kuin helppoa on huonon parisuhteen jälkeen löytää hyvä?
vai onko se kuin neulan heinäsuovasta etsimistä ja hyvät jo varattuja?
Kommentit (25)
että kun tuntee itsensä, pystyy aidommin kohtaamaan toisen ihmisen.
ja ero on kriisi, myös jättäjälle, usko nyt vaan!
ihminen pystyy oppimaan tuntemaan itseään? Jos noin olisi niin eiköhän kaikkien kannattaisi pysyä ikuisesti sinkkuna. Itse uskon että myös parisuhteessa pystyy oikein hyvin oppimaan tuntemaan itseään.
Ja että joskus käy jopa toisin päin, eli itsekseen oppii tuntemaan "helpon" puolen itsestään eikä välttämättä ollenkaan sitä mörköä joka voi aktivoitua läheisessä ihmissuhteessa vasta.
löytää itsensä ja oppia rakastamaan itseään sellaisena kuin on?! Sen jälkeen on mahdollista löytää hyvä parisuhde.
Se, että miettii erotessaan jo seuraavaa, ei johda mihinkään pitkäikäiseen.
Millään muulla ei ole merkitystä. Parisuhde on kuin peili. Rikkinäinen ihminen "löytää" toisen rikkinäisen. Ei se huono suhde ole kiinni siitä millaisen löytää vaan siitä millainen itse on.
Huono suhde kesti 2 vuotta ja 1 kk, takana siinävaiheessa oli kihlat, avoliitto ja lapsi. Eroa olin puinut päässä jo puolet ajasta, mitä oltiin yhdessä. Lopulta sain voimaa erota. Jäin lapsen kanssa kaksin ja kulutin aikani opiskeluun ja lapseen. Näin kavereita ja sain jopa viettää kavereiden kanssa aikaa,mikä mustasukkaisen miehen takia oli mahdotonta. Kesän puurnasin töissä, kohtasin miehen joka vei jalat alta. Yhdessä ollaan oltu 8 kk, yksin olin 9 kk. Ainoa trauma, mikä parisuhteesta jäi on että pelkään miehen pettävän, vaikka tiedän, ettei näin tule käymään.
Kyllä siis on mahdollista löytää hyvä parisuhde lyhyessä ajassakin :)
sanoo anoppini. Tuntuu kuin jotain vihjailisi - ja ärsyttää! Olemme mieheni kanssa molemmat kerran eronneet.
Exien mustamaalaaminen käy terapiasta ja entiset suhteet ja niiden muistot pyritään torjumaan jopa katkaisemalla suhteet omiin lapsiin. Jos uusi suhde epäonnistuu niin sen voi aina vaihtaa taas lennosta seuraavaan ja satunnaisen mahdollisen yksinoloajan voi käyttää itsensä terapioimiseen dokaamalla.