanalta, mutta Ken (Keni?) just sellaselta ihme tyranni-isäpuolelta, joka kyykyttää ja vittuilee vaan vallanhimoissaan ilman tarvetta moiseen. Musta on paha kattoo kun se Sinin äitikään ei puutu niihin tilanteisiin vaan on ihan hiljaa vaan. Teininä eniten vitutti sellainen "tämä tehdään näin kun tämä tehdään näin" perustelu asiaan kuin asiaan tai "älä tee niinkuin minä, tee niinkuin minä käsken". Vittu tollasia äijiä!
Televisiossa ei näytetä kaikkea, joten sen perusteella on Kenistäkään paha sanoa yhtään mitään. Voihan olla, että siivoamisista ja muista on keskusteltu jo aiemmin lukuisat kerrat ja asiat perusteltu Sinille. Ehkä hän ei tuolla kerralla jaksa alkaa väittelemään Sinin kanssa vaan töksäyttää noin?
Se ruoka asiakin oli päivän selvä juttu! Kyllä meilläkin syötiin sitä ruokaa mitä oli tehty, jos ei kelvannut sai ITSE omilla rahoilla hakea kaupasta muuta. Ei siitä ois tullut mitään jos me neljä ois närpitty vähän sitä sun tota jääkaapista..
Isä- ja äitipuolen roolissa on oikeasti tosi vaikea olla! Itse olen äitipuoli pienelle tytölle ja saan todella tarkkaan miettiä mitä voin hänelle sanoa. Jos komennan, olen hirveä tyranni mutsipuoli, toisaalta en viitsi liikaa lepsuillakaan. Tähän asti kaikki on onneksi sujunut suht hyvin ja molemminpuolinen kunnioitus on ansaittu ja sen eteen tehty töitä :)
Kyllä tuon ikäisen pitäisi itse kantaa vastuu opinnoistaan, ei siinä enää kuuluisi äidin patistaa lukemaan.
No, eipä tuo tupakointikaan fiksua ole...
kun ovat nähneet viimeviikkoisen vedätyksen. Sinihän oli muka kaverillaan menossa nukkumaan, kun soitti äidilleen, mutta todellisuudessa olivat riekkumassa ulkona, kaveri vielä tosi kännissä esitti todistajaa puhelimeen. Vanhemmat olivat siis jossain reissussa.
Täytyy muistaa, että kyseessä on editoitu teos, eli ei voida tietää mitä on leikattu pois, mutta samaan kiinnitin huomiota, että mitään vastausta tytölle ei annettu, että miksi poikaystävä ei voi tulla kylään.
Olen itse saanut juuri tuollaisen epävakaan kasvatuksen. Välillä sai tehdä mitä halusi ja toisinaan räjähdettiin naamalle, että tänään ei mennä ulos, mutta koskaan ei asetettu mitään rajoja, joista olisi yhdessä sovittu ja keskusteltu.
Hyvin nuori ihminen osaa kyllä jo kantaa vastuun teoistaan ja keskustella asioista ja ymmärtää paljon enemmän, kuin vanhemmat välillä käsittää.
Tuollainen mielivaltainen määräily ilman perusteluita ja järkevää keskustelua ei kanna pitemmän päälle hedelmää.
Rajoja ja rakkautta, mutta ennen kaikkea keskustelua, yhdessä sopimista ja perusteluja miksi toimitaan tietyllä tavalla.
Vaikka mä olen kyllä samaa mieltä kanssasi joiltakin osin (ainakin siitä että tuo keni tuntuu kyykyttävän ja pomottavan ihan lämpimikseen). Siitä taas olen eri mieltä, etteikö teinin tarvitsisi huolehtia jostain muustakin kuin omasta huoneestaan. Mutta siitä, MITEN noi asiat siellä hoidetaan olen samaa mieltä. Pitäisi olla rakentavaa eikä sellaista ihme kyykyttämistä.
Kyllä meillä teinien (iteasiassa jo kymmenvuotiaiden) kuului pestä vessoja ja/tai muuten osallistua kodin siivoukseen. Oli ihan normi wanhaan aikaan 90-luvulla. AP on ehkä joku 2010-luvun teiniyden kokenut?
aloituksia, joissa Sinin isäpuolta arvostellaan teinityyliin.
Ettei vain olisi itse Sini asialla ja tavoitteena joku isäpuolen mustamaalaus-kampanja?
Sini taitaa kirjoitella näitä itse tänne, saadakseen "todisteita" isäpuolelle hänen epäoikeudenmukaisuudestaan?
6 vuotiaskin tekee jo kotitöitä ja elää meidän säännöillä. Kysyi lapsi juuri tänään, että "miksi me aikuiset määrätään?" ja minä selitin, että KOSKA me maksamme myös kaikki laskut. Niin kauan kun minä maksan täällä talossa kaiken, niin lapset toimivat tämän talon sääntöjen mukaisesti. Myös teininä, vaikka kuinka haluaisivat liihotella vapaana kuin taivaan linnut. Liihotelkoot sitten jossain muualla kuin minun talossani, minun ruokiani syöden!
Veikkaan,että on loppujen lopuksi parempi, että lapsi on oppinut jo kotona vastuun ottamista, kotitöiden tekemistä jne, on sitten helpompikin asua tuolla maailmalla. Mitä tuollainen tissiposki osaa edes tehdä ilman isukin rahoja?