Kuka hitto jaksaa mennä aamu kello 9-10 aikaa puistoon lapsen/lasten kanssa?
Kommentit (47)
Me mennään ihan sään mukaan. Sateella ei ulkoilla eikä kylmällä ja tuulisella säällä, vaan tehdään jotain muuta mukavaa.
Kesällä odotellaan että aurinko alkaa lämmittämään. Tyhmää mennä ulos kylmällä aamuilmalla ja painua sitten sisälle kun aurinko alkaa oikesti olla miellytävän lämmin.
Talvella kuljetaan valon mukaan. Ei ulkoilla pimeällä.
Meillä ainakin sisällä menee riehumiseks ja kiukutteluks, siksi jok päivä ollaan ulkona säällä kun säällä ja lapset tykkää. Mulla hajoo pää jos ollaan koko päivä sisällä.
en ole koskaan ollut. Ehkä joku, jonka lapset heräävät joskus viideltä? Meillä yleensä vasta valutaan keittiöön tekemään aamupalaa noihin aikoihin...
minen kuulu kumpaakaan.
mutta tuohon aikaan ollaan vielä yökkärissä.
ollaan yleensä puistossa puol kympiltä ja usein joudutaan odottelemaan tunnin verran kunnes muut saapuu. Meiltä on puistoon matkaa n.50 metriä joten heti aamupalan jälkeen kuteet niskaan ja nämä pikku adhd tapaukset ulos riekkumaan. Kysyisinkin että kuka jaksaa katsella lapsen riehumista sisällä, aidatussa puistossa on niiiin paljon helpompaa :)
Meillä ainakin sisällä menee riehumiseks ja kiukutteluks, siksi jok päivä ollaan ulkona säällä kun säällä ja lapset tykkää. Mulla hajoo pää jos ollaan koko päivä sisällä.
ei olla siellä koko päivänä? Tai ollaan koko päivä sisällä?
ja nukkuu päikkärit 10-14, joten puistossa ollaan jo kasilta. Eihän sitä aina jaksaisi mutta minkäs teet.
Meillä ollaan aamuvirkkuja, ja yhdeksältä ollaan oltu hereillä jo 3-4 tuntia. Päiväunet usein jo klo 11. Kaikki eivät nuku kymmeneen asti.
minä, silloin kun lasten kanssa olin kotona. Vaatteet sään mukaan ja ulos, jos vain pakkasta alle 20 astetta. Joka jumalan päivä mentiin lähipuistoon aamupäiväksi siinä yhdeksän jälkeen ja tultiin kotiin syömään yhdentoista jälkeen. Pienempi nukkui aamupäiväunet vaunuissa ja isompi leikki toisten lasten kanssa, itse sai lätistä muiden samassa elämänvaiheessa olevien äitien kanssa lapsia valvoessa. Eihän sitä nyt millään olisi jaksanut kotona neljän seinän sisällä niiden tenavien kanssa olla eikä isommalla mitenkään riitä tekemistä äidin tai vaunuissa nukkuvan vauvan kanssa.. nuo hetket oli kyllä itsellekin henkireikä, että jaksoi olla kotona. En väitä, että nyt mitään sydänystäviä oltais oltu toisten äitien kanssa eikä paikkakunnalta muuton jälkeen ole oltu missään yhteyksissä mutta siinä samassa elämänvaiheessa oli kyllä kiva jutella ja vaihtaa ajatuksia ja lapsille myös samanikäiset kaverit tosi tärkeitä.
tarvinnu käyttää koira pihalla jo aikasemmin:D Sitten on vaan helppoa viedä koira takas sisälle ja suunnata muksun kans puistoon kun on kertaalleen jo puettu päälle.
Siellä on kaunillla ilmalla niin kauheasti väkeä 10 jälkeen, että sitten voikin jo hyvällä syyllä lähteä kotia kohti ja ruoan laittoon. Sadesäällä tai muuten vaan kolealla voi sit ulkoilla kauemminkin, kun kotiäidit ei vaivaudu tuleen ulos ; )
ei olla siellä koko päivänä? Tai ollaan koko päivä sisällä?
Me ollaan yleensä kymmeneltä ulkona. Se ei oo mun mielestä aamutuimaan. Ja kun mies on aamuisin poissa kotoa, tulee yleensä töistä jo kolmelta, niin aamupäivä on meille luonnollinen aika ulkoilla. Iltapäivä sit perhemenoja/kotihommia tai uus ulkoilu.
Minä koska muuten lapsi ei syö lounaalla eikä nukahda päikkäreille ja loppu päivästä tulee sirkusta. Ihan olennainen juttu tuo aamupäivän ulkoilu, koko päivän sujumisen kannalta.
nyt on suunnilleen sellainen, että aamulla ihmisten aikaan ylös (7- viimeistään 8 aikoihin) ja aamutouhujen ja aamupalan jälkeen vaatteet päälle ja ulos, sieltä takaisin päiväruualle (11-12 välillä), sen jälkeen päiväunet niille, jotka nukkuu ja isompien kanssa hiljaisempaa leikkimistä, joku DVD, lukemista tms. ja kotihommia, sen jälkeen välipalaa ja uudestaan ulos, kunnes taas sisälle iltaruokaa varten, sitten vielä ehkä kerran ulkoilemaan, jos hyvä keli ja tekemistä on (esim. kesällä aina) ja iltapalaksi sitten sisälle. Tenavat nukkumaan ysin nurkilla. Meillä on toiminut aina näin, kaikkien lasten ja aikuisten kanssa.
kyl sitä jaksaa, kun vaihtoehto olis sisällä riekkuminen ja kiukuttelu.
Lapset herää ennen seiskaa ja ysiltä alkaa olemaan "helvetti irti". Kyllä me viimeistään 9.30 ollaan siellä puistossa.
Ja mitä tulee siihen, että miksi mennään puolilta päivin sisään, kun päivä on parhaimmillaan, niin lapset syö lounaan 11-12 välillä ja menee nukkumaan päikkärit. Vaikea olla silloin muualla kuin kotona sisällä.
Se on lisäksi ihan järkevää kesällä, tuohon aikaan kannattaisi muidenkin välttää turhaa auringossa oleilua. Ulkoillaan taas sitten 15 jälkeen ihan iltaan asti...
mennä koskaan yleiselle leikkipaikalle vaan leikitään kotipihalla. Joskus kesällä käydään ihan vaihtelun vuoksi leikkipaikallakin. Ei myöskään mennä aamusta, tuohon aikaan lopettelen aamuhommia ja iltapäivällä ulkoillaan. Kesällä toki saatetaan olla ulkona koko päivä ja aamulla tuohon aikaan terassilla aamukahvilla.
ja nukkuu päikkärit 10-14, joten puistossa ollaan jo kasilta. Eihän sitä aina jaksaisi mutta minkäs teet.
Todella pitkät päiväunet nukkuu. Lyhennä päikkäreitä, niin mahdollisesti aamuherääminen myöhäistyisi. Silloin ei tarvitsisi olla puistossa noin epäinhimilliseen aikaan.
nyt on suunnilleen sellainen, että aamulla ihmisten aikaan ylös (7- viimeistään 8 aikoihin) ja aamutouhujen ja aamupalan jälkeen vaatteet päälle ja ulos, sieltä takaisin päiväruualle (11-12 välillä), sen jälkeen päiväunet niille, jotka nukkuu ja isompien kanssa hiljaisempaa leikkimistä, joku DVD, lukemista tms. ja kotihommia, sen jälkeen välipalaa ja uudestaan ulos, kunnes taas sisälle iltaruokaa varten, sitten vielä ehkä kerran ulkoilemaan, jos hyvä keli ja tekemistä on (esim. kesällä aina) ja iltapalaksi sitten sisälle. Tenavat nukkumaan ysin nurkilla. Meillä on toiminut aina näin, kaikkien lasten ja aikuisten kanssa.
Kolme kertaa päivässä ulkoilu ei meidän perheessä ole normaali rytmi sitten millään mittarilla.
minen kuulu kumpaakaan.