Posti lähetti tekstiviestin.....
että paketti on noudettavissa.
Eikö enää tulekaan paperista ilmoitusta, joka viedään postiin mukana?
Kiva antaa luuri tuntemattomalle postivirkailijalle tutkittavaksi.....
Miksi tällaiseen on menty?
Kommentit (10)
Ja minusta kätevää, puhelin kun on aina mukana kuitenkin. Ei sun sitä luuria tarvi antaa kellekään, luettelet vaan sen koodin.
että joku postin virkailija lukee viestin puhelimestasi...
Minusta äärettömän kätevää. Eihän se postin virkailija sitä puhelinta tutki kun avaat viestin valmiiksi. Lukee vain sen lähetyskoodin.
Mutta jos haluat, niin kirjoita lähetyskoodi paperille, ja anna se lappu virkailijalle.
Mee postiin avaa viesti ja anna postivirkailijalle, hän katsoo siitä vain ja ainoastaan sen koodin.
Voit myös odottaa huomiseen, kun saapumisilmoitus kolahtaa postiluukusta.
Viesti vaan näkyville ja sitten ojennat sen puhelimen virkailijalle.
Joskus olen myös printannut postin sivuilta lähetysseurannasta paketin tiedot, niin on helpompi näpytellä se koodi.
Syytä en osaa sanoa, olisikohan kyse taas toiminnan tehostamisesta? Ei tarvi enää repiä ja postitella niitä saapumisilmoja.
kyse on tietysti siitä, että saat tekstarin nopeammin, kuin paperisen ilmoituksen. Joidenkin mielestä tuo on positiivinen asia.
Ja koodin voi kirjoittaa paperille, niin välttyy antamasta puhelinta postivirkailijan käteen. Voit jopa itse luetella virkailijalle puhelimestasi sen lähetystunnuksen. Ahdistukseen ei siis syytä.:)
Henkkarit mukaan.
t: postitäti, joka pitelee päivittäin kädessään eri mallisia puhelimia, joista lukee niitä lähetystunnuskoodeja.
Kun ei tilaamiani tuotteita alkanut kuulua, kysyin firmasta, että missä ne viipyy. Oli kuulemma palautettu heille noutamattomana. No, vaikea noutaa kun ei tullut ilmoa.
Voihan lol :DDD
Sen lähetystunnuksen voi kirjoittaa vaikka paperille tai pitää sen kallisarvoisen luurinsa itse ja luetella sen tunnuksen. Tosin itse olen huomannut, että helpommin ja nopeammin se sujuu, jos saan sen itse katsoa ja näpytellä koneelle.
Kun ei todellakaan jonkun randomin puhelin sen kummemmin jaksa kiinnostaa muuten kuin sen tunnuksen osalta.
Ja että miksi...no, kai se on tätä nykyaikaa sitten. Vähän firmoista kiinni, jotkut käyttävät paperisia saapumisilmoituksia, toiset ovat siirtyneet vain näihin sähköisiin saapumisilmoituksiin.
Etkö ole käyttänyt koskaan sähköistä junalippua? Myös siinä puhelin annetaan konduktöörille.
Nykyään on monia palveluita, joita käytettäessä joutuu "näyttämään" puhelimensa.
Postiin taitaa riittää se, että sulla on vain se koodi mukana vaikka paperilapulla.
Etkö ole käyttänyt koskaan sähköistä junalippua? Myös siinä puhelin annetaan konduktöörille.
Nykyään on monia palveluita, joita käytettäessä joutuu "näyttämään" puhelimensa.
Postiin taitaa riittää se, että sulla on vain se koodi mukana vaikka paperilapulla.
siis tilaan usein boarding passin puhelimeen kun lentelen Oulun ja Helsingin välillä. Silloinkin joutuu antamaan puhelimen turvatarkastajalle, hui.
Tuskinpa sillä virkailijalla sinun luurisi sen kummemmin kiinnostaa.