Sosionomit (AMK)! Mistä suuntautumisalalta on helpoin saada töitä?
Kommentit (16)
lähäri vai sossu.. En menisi sinne töihin amk:n käyneenä.
En ymmärrä ollenkaan hinkua mennä päiväkotiin useiden vuosien opintojen jälkeen. Olen siis itsekin sosionomi ja suuntaan aivan muualle.
sosionomit haukkuvat lähäreitä huonosta koulutuksesta ja kuvittelvat olevansa itse jotain paljon parempia, lähes sosiaalityöntekijöitä (jotka ovat kuitenkin maistereita=)
Sosionomeja koulutetaan niin paljon että kannattaa vähän ottaa nöyryyttä peliin jos meinaa ylipäänsä saada työtä. Mikään ei ole nolompaa kuin keskiasteen tutkinnolla leuhkiminen=)
Aikuissosiaalipuolella ohjaustehtävissä, päivätyö. En halua mitään hoidollista työtä, jota minusta se lasten vahtiminen pitkälti on. Mahtavaa että jotkut kokevat sen antoisaksi, mutta eipä siinä näillä koulutuksilla paljon mitään tee.
Itselleni tärkeää saada opinnoille vastiketta ja tähdätä "korkealle" ja sellaiseen työhön josta etenemismahdollisuuksia, haastetta ja kehitystä. Päiväkodissa voisi sitten toimia vaikkapa johtajana.
mistä nopeiten vakituinen paikka aukeaisi...ap
se ei suinkaan tarkoita että kunta palkkaisi heitä lisää,saati perustaisi uusia virkoja joten sen varaan en uraani perustaisi.
myös tavoitteita! Ei ole mitään pahaa pyrkiä mahdollisimman hyviin ja itselle sopiviin työpaikkoihin, vaikka "vaatimattomimmissa" olisi tilaa.
Sosionomi voi tehdä myös sosiaalityöntekijän töitä sijaisuuksissa, mainiota että on tällainen mahdollisuus, ja kyllä sitä kannattaa käyttää (jos itse tahtoo).
sosiaaliohjaajana sosiaalityöntekijän parina. Eli käytännössä sama työ, mutta sosiaalityöntekijä allekirjoittaa paperit.
opetukselle.Ei kyllä kannata tosiaan mennä jos on asenteella että siellä vaan vahditaan lapsia. Silloin on kyllä jäänyt paljon oppimatta.
tutkinto, ja lisäksi vielä maisteritason (yliopisto)tutkinto, enkä vielä ole törmännyt lähihoitajia mollaaviin sosionomeihin. Ylipäätään tuntemani sosiaalialan ammattilaiset arvostavat muita alalla toimivia, tutkinnoista huolimatta.
Ja sosionomi (AMK) on muuten korkeakoulututkinto, ei keskiasteen tutkinto. Vastaa yliopistotutkinnoissa kandin tutkintoa, eli alempaa yliopistotutkintoa.
sosionomit haukkuvat lähäreitä huonosta koulutuksesta ja kuvittelvat olevansa itse jotain paljon parempia, lähes sosiaalityöntekijöitä (jotka ovat kuitenkin maistereita=)
Sosionomeja koulutetaan niin paljon että kannattaa vähän ottaa nöyryyttä peliin jos meinaa ylipäänsä saada työtä. Mikään ei ole nolompaa kuin keskiasteen tutkinnolla leuhkiminen=)
menitkö sinä AMKsta suoraan maisteriohjelmaan, mille linjalle? Vai aloititko kaiken alusta? Kiitos.
Ja siis olen valmistunut ensin maisteriksi, sitten vasta myöhemmin sosionomiksi.
menitkö sinä AMKsta suoraan maisteriohjelmaan, mille linjalle? Vai aloititko kaiken alusta? Kiitos.
muualla ei ole helppoa missään suuntautumisessa
että varhaiskasvatus. LTO:n pätevyys.
Lastensuojelussa töitä myös.
Sosiaalitoimisto ei ole muodikas työpaikka, mutta yhden harjoittelun kokemuksella olet jo vahvoilla työnhaussa.
se ei suinkaan tarkoita että kunta palkkaisi heitä lisää,saati perustaisi uusia virkoja joten sen varaan en uraani perustaisi.