Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harkinta-aika päättymässä, mies haluaa palata yhteen

Vierailija
24.04.2012 |

Erosimme pitkästä liitosta noin puoli vuotta sitten. Lapsia kaksi (14 ja 16 v)

Syynä lähinnä se, että mies piti kaikkea muuta tärkeämpänä kuin perhettä ja kotia (mm. työ). Olin siis jo vuosia avioliitossa "yh" ja kovin yksinäinen.

Nyt on mies alkanut katua päätöstään ja on kuulemma huomannut mikä on tärkeintä eli se perhe.

Minä olen jo päässyt pahimman yli ja nautin kun ei tarvitse raataa kotiorjana eikä odottaa turhaan koska perhe saa huomiota.

Lapset vko/vko -systeemillä meillä vanhemmilla, joten omaa aikaa jää mukavasti.

Luulen, että mies on huomannut että tämä ero onkin totta ja että hän joutuu nyt ottamaan vastuuta lapsista ja kodinhoidosta todellakin ihan itse!

Tunteita on kyllä vielä minullakin, mutta en jaksa enää uskoa lupauksiin, jotka on ennenkin pettäneet.

Mies myös ehkä pelästyi sitä, että todellakin voi menettää minut toiselle. Eräässä keskustelussa nimittäin totesin miehelle, että nyt minulla on edes teoreettinen mahdollisuus löytää kumppani, jolla on aikaa myös minulle ja yhdessä tekemiselle. Naimisissa ollessamme en katsellut muita.

Onko omakohtaisia kokemuksia vastaavasta tai muuten vaan kommentteja?

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkin tehnyt sen virheen että aina palannut samaan paskaan ei se muuksi muutu.

Vierailija
2/53 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"mukavuuden halusta se takaisin vinkuu"

Vaikka vielä on tunteita, niin kyllä realiteetit on tiedossa.

-Ap-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on mies alkanut katua päätöstään ja on kuulemma..

Luulen, että mies on huomannut..

Mies myös ehkä pelästyi sitä, että..

Etkö ole jutellut miehelle suoraan? Vai miksi kaikki lauseesi kuulostavat arvailulta?

Missään tapauksessa ei kannata palata yhteen jos et saa selvää hänen puheistaan.

Vierailija
4/53 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä avioliitto teille merkitsee? Erotaanko siitä siksi, ettei toinen annan toiselle tarpeeksi aikaansa tai siksi, ettei toinen auta kotitöissä ja ylenkatsoo puolison tarpeita. Molempien täytyy haluta, ei vain avioliittoa vaan toimivaa avioliittoa.

Vierailija
5/53 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

suhtaudut siihen että miehelläsi on ollut puolen vuoden aikana seksisuhteita? onko sinulla ollut?

Et kai luule että miehesi on tyytynyt omaan käteen puoli vuotta?

Itselleni voisi tästä tulla este, jos en itse olisi harrastanut seksiä muiden kanssa eron aikana. No en osaa eritellä että miksi mutta siltä vain tuntuu.

Vierailija
6/53 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat olette harkinneet asiaa, ja tuntuu siltä että harkinnan tulos on teillä vähän eri.

Vaikea käydä neuvomaan - teilläkin taitaa olla yhteistä historiaa aika pitkälti, ja kurja siitäkin on luopua.

Mitä mieltä lapsenne ovat asiasta (vaikka päätös on tietysti sinun/teidän)?

Vierailija
7/53 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen uutta, nyt se puhkeaa taimelle - ettekö sitä huomaa. Minä teen uutta teidän elämässänne. (Jesajan kirjan luku 43, jae 19 mukaillen) http://www.fathersloveletter.com/Finnish/#4

Toivoa ja kaikkea hyvää teille!

Vierailija
8/53 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan kirjoitin miettimättä mitä mieleen ensiksi tuli.

Olemme puhuneet kaikista näistä ja paljon muustakin. Arvailuni ja ehkäni liittyvät vaan siihen, ovatko miehen lupaukset vain sanahelinää taas kerran.

Tuo "jos et saa selvää hänen puheistaan" on toisaalta totta. Minusta hän puhuu sen mitä hän tietää minun haluavan kuulla juuri tässä tilanteessa.

-Ap-

Vierailija
9/53 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta pakko tunnustaa: olemme käyttäneet toisiamme tässä asiassa hyväksemme...

Minulla ei ole ollut muita ja voin sanoa että uskon ettei hänelläkään ole.

Se todellakin olisi este jos jommalla kummalla olisi ollut muita!!!

Vierailija
10/53 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapaisitte miehen luona ja hän olisi vastuussa passaamisesta. Lasten kannalta turhien odotusten luominen on tietysti huono juttu.

Vierailija
11/53 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähes aina näissä tilanteissa että vanhemmat palaavat yhteen. Näin meilläkin ainakin vielä kun viimeksi keskutelin lasten kanssa ja kyselin tämän hetken tuntemuksia.

Nyt on päästy jo pahimman yli ja kun on kyse noin isoista lapsista, on helpompi heidänkin ymmärtää tilanne.

Kyllä - pitkä historia on takana. Sekään ei ikävä kyllä auta kun tarpeet eivät kohtaa :(

-Ap-

Vierailija
12/53 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanot miehelle, että haluat vielä harkita, etkä ole täysin vakuuttunut siitä, että miehen tahti muuttuisi. Kyllä siinä ilman muuta on isot epäilyt, että mies haluaa vaan vanhan passauksen takaisin, kun nyt joutuu oikeasti näkemään vaivaa ja vastuuta joka toinen vk.

Mutta voihan se ollakin, että mies on tosissaan. Sitä vaan ei tietenkään mielellään lasten vuoksi tekisi, että turhaan palaisi yhteen, ja puolen vuoden päästä huomaisi asioiden ajautuneen TAAS samaan vanhaan yh-urakkaan ja joutuisi uudestaan eroamaan. Kerro tämä miehellesi, pakkohan hänen on se ymmärtää, että sellainen soutaminen ja huopaaminen olisi lapsille hemmetin raskasta.

Vierailija
13/53 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon myös yhdessä ja koko "perheenä".

En tiedä onko se hyvä vai huono juttu, mutta jotenkin tuntuisi tyhmältä ettei voisi nähdä kun eron syynä ei ole mitään dramaattista.

(pitääkin taas varmistaa lapsilta että ymmärtävät ettei se edelleenkään tarkoita yhteen palaamista)

Olemme sopineet että toisen kotia (hän jäi meidän yhteiseen osakkeeseen) kunnioitetaan ja siellä ollaan vaan kylässä. En todellakaan ala touhuamaan entisessä kodissani entiseen malliin eli isäntä on se joka siellä passaa :)

-Ap-

Vierailija
14/53 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanot miehelle, että haluat vielä harkita, etkä ole täysin vakuuttunut siitä, että miehen tahti muuttuisi.

Sanot vaikka että otetaan nyt 10 vuotta taukoa vaikka ensin ja katsotaan sitten, niin se ei ole siinä alituiseen kyselemässä ja tiellä.

Vierailija
15/53 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan niinkuin on alunperin ollut tarkoituskin.

... ja jatkan omassa kodissa asumista kuten tähänkin saakka.

Nämä olen miehelle kertonut rehellisesti ja myös sen että en usko hänen muuttuvan.

Uskallan väittää tuntevani hänet yli 20 vuoden kokemuksella niin hyvin :)

-Ap-

Vierailija
16/53 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sanot vaikka että otetaan nyt 10 vuotta taukoa vaikka ensin ja katsotaan sitten, niin se ei ole siinä alituiseen kyselemässä ja tiellä."

Hyvä, huumoria tarvitaan :)

-Ap-

Vierailija
17/53 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä olen miehelle kertonut rehellisesti ja myös sen että en usko hänen muuttuvan.

-Ap-

Tässä eräs tositarina onnistuneesta muutoksesta: http://www.koemuutos.fi/suhteemme-eheytyi/#video

Vierailija
18/53 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan sen virallisen eron ihan niinkuin on alunperin ollut tarkoituskin.

Sitä paitsi, voihan sitä aina mennä myöhemmin uudestaan naimisiin samankin miehen kanssa, jos siltä tuntuu.

:)

Vierailija
19/53 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olette jo asuneet erillään. Sekin on aika iso järjetely.

Anna itsellesi mahdollisuus.

Ainahan voit tapailla lastesi isää niin paljon kuin huvittaa. Älä kuitenkaan palaa vanhaan. Ei se miksikään muutu.

Voimia pysyä päätöksessäsi!

Haluan sen virallisen eron

-Ap-

Vierailija
20/53 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olette jo asuneet erillään. Sekin on aika iso järjetely.

Anna itsellesi mahdollisuus.

Ainahan voit tapailla lastesi isää niin paljon kuin huvittaa. Älä kuitenkaan palaa vanhaan. Ei se miksikään muutu.

Voimia pysyä päätöksessäsi!

Haluan sen virallisen eron

-Ap-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi