Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko painoasi kommentoitu yleisellä paikalla?

Vierailija
25.06.2012 |

Onko painostasi huomauteltu yleisellä paikalla tai yleensä muiden ihmisten nähden? Oliko huomauttaja tuttu vai tuntematon? Miten reeagoit?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen keski-ikäisille läskeille kollegoilleni vapaata riistaa, kun olen tiputtanut muutaman kilon tässä ennen kesää mikä ilmeisesti näkyy noille pullahiirille jotenkin häiritsevästi.

Yleensä en ole jaksanut sen enempää vastata noihin kommentteihin, kun ei kiinnosta jatkaa keskustelua minun vartalostani joidenkin ulkopuolisten kanssa. En minäkään herätä keskustelua tyyliin "Kappas Pirkko, kun sinun jenkkakahvoihisi on tullut paljon lisää massaa tässä keväällä! Kerropas mitä olet syönyt!".

Vierailija
2/29 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini kommentoi painoani vieraiden nähden ja puristeli rasvarengastani. Raskaudesta jäi viitisen kiloa ja kun oli hieman valmiiks alla niin nyt paino komeat 70. En välitä, mulla on kehittynyt itsetunto, mut sanoinpa vaan hänelle, et rintavana ja etuvetoisena (=pieni pylly, kapeat jalat, mut keskivartalo tuppaa paisumaan) ihmisenä tiiet varmaan, mitä kilokamppailua elo voi välillä olla. Oon koko aikuisiän laihutellut teini-iässä tulleita läskejä pois ja 65 se paino täsmäytyi loppupelissä. Nyt siis enemmän. En jaksais stressaa nyt just.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaudet, imetys ja elämä pienten lasten äitinä (liikunta ja omasta itsestä huolehtiminen ei ekana mielessä) ovat tuoneet minulle noin 10 kg elopainoa lisää. BMI on nyt normaalipainon ylärajoilla. Olin ennnen lapsia hyvin hoikka ja kova kuntoilemaan. Viime jouluna tätini ensimmäiset sanat minulle olivat että oletpas sinä lihonut, olet ollut ruoka-aikaan kotona. Käytännössä koko suku oli paikalla. Olihan se yksi elämäni piinallisimmista kokemuksista. Eikö se kuulu alkeellisimpiin käytöstapoihin, ettei toisen ulkonäöstä huomautella (ainakaan mitään negatiivista ja kaikkien muiden edessä). Vaikka aikuinen olenkin ja itsetunto ihan kohdillaan, niin kyllä itku meinasi tulla jälkeenpäin ja jäi korpeamaan pitkäksi aikaa.

Vierailija
4/29 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiinnostaisi saada joku hyvä letkautus käyttöön. Jään aina noissa tilanteissa niin äimäksi etten saa sanaa suusta. Haluaisin harjoitella jonkun vastasivalluksen.

Vierailija
5/29 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä tutut että tuntemattomat, laihtumisesta ja lihomisesta. Olen viimeiset 15 vuotta sairastunut syömishäiriöitä ja henkilökohtainen helvettini ilmeisesti oikeuttaa joka ikisen runkkarin kertomaan mulle, että nyt on menty anoreksiasta ylipainoon.

Jaa miten tähän reagoin? Toki sanat satuttavat, mutta enemmän jään hämmästelemään kuinka loputtoman tyhmä voi olla ihminen, joka luulee tehneensä suurenkin oivalluksen toisen painosta ja vielä kuvittelee, että en sitä itse tietäisi.

Vierailija
6/29 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain anorektikkona kehuja kun raskaanaollessanikin jalat ja kädet oli ku tikut. Olin tietenkin otettu, silloin, kun olin sairas. Toisaalta myös kauhistelua sain osakseni mutta siitä kuulin vasta jälkeenpäin.

Vierailija
7/29 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain anorektikkona kehuja kun raskaanaollessanikin jalat ja kädet oli ku tikut. Olin tietenkin otettu, silloin, kun olin sairas. Toisaalta myös kauhistelua sain osakseni mutta siitä kuulin vasta jälkeenpäin.

joten miten olit raskaana anorektikkona? :D

Vierailija
8/29 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

10-vuotiaana tätini näki pitkästä aikaa ja huuhdahti että kukas sinut on noin pulleaksi syöttänyt. Ja en ollut lihava, pyöreäposkinen tytöntyllerö. Mutta kirpaisihan tuo.

!9-vuotiaan poikaystävän isä arvosteli kehoani sanomalla, että minulla on selluliittiä. Tyrmistyin niin, etten sanonut mitään vastaan. Ja tästä syystä laihdutin itseni 47 kiloiseksi :(

Jotkut ihmiset ovat outoja ja ilkeitä..

Vierailija
9/29 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

10-vuotiaana tätini näki pitkästä aikaa ja huuhdahti että kukas sinut on noin pulleaksi syöttänyt. Ja en ollut lihava, pyöreäposkinen tytöntyllerö. Mutta kirpaisihan tuo.

!9-vuotiaan poikaystävän isä arvosteli kehoani sanomalla, että minulla on selluliittiä. Tyrmistyin niin, etten sanonut mitään vastaan. Ja tästä syystä laihdutin itseni 47 kiloiseksi :(

Jotkut ihmiset ovat outoja ja ilkeitä..

Vierailija
10/29 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairastuin raskausaikana.

Vierailija
11/29 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairastuin raskausaikana.

kukaan ei vedä itseään raskausaikana anorektikoksi. Käytät termiä raskaasti väärin. Pöljä.

Vierailija
12/29 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä on luettu yksi artikkeli aiheesta tai katsottu joku kauhisteludokkari?

Mä olen tästä ketjusta tuo anoreksiasta ylipainoon menijä ja kyllä mulla on melko normisti kuukautiset tulleet vielä kun BMI on ollut 15. Siitä alaspäin ja syklin kestäessä jostain puolesta vuodesta ylöspäin on loppuneet. Palaavat sitten kun paino taas nousee.

Vierailija
13/29 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaaja.

Vierailija
14/29 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän on taas järkevä. Ei ne menkat heti jää pois, vaikka anoreksia olisikin.

Vierailija
15/29 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivätkä kaikki anorektikot ole luurankoja.

T: toinen entinen anorektikko

Vierailija
16/29 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samaa olen miettinyt kuin kuutonenkin. Miten ihmiset voi olla niin tyhmiä ja ilkeitä. Aivan tahallaan. Tokaistaan jotain toista satuttavaa ja päivitellään. Paskan väliä sillä jos kohteesta tuntuu kuin seipäillä pistettäisiin läpi ja kylmä häpeä valuu niskaan. Se on vaan kumma miten siinä koulutus, hyvä työ ja asema, lapset ja perhe ja perustyytyväisyys omaan elämään unohtuu hetkessä kun joku lataa jotain tuollaista vasten naamaa. Piiat-elokuvassa yksi piioista kommentoi emäntäänsä että "she was mean for sport".

Vierailija
17/29 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on koko nuoruusikäni, tai siis 36 ensimmäistä vuotta taivasteltu laihuuttani, kuinka kukkakeppi luuranko lauta jne. olen. Ihan tuntemattomatkin.

Aika moni on epäillyt anorektikoksi, terveydenhuollon henkilökuntaa myöten, (vaikka tosiaan menkat oli, ja lapsetkin tuli tehtyä laihassa kunnossa.)

Luulen, että nyt varmasti, jos jonkun vanhan tutun näkisi, heillä tulisi sanomista, kun en enää olekaan alipainoinen.

En vain onneksi tapaa ketään tuttuja tai sukulaisia, eikä mulla niin paljon painoa ole, että siihen tuntemattomat kommentoisi mitään, normaalimitoissa olen kuitenkin nykyään.

Vierailija
18/29 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin ennen pizzaa monta kertaa viikossa ja minua sanottiin läpipaskoksi ja muuta, olen siis hoikka.

Naureskelin noille.

Vierailija
19/29 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä on luettu yksi artikkeli aiheesta tai katsottu joku kauhisteludokkari?

Mä olen tästä ketjusta tuo anoreksiasta ylipainoon menijä ja kyllä mulla on melko normisti kuukautiset tulleet vielä kun BMI on ollut 15. Siitä alaspäin ja syklin kestäessä jostain puolesta vuodesta ylöspäin on loppuneet. Palaavat sitten kun paino taas nousee.

Taitaa epäilijällä tuo maaginen 15 ollakin ÄO!

Vierailija
20/29 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siinä voi vastaan sanoa? Ehkä vois tokaista että sinä se vaan näytät itse ihan yhtä säteilevältä kuin ennenkin. Riskinä tietysti se ettei huomauttelija ymmärrä sarkasmia.