Te, jotka matkustelette ulkomaille?
Ostatteko istumapaikan?
Entä ateria jos se ei kuulu matkan hintaan?
Itse ostan aina molemmat. Menee lento joutuisasti, kun odottaa ruokaa ja sitten saa syödä.
Ja aina varaan istumapaikat ajoissa.
Kommentit (34)
paikkaa (useimmitenhan se istumapaikat on, ja sen voi halutessaan vaihtaa kun tekee online check inin)
enkä osta sapuskaa erikseen, ylihintaista ja ei hintansa arvoista. otan eväät mikäli ruoka ei kuulu hintaan.
Kun käytän ainoastaan reittilentoja.
Esim. Finnairin reittilennoilla paikat ovat nykyisin maksullisia.
Just lensin toissapäivänä Brysseliin eikä taatusti maksanut paikanvaraus mitään.
Pitääkö vääntää rautalangasta? Sinulla ei siis ole etukäteen ollut tiettyä, varattua paikkaa (numeroitua sellaista, esim 9F) matkalipussasi. Aiemmin (ennen maaliskuuta) tämä olisi ollut mahdollista ilman lisämaksua, vaan ei enää. Jos haluat varmistaa ennen lähtöselvitystä saavasi paikan 9F, niin se maksaa. Esim. tietty paikka Helsinki-Shanghai -lennolla kustantaa 20 euroa/suunta.
Se, että saat numeroidun paikan (jonka voit siinä vaiheessa valita vapaana olevista) lähtöselvityksesi yhteydessä, ei maksa edelleenkään mitään.
Mutta eihän tämä tarkoita että reittilennolla Finnairilla paikka maksaa vaan sitä, että voit valita mieleisesti paikan maksamalla siitä etukäteen. Jokainen jolla on matkalippu, on myös istumapaikka koneessa - en usko tämän käytännön ihan heti muuttuvan kun seisomapaikkoja ei kai ole :)
Tämä palvelu on varmaan hyvä jos on vaikka taikauskoinen tai tykkää exit-paikoista (itse lyhyenä en kaipaa lisää jalkatilaa ja tykkään siitä, etä käsimatkatavarat saa edessä olevan penkin alle ja ne ovta koko matkan siinä ulottuvilla. ). Muuten en oikein ymmärrä miksi käyttäisin tuota palvelua, koska todellakin varaavat muutenkin etukäteen vierekkäiset tai läheiset paikat yksin kolmen lapsen kanssa matkustavalle.
Itse ostan siis aina istumapaikat. Maksan niistä siis extraa. Ja ihan siksi, koska haluan valita missä istun ja kenen vieressä.
Näin siis saan sen varmistettua.
Ja olen tarkka siitä missä kohtaa konetta istun.
Ja kummalla puolella.
Aina on ajoissa varattu ja saatu ne mitä halutaan. Aina sama rivi, samat paikat.
ap
Emme osta ateriaa, sillä matkustelemme vaan Euroopassa ja lennot täällä ovat sen verran lyhyitä ettei ole tarvetta.
matkaa helsinki-shanghai yhdelle aikuiselle ja kolmelle lapselle ja kokonaishinta sisälsi kuten aikaisemminkin varsinaiset liput + verot + toimitusmaksun. Ei mitään maksua paikasta. Ja linkki LISÄPALVELUIHIN joissa voi varata esim. mieluisan paikan. Mikään pakollinen maksu tämä ei ole.
https://www.finnair.com/FI/FI/flights/travel-extras/additional-baggage-…
Ei kannata kirjoittaa "ostatko istumapaikan" silloin kun oikeasti tarkoittaa "maksatko lisämaksua haluamastasi istuinpaikasta".
Ei kannata kirjoittaa "ostatko istumapaikan" silloin kun oikeasti tarkoittaa "maksatko lisämaksua haluamastasi istuinpaikasta".
:) Oliskin aika näky kun käytävällä seisomapaikkalaiset sinkoilis nousuissa ja laskuissa...
eikä tule veritulppaa, kun voi voimistella jalkojaan.
Olen ottanut tavaksi istua vessassa koko matkan. Kyllä se aika siinä mukavasti menee, tosin leffatarjonta on hieman heikko!
Lisäksi säästövinkkinä sanoisin, että kannattaa aina aterian yhteydessä käydä keräämässä sämpylät niiltä ihmisiltä, jotka eivät niitä syö, niitä on yllättävän paljon!
Ja kahviin kannattaa pyytää lisämaitoja, niitä saa vaikka kuinka monta ilmatteeksi!
Meillä varmaan sitten jatkossa lennoilla ruokailuna seisovapöytä =))
niin varaan lisämaksusta mieluisat istumapaikat. Meno-paluu lisähinta koko perheeltä noin 50 euroa, joten ei suuri investointi siitä että saa juuri ne paikat mitkä haluaa.
En ota riskiä että joudumme puoli perhettä keskelle konetta ja toinen puoli takaosaan. Haluan eteen ja koko jengi vierekkäin. Noh, se on minun turhamaisuuttani.
Nyt otin kyllä ruuatkin kaikille meno-paluu. Mielestäni aika edullinen, olisiko ollut jotain kympin luokkaa yhteensä / hlö. Eihän sillä saa kuin sämpylän kentällä tai koneessa.
Kun käytän ainoastaan reittilentoja.
Esim. Finnairin reittilennoilla paikat ovat nykyisin maksullisia.
(vaik joktkut on suunnitelleetkin) myyty seisomapaikkoja, eli ne on aina maksanuteet ne paikat siellä koneessa.
Puhukaan oikeilla nimillä. Ei istumapaikkaa osteta erikseen, kun ei niitä seisomapaikkoja ole. Tietyn paikan voi joillain yhtiöillä tai lennoilla varata maksua vastaan. Joissakin se vielä on ilminen.
Ja juu varaan paikan etukäteen (vauvalle koppapaikka) mut se ei maksa mitään. Ja ruoka kuuluu ana hintaan niillä lennoilla mitä mä lennän.
Meitä matkustaa vanhempi ja kaksi lasta ja luotan siihen että meidät laitetaan koneessa vierekkäin. Siitä se soppa tulee, jos ei laitetakaan. Rivillä ei ole meille väliä. Ja lennon hintaan on aina kuulunut ruoka.
Tilanne on nyt toinen.