Sain ekan tarjouksen keittiörempastamme
ja olin pudota tuolilta. Päälle 12 teur + asennus 2.5 teur... Kyseessä on pieni keittiö, luokkaa 3x3 m eikä mitään ihmeitä (paria pätkää kivitasoja lukuun ottamatta) mielestäni valittu. Huh huh...
Kommentit (38)
Meillä mm. massiivipuuovet jotka olisivat kilpailijoilla olleet huomattavasti kalliimpia. Kaappien rungothan ovat tismalleen samaa kalustelevyä kaikilla merkeillä, samaten saranat ym. mekanismit. Pelkkä Ikean lasku oli meillä noin 4000e. Takuu on pääsääntöisesti 25 vuotta toisin kuin osalla kilpailijoista. Meilläkin on noita vetokaappeja ei siis perus hyllykaappeja. Ovissa on hidastimet tietenkin. Ne kuuluvat Ikeassa automaattisesti pakettiin. Vuosien Ikean keittiökokemuksella voin suositella lämpimästi. Mutta huono puoli Ikeassa on sen valikoiman suppeus. Jokaiseen tilaan ei välttämättä löydy sopivaa ja saattaa joutua tekemään kompromisseja.- se Ikeaa kehunut -
Ei todellakaan. Sen verran olen kuullut ja nähnyt :/ Ikea-keittiöt on vähän sama asia kuin Älvsbytalot. Ne tunnistaa jo kaukaa ja suurin osa pitää paskana mutta jotkut ostaa myös niitä ihan ihan perustaloja ja peruskeittiöitä ja heille se varmasti hyvin riittää =)
Mainitsin vetolaatikot, hidastimet, korkeakiiltokaapit jne koska ne nostaa hintaa selkeästi ja vaikuttaa tietenkin vertailuun. Kyllä sen eron huomaa ihan amatöörikin kun käy vertaamassa Ikea-keittiöitä ja jotain muuta. Mutta hienoa että te olette olleetn tyytyväisiä.
Kukin ostaa mistä haluaa mutta itse haluan panostaa sen verran keittiöön että Ikeaa en todellakaan ottaisi. Meneehän ne ehkä puoli vuotta, vuoden mutta pidemmälle ajalle, ei, ei, ei. Jos tekee myyntiin ja haluaa mahdollisimman halpaa niin sitten ilman muuta!
uskaltavat luvata noille kalliimmille ovimalleilleen ym. 25 vuoden takuun toisin kuin monet kilpailijat? Eikä Ikea edes ole kaikkein halvin, ainakaan jos ei hanki jotain perus melamiinikuraa.
Mutta ihan miten vain. Jos on vähänkään tajua materiaaleista niin Ikea on turvallinen valinta. Johan se järkikin sanoo ettei sieltä(kään) kannata halvinta kamaa hankkia jos haluaa sen kestävän.
ja hintana himpun alle 5000... Alakaapit tulee koottuna mutta asennetaan kaikki itse.
uskaltavat luvata noille kalliimmille ovimalleilleen ym. 25 vuoden takuun toisin kuin monet kilpailijat? Eikä Ikea edes ole kaikkein halvin, ainakaan jos ei hanki jotain perus melamiinikuraa.
Mutta ihan miten vain. Jos on vähänkään tajua materiaaleista niin Ikea on turvallinen valinta. Johan se järkikin sanoo ettei sieltä(kään) kannata halvinta kamaa hankkia jos haluaa sen kestävän.
En osaa sanoa takuusta muuta kuin että eipä menneet takuuseen tuttavan puolessa vuodessa paskaksi menneet tasot. Mikä lie ollut Ikean selitys. Miksi sieltä Ikeasta pitää roudata kallista lastulevyä jota asennetaan tajuton aika jos ei edes tule halvimmaksi? Koska tuolla asennuksellahan siinä säästetään paljon kun kaikki on mahdollisimman pienenä (ja monesti valmiina paskana, on nähty)
Sen kamat muuten tulee samoilta tehtailta kuin suurin osa "merkkikamoista" ja ihan samoista materiaaleista. Ottakaa selvää ennen kuin nolaatte itsenne. Meillä harkinnassa vaihtoehtona Ikeakin. Olen käyny tutustumassa 5v ja 10v sitten ikealaisittain rempatuissa keittiöissä ja molemmat yhä moitteettomassa kunnossa.
Nauratti tuo yhden "meidän rakentaja sanoi"..kommentti. Olen nähnyt näitä ammattirakentajia jotka kivilinnoja kasanneet kalliilla tontilla ja jestas miten siellä on tehty vilppiä joka laastilla peitetty, että kyllä moni ns. ammattilainen on aivan amatööri :D
Kukin ostaa mistä haluaa mutta itse haluan panostaa sen verran keittiöön että Ikeaa en todellakaan ottaisi. Meneehän ne ehkä puoli vuotta, vuoden mutta pidemmälle ajalle, ei, ei, ei. Jos tekee myyntiin ja haluaa mahdollisimman halpaa niin sitten ilman muuta!
Itse asensin Ikean keittiön kymmenen vuotta sitten. Mm. korkeakiiltoisilla ovilla ja integroiduilla koneilla. On edelleen kuin uusi!
Ja olen erittäin vaativa, laatutietoinen kuluttaja. Työskentelen taidealalla, joten kauneus ja toimivuus ovat minulle tärkeitä arvoja. Olen Ikean keittiöön erittäin tyytyväinen.
Sen kamat muuten tulee samoilta tehtailta kuin suurin osa "merkkikamoista" ja ihan samoista materiaaleista. Ottakaa selvää ennen kuin nolaatte itsenne. Meillä harkinnassa vaihtoehtona Ikeakin. Olen käyny tutustumassa 5v ja 10v sitten ikealaisittain rempatuissa keittiöissä ja molemmat yhä moitteettomassa kunnossa.
Nauratti tuo yhden "meidän rakentaja sanoi"..kommentti. Olen nähnyt näitä ammattirakentajia jotka kivilinnoja kasanneet kalliilla tontilla ja jestas miten siellä on tehty vilppiä joka laastilla peitetty, että kyllä moni ns. ammattilainen on aivan amatööri :D
Eipä ole kivilinna, tonttikin on puoli-ilmainen ja koska talo rakennetaan kappaletavarasta niin näemme ihan itse joka vaiheen =) Tiedän kyllä että meillä on käynyt tuurikin kun kaikki aina valittaa jossain vaiheessa jostain mutta meillä sellaista tilannetta ei ole vielä tullut. Mitä itsensä nolaamista minun mielipiteessä on? Olen nimenomaan tutustunut Ikean keittiöihin ja kiitos ei, varsinkin kun paremmilla materiaaleilla ne maksaa melkein tai yhtä paljon kuin muissakin firmoissa niin mitä järkeä?? Siinä sitten kasaat sitten tunteja ja päiviä vielä kaiken hyväksi.
Naura pois, se oli yksi esimerkki joka tuli suoraan ammattilaisten suusta. Tiesitkö muuten että kaikki (jos ei itse kasaa) eivät suostu kasaamaan Ikean keittiöitä koska ne ei kestä? Ottakaa ne ruusunpunaiset lasit silmiltä =) On meilläkin paljon kamaa Ikeasta mutta ei kallista keittiötä.
Eipä ole kivilinna, tonttikin on puoli-ilmainen ja koska talo rakennetaan kappaletavarasta niin näemme ihan itse joka vaiheen =) Tiedän kyllä että meillä on käynyt tuurikin kun kaikki aina valittaa jossain vaiheessa jostain mutta meillä sellaista tilannetta ei ole vielä tullut. Mitä itsensä nolaamista minun mielipiteessä on? Olen nimenomaan tutustunut Ikean keittiöihin ja kiitos ei, varsinkin kun paremmilla materiaaleilla ne maksaa melkein tai yhtä paljon kuin muissakin firmoissa niin mitä järkeä?? Siinä sitten kasaat sitten tunteja ja päiviä vielä kaiken hyväksi.
kun ottaisit selvää et yhdeltä tehtaalta tulee melkein kaikki suomen eniten myydyt "laatukeittiöt", kukin firma vain nimeää saman malliston omalla nimellään ja porukka luulee ostavansa jostain petralta laatua ikean sijaan vaikka ostavat samaa kamaa..
ihan yhtä pöljää on haukkua älväriä ja ylistää jotain designtaloa kun samaa kamaa eri tehtailta vain, joista muuten eka on tilastojen vähävikaisin pakettitalo
ja maksoi vain 7000 euroa. Eka tarjous oli noin 9500 e, mutta onneksi tajuttiin pyytää tarjous muualtakin :) Meillä keittiö ehkä 15 neliötä, en osaa yhtään arvioida. Hinta ei sisältäny kodinkoneita eikä lattiaa.
mielestä Ikeasta saa ihan laadukkaan keittiön (jos nyt jätetään halvimmat vaihtoehdot pois laskuista) mutta tosiaan valikoima on aika suppea. Siskollani oli edellisessä kämpässä Ikean keittiö eikä siinä kyllä ollut mitään laadullista vikaa!
Ja minä sentään myyn keittiöitä työkseni kilpailijalla...
Rungoissa voi kyllä olla suuria eroja, esim. juuri kuulin asentajalta että hänellä oli hajonnut kalustetukun runko käsiin.
kun ottaisit selvää et yhdeltä tehtaalta tulee melkein kaikki suomen eniten myydyt "laatukeittiöt", kukin firma vain nimeää saman malliston omalla nimellään ja porukka luulee ostavansa jostain petralta laatua ikean sijaan vaikka ostavat samaa kamaa..
ihan yhtä pöljää on haukkua älväriä ja ylistää jotain designtaloa kun samaa kamaa eri tehtailta vain, joista muuten eka on tilastojen vähävikaisin pakettitalo
Miksi sinä minulle voivottelet? Jos kerran olet täysin tyytyväinen Ikea-keittiöösi niin miksi tämä ottaa sinulle noin jumalattoman koville? Minähän sanoin jo että jossain Puustellissa maksaa siitä nimestä nimilisää, ihan sama Petrakeittiössä. Jos ihan tosissasi alat puolustamaan Älvsbytaloa niin siihen uskallan sanoa ettet tiedä rakentamisesta yhtään mitään. Jos älvsby on niin mainio niin miksi se on jatkuvasti mustalla listalla? En kyllä ottaisi sen puoleen Designtaloakaan, siitä vasta paskaa olenkin kuullut ja kallis.
maksoi koneineen 7400, iskusta. asennus olisi ollut 2000, mutta asennettiin itse, samoin purku tehtiin tietty itse.
ei asuta pk- seudulla.
kolmessa yläkaapissa on lasiovet, muut umpinaisia, aika keskivertoi kooltaan tuo meidänkeittiö.. tasot on laminaattia, koska a) en halua kiveä, ei sovi meille b) aidon puun hoito on ihan liian työlästä, ja c) laminaatti kestää paremmin kuin puu.
hiukan eri hintaluokissa liikutaan. Ostettiin talo jonka keittiö oli 50-luvulta. Piti nopeasti saada edes jonkinlainen keittiö, eikä sitä rahaakaan silloin ylimääräisiä ollut, joten otettiin ihan perusovilla, perussaranoilla, laminaattitasoilla ja tavallisilla valkoisilla kodinkoneilla keittiö. Hintaa tuli vähän päälle 3000€. Asennus kuului hintaan.
Toki haaveena on laadukkaampi keittiö sitten joskus mutta kyllä tällä mennään vielä vuosia. :)
Meillä kanssa, oli vaan pakko uusia keittiö kun oli ihan aikansa elänyt ja samalla uusittiin kodinkoneetkin kun ne olivat myös sellaisia jotka toimivat miten kuten. Pieni peruskeittiö + pakastin + jääkaappi + integroitu uuni sekä liesitaso, itse koottiin ja asennettiin ja hintaa tuli 3000e. Ikeasta. :D Hyvin on toiminut tähän asti ainakin, ei ole valittamista.
Ainiinn ja välitilan levyt meni kans tuohon samaan hintaan, sekä tiskikone. Hana ja lavuaari meillä oli muualta.
saman kokoiseen tilaan 6500€... tämäkin on mielestäni kallis. Aion maksaa keittiöstä maks 3000 euroa. Asennus suoritetaan itse
uusiminen maksoi 4500 e eikä sinä ole kivitasoja tai edes kodinkoneita vaan suunnilleen halvimmat kaapit. Yllättävän äkkiä hintaa tulee lisää pienistä lisätöistä, jotka pakko tehdä.
-paikkakunta (pk-seutu tässäkin varmaan kalliimpi kuin muu Suomi?)
-uudiskohde versus purkukustannukset ja muutostyöt
-oman työn osuus vai koko paketti siltä firmalta
Ja tosiaan esim. välitilan materiaalia (kaakeli/lasi jne) ei taidettu näissä mainita...
Kohteet ja remontit on kuitenkin yksilöllisiä ja esim. sähkötöissä ja valaisuissa voi olla isojakin eroja ;)