Äsken uutisissa: alemman sosiaaliluokan perheissä
Lasten hampaat ovat reikiintyneemmät ja lapset ovat lihavia. No tiedettiinhän se, mutta nyt joku tehnyt asiasta kunnon tutkimuksen.
Kommentit (53)
Ja tästähän toki joka ikinen fiksu akateeminen palsta mammuli tekee sen johtopäätöksen että kaikki akateemisten lapset ovat fiksuja, hoikkia, terveyden perikuvia kun taas kaikki "amisjunttien" lapset ovat lihavia, huonokuntoisia ja hampaat tippuvat suusta
:D:D:D Hohhhoijaa*!
koulutus, pitäisi osata lukea noita tutkimuksia. Jos tekee tuon johtopäätöksen, koulutus on mennyt hukkaan.
tiedän tasan kaksi perhettä, joissa lapsilla on ollut paljon reikiä hampaissa ja kumpikin ovat akateemisia. Kummallakin sukurasituksena helposti reikiintyvä valkoinen hammasluu. Ehkä voisimme päätellä, että valkoinen hammasluu korreloi duunariominaisuuksien kanssa, ellei tuota hammastyyppiä ole muuten eliminoitu tuloksista.
tiedän tasan kaksi perhettä, joissa lapsilla on ollut paljon reikiä hampaissa ja kumpikin ovat akateemisia. Kummallakin sukurasituksena helposti reikiintyvä valkoinen hammasluu. Ehkä voisimme päätellä, että valkoinen hammasluu korreloi duunariominaisuuksien kanssa, ellei tuota hammastyyppiä ole muuten eliminoitu tuloksista.
kannattanut tehdä työtään (eli kys. tutkimusta), vaan tulla kysymään sulta, miten sun tuttavapiirissä on asiat?
kun se nyt vaan ON niin, että vanhempien sosioekonominen asemaa vaikuttaa lasten terveyteen negatiivisesti. Miksi sitä ei voi sanoa ääneen???! Työttömien lapsista tulee työttömiä, lihavien lapsista läskejä ja lääkärien lapsista tulee lääkäreitä! MTV3:n uutisissa alemman sosiaaliluokan koulutukseen määriteltiin korkeintaan ammattikoulu. Minulla on ystävinä joitakin duunariperheitä ja enemmän akateemisia. Akateemisten lapset pärjäävät paremmin koulussa ja heillä on paljon enemmän liikunta- ja musiikkiharrastuksia.
Täysin off topic, mutta sen olen myös huomannut, että akateemiset naiset menevät paljon aiemmin takaisin töihin äitiys- tai hoitovapaalta kuin ns. duunarit. Akateemiset hyvin harvoin ovat lastensa kanssa kotona siihen saakka, että lapsi täyttää 3 vuotta.
Vielä kun todettiin turkulaisuuden edut.
Kommentoikaa nyt sitäkin!
haukkumaan toisia amismammoiksi? Kertooko se siitä ettei koulutus takaa sivistystä?
Onko sama kuin korkeasti koulutettu pitkäaikaistyötön?
lasten hyvinvointia tutkitaan. Mun lasteni isä on ammattikoulusta, äiti akateeminen ja lapset ovat tavallisia- keskinkertaisia; hyviä jossain ja huonoja jossain- ja vieläpä keskenään hyvin erilaisia; eri näköisiä ja eri ruumiinrakenteella varustettuja- myös erilaisella ruokahalulla ja harrastuksilla. Sairastelleet ovat aika paljon ja hamaistakin on löytynyt jokunen reikä.Päiväkotiin on laitettu 2-vuotiaana. Suhtautuvat elämään valoisasti ja huolehtivat asioistaan hyvin, ovt oppineet että jos haluaa saavuttaa unlemia, pitää oppia tekemään sen eteen jotakin. TOisaalta olen sitä mieltä että elämässä ei saisi olla liikaa suoritusta, oppimista tai paineita. Mutta miten tämä on mahdollista? Voiko mustavalkoisessa maailmassa olla jotakin siinä mustan ja valkoisen välissä? Kuten mun lapset?
Tai sitten hinteliä/laihoja läskejä. Hyväkuntoisia lapsia alempien sosiaaliluokkien perheissä on vähemmän kuin keski/ylempien, empiirisen tutkimukseni perusteella. ;)
Kyllä lapsikin varmasti liikkuu enemmän ja oppii pitämään liikunnasta, kun hänellä on urrheilukaupasta ostetut huippuvaimennetut merkkilenkkarit ja hengittävät, mutta veden- ja tuulenpitävät ulkoiluvaatteet kuin vähävaraisten lapsi, jolla muutaman kympin lenkkarit Citymarketista...
Tälle amismammalle on aivan sama kuulunko johonkin alempaan luokkaan ja on aivan sama mitä tutkimukset kertovat :)
Tällaisiin tutkimuksiin ei yleensäkään vastaa suurinosa kansasta, vain hyvin pieni osa.
Joissakin vain tuhat. Pöh, ei kerro vielä mitään sellainen määrä :)
Kuinka monta ihmistä tämä tutkimus kattaa? :)
Minulle kyllä on pääasia, että itse hoidan lapseni hyvin. Se on tätä nykypäivän itsekkyyttä, ei minua kiinnosta miten joillakin uppo-oudoilla menee.
Tai sitten hinteliä/laihoja läskejä. Hyväkuntoisia lapsia alempien sosiaaliluokkien perheissä on vähemmän kuin keski/ylempien, empiirisen tutkimukseni perusteella. ;)
Kyllä lapsikin varmasti liikkuu enemmän ja oppii pitämään liikunnasta, kun hänellä on urrheilukaupasta ostetut huippuvaimennetut merkkilenkkarit ja hengittävät, mutta veden- ja tuulenpitävät ulkoiluvaatteet kuin vähävaraisten lapsi, jolla muutaman kympin lenkkarit Citymarketista...
Tuo on hauskaa, että asia on oikein tutkimuksella tutkittu. Paljonkohan on taas valtion tuottavuutta uhrattu tälle nollatiedolle.
koulutus, pitäisi osata lukea noita tutkimuksia. Jos tekee tuon johtopäätöksen, koulutus on mennyt hukkaan.