Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys inseminaatiohoitoja saaneille...

19.11.2005 |

Meille on tarkoitus tehdä ensimmäinen inseminaatio seuraavassa kierrossa. Kiertoni kartoituksessa ei ilmennyt erityistä poikkeavaa, ovulaatio tuli spontaanisti, tosin kiertoni on ollut jonkin verran epäsäännöllinen ja tiputtelua on ollut jopa viikko ennen kuukautisten alkamista.

Lääkärini sanoi, että inseminaation voi tehdä joko spontaaniin kiertoon tai sitten syödä Clomeja, enkä nyt oikein osaa päättää, kumpi vaihtoehto kannattaisi valita. Onko aivan turhaa syödä Clomeja, jos ovulaatio voi tulla spontaanistikin, vai kannattaako " varmistaa" mahdollisimman hyvä tilanne syömällä Clomeja?

Olisin kiitollinen, jos teillä on neuvoja tai mielipiteitä asiasta!

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärin kanssa podhimme yhdessä tehdäkö inssi lääkkeelliseen vai luonnolliseen kiertoon. Ongelmana siis se, että minulla oli hieman epäsäännöllinen kierto (silloin 30-35). Päätimme kuitenkin ekaan IUI:hin ottaa clomit, jotta jännitykseni ei estäisi ovulaation tulemista (luonnollisessa kierrossa). No, clomit auttoivat ovulointiin, mutta limakalvo ohentui niin, että jouduin kuitenkin piikittämään menogonia muutaman päivän, jotta saatiin limis kasvamaan..

Eli en nyt osaa neuvoa sinua, mutta jos yhtään epäilet että jännittämisesi voisi myöhästää tai estää ovulaation niin suosittelen clomeja. Ja eikös clomeista voisi olla apua tuollaiseen ennenaikaiseen tiputteluun???

Vierailija
2/3 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla olisi omaa kokemusta noiden testien perusteella siitä, että ovis useimpina kiertoina tapahtuu (pari kiertoa vuodessa kai voi jäädä kenellä vaan väliin), en ehkä sinuna ottaisi heti Clomeja. Niiden haitat on kaksosraskauden riski, tai muniksia voi tulla jopa niin paljon, että ettei inssiä voida ollenkaan tehdä. Clomittomalla inssillä yhden luomumuniksenkin kanssa on paljon paremmat saumat onnistua, saadaanhan perille ainakin huima määrä siittiöitä.

Itse harrastin samaa pohdintaa kahden insiin ajan, ja ehkä kolmannesta tai neljännestä olisi tehnyt mieli Clomeja. Nyt kuitenkin jo toka " luomuinssi" (+Pregnyl) tuotti tulosta.

T: Tilhi rv 28+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse otin clomit ja mielestäni niitä kannattaa kokeilla. Mulla ne tuottivat joka kiertoon 2 munarakkulaa eivätkä ohentaneet kohdun limakalvoa. Tavallaan siten on paremmat mahdollisuudet onnistua, kun on kaksi munarakkulaa yrittämässä samassa kierrossa. Mutta toki jokainen tekee niinkuin haluaa ja kaksosraskauden riski on toki olemassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä