te kelle ennustettu jättivauvoja
... niin mikä lopputulos ollut? Onko paljonkin poikennut arviot? Enää pari pvää laskettuun ja jännittää.
Kommentit (31)
synnytyssairaalan kätilö teki arvion reisiluun pituuden perusteella (yleistä). Tuli 3080 gr painanut pitkäjäseninen tyttö. Nyt tyttö on hoikka 6-vuotias ja semmoinen varsan näköinen, kättä ja jalkaa riittää.
Eipä nää vauvelit yksiöönsä jää ;) pitää vaan rauhottua!!
Ap
kummastakin raskaudesta makrosomian takia ultrattu viikkottain ja painoarviot on ollu n.4,5kg. Sektiolla kummatkin tullut koon takia ja oikeasti ovat olleet 3650g ja 3740g. Arvaa onko harmittanut nuo sektiot?!! Toisesta yksi lääkäri sanoi 3pvää ennen sektiota, että ei saa painoksi kuin 3800g, mutta ei itse uskonut tulosta, koska muut lääkärit olivat ultranneet isommaksi.
Naistenklinikan synnytystapa-arvion tehneen lääkärin mukaan. Kävin koko-arviossa kahdesti, molemmilla kerroilla ultrattiin, kauhisteltiin ja päiviteltiin, sanottiin että loppuraskaus sitten todella tarkkaa syömisen suhteen. Kuukausi ennen laskettua aikaa lääkärin mukaan vauva painoi tuolloin jo 4 kg ja olisi lähes 5 kg syntyessään.
Neuvolan täti mittanauhoineen lääkärin kommentteja ihmetteli ja rauhoitteli, ihan normaalilta kaikki hänen mukaansa vaikutti.
Syntyessään poikamme oli 3315 g, selityksenä lääkärin mukaan oli oudonmallinen kohtu jossa ultra jollakin tapaa "kiersi"...
varmasti on harmittanyt sektiot.. kun paraneminen niistä taas sit kestää kauemmin kuin alatiesynnytyksestä... hmm. ja jotenkin tuntuu, että kun sen radi-dg:n on saanut on aivan toisen luokan kansalainen tuolla terveydenhuollossa. aivan pöyristyttäviä kommentteja olen saanut osakseni, vaikka sokeriseuranta on kokoajan kohdillaan ja tuota painoakaan ei nyt niin kaameesti ole tullut.
yhden rohkaisevan kommentin olen saanut, kun proffa totesi, että näiden tutkimusten perusteella vauvalla ei ole mitään ongelmaa, että reipas liikkuva vauva on.
mutta muut erikoistuvat naislääkärit ovat päivitelleet että nyt vaan sitä rahkaa naamaan, että ei vauva liikoja kasva.
tuntuu, että voivat laukoa mitä vaan odottaville äideille, ja meidän pitää mukisematta ottaa vastaan mitä sieltä sanotaan. nöyryyttävää useinkin!
Syntyi käynnistettynä lasketun päivän aamuna 3965g. Eppari tehtiin, kuten Taysissa melkein kaikille, mutta ponnistusvaihe oli helppo ja nopeahko.
aika monessa ultrassa ravasin oikeastaan raskauteen liittymättömästä syystä (tarkistettiin lähinnä et vauva ok), lähes kaikki ennusti yli nelikilosta mut synty n.3800g:sena, aika arvailuiltahan noi tuntuu olevan...
Ultrassa 40+0 väittivät että on noin 4,5kg. Tyttö syntyi 42+2 ja oli 4215g ja 55cm.
1. viikko ennen syntymää arvioitiin 4kg (sillä hetkellä). oli syntyessään 3600g
2. arvioitiin 2(!) päivää ennen syntymää 3800g(sillä hetkellä). oli 3200g
mun kohdalla on siis menny arviot yli ja pahasti. vatsa oli kummassakin raskaudessa VALTAVA! hyvin ois 2 mahtunu siellä olemaan. olin siis todella iso! painoo tuli ekassa 11kiloo ja tokassa 6 kiloo joten en siis ollut "raskauslihava". ilmeisesti vartalon malli ja kohdun asento tekivät mahastani suuren koska taas lapsivettä oli normaalisti eikä istukkakaan ollut normaalia isompi.
pojat olivat kumpikin syntyessään "miehekkään rotevia" ja pitkä jalkaisia. josko se (reisiluunmitta) selittäisi yläkanttiin menneet koko arviot...
Makrosomia epäily täälläkin ja 3900g arvio. Pyydänkö vielä sektion? Maha ilmeisesti isompi... Radi ruokavaliolla. 9kg tulllu painoa. Hmm...