Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Katsoin Poikani Kevin elokuvan, ahdistus jäi päälle

Vierailija
23.04.2012 |

Elokuva oli aihealueeltaan todella raskas, toki se oli hienosti tehty elokuva, mutta ehkä liiankin hienosti. Olen ollut ahdostunut kohta vuorokauden, sydän hakkaa, kädet ovat tunnottomat ja vatsaan koskee, oksettaa. Elokuvan kuvat tulevat koko ajan mieleeni. Leffateatterissa minun oli vaikea olla itkemättä ja olin aivan jännittyneessä tilassa. Tein itseni kanssa sopimuksen, etten katso enää mitään voimakkaita elokuvia.

Mutta miten saan tämän huonon olon pois? Voiko olla mahdollista että sain elokuvasta postraumaattisen tilan? Täytyykö minun soittaa lääkäriin?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku aika sitten ja tosiaan oli ahdistunut olo pitkän aikaa, melkein toivoin, etten olisi edes lukenut koko kirjaa. Haluaisin nähdä leffan, mutta ehkä parempi jättää kuitenkin väliin.

Minulle ei tullut kyllä mieleen ottaa lääkäriin yhteyttä, asiat hävisivät pikku hiljaa mielestä, ei tosin kokonaan.

Vierailija
2/28 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla heräsi mielenkiinto. Mistä tämä elokuva/kirja kertoo? En ole kuullutkaan? Mikä siinä oli niin ahdistavaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

leffa kertoo Kevinin ja hänen äitinsä suhteesta

Vierailija
4/28 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallinen perhe ei saa Keviniä kuriin ja sitten Kevin tekee peruuttamatonta.

Vierailija
5/28 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan se äidin kokemus, joka välittyi. Todella uskottavasti kuvattu pahuutta lapsessa.

Vierailija
6/28 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap menee ohi mutta se ottaa aikansa. Perustuiko tuo johonkin tosi tapahtumaan? Jos oli pelkkää elokuvaa niin yritä keskittyä siihen että tilanteet oli vain tehty.

Vierailija
7/28 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missään ei kerrota, että mitä hirveää Kevin teki 15 vuotiaan. Joka paikassa vaan sanotaan, että hänt eki teoista hirveimmän???

Vierailija
8/28 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vasta edellispäivänä sain kuulla, että on tehty leffa. Eka ajatus oli, etten varmaan pysty katsomaan leffaa.

Vierailija
9/28 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

linkki, mistä koko leffan voi katsoa jos ei tarvi teksityksiä

http://www.1channel.ch/watch-1955671-We-Need-to-Talk-About-Kevin

Vierailija
10/28 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leffa sit ei vissiin oo tylsä? Itseäni ahdisti enemmän kirja nimeltä pimeyden poika.

Vierailija
11/28 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidemmäksi aikaa. Enkä osannut lopulta muodostaa mielipidettä oliko lapsi alusta asti paha ja laskelmoiva (voiko niin pieni oikeesti muka olla) tai paljonko lapsi meni sekaisin siitä että äiti ei ollut sinut äitiytensä kanssa eikä osannut luoda suhdetta lapseensa. Elokuvan katsoisin kyllä ehkä mieluummin kotisohvalla kuin isolla kankaalla.

Kirja oli kuitenkin mielestäni todella hyvä vaikka aihe on ahdistava. Suosittelen.

Vierailija
12/28 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan se äidin kokemus, joka välittyi. Todella uskottavasti kuvattu pahuutta lapsessa.

Tää on just se syy miksi kyseinen kirja on syvästi epäeettinen. Suurin osa kirjan lukijoista ja varmaan vielä suurempi osa leffan katsojista ei tajua, että kirja on hyvin ambivalentti sen suhteen mitkä on lapsen pahuuden syy-ja seuraussuhteet. Kirjan on kirjoittanut vapaaehtoisesti lapseton, joka kirjassa sitten muka työstää omaa erittäin negatiivista suhdettaan lapsiin. Sama kuin kiihkeä muslimien inhoaja työstäisi omaa suhdettaan muslimeihin kirjoittamalla kirjan, jossa joku kauhea muslimi toteuttaa kaikki ikävät stereotypiat ja vain fiksuin 10 tajuaa kirjaan lukiessaan että tässä on kaksi tasoa. Esimerkki: Kevinin äiti on sitä mieltä että lapsi on paha jo kohdussa. Joopa joo. Paha sikiö? Tämän pitäisi jo antaa vinkkejä siitä miten lukea kirjaa, mutta ohihan se menee kovaa ja korkealta. Olen järkytyksekseni tälläkin palstalla nähnyt sitä, että kirjaan suositellaan esimerkkinä syntymästä pahoista lapsista äideille, jotka ei tule toimeen lapsensa kanssa.

Vierailija
13/28 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

leffaa en aio katsoa, ,irjan luin ja se oli mielestäni yököttävä ja epäuskottava. Ja mua myös inhotti ajatus, että kirjoittaja on vela, joka kirjoittaa kuvitteellisesta äitiydestä ja siitä kuinka saa "pahan" lapsen riesakseen.

Tää on just se syy miksi kyseinen kirja on syvästi epäeettinen. Suurin osa kirjan lukijoista ja varmaan vielä suurempi osa leffan katsojista ei tajua, että kirja on hyvin ambivalentti sen suhteen mitkä on lapsen pahuuden syy-ja seuraussuhteet. Kirjan on kirjoittanut vapaaehtoisesti lapseton, joka kirjassa sitten muka työstää omaa erittäin negatiivista suhdettaan lapsiin. Sama kuin kiihkeä muslimien inhoaja työstäisi omaa suhdettaan muslimeihin kirjoittamalla kirjan, jossa joku kauhea muslimi toteuttaa kaikki ikävät stereotypiat ja vain fiksuin 10 tajuaa kirjaan lukiessaan että tässä on kaksi tasoa. Esimerkki: Kevinin äiti on sitä mieltä että lapsi on paha jo kohdussa. Joopa joo. Paha sikiö? Tämän pitäisi jo antaa vinkkejä siitä miten lukea kirjaa, mutta ohihan se menee kovaa ja korkealta. Olen järkytyksekseni tälläkin palstalla nähnyt sitä, että kirjaan suositellaan esimerkkinä syntymästä pahoista lapsista äideille, jotka ei tule toimeen lapsensa kanssa.

Vierailija
14/28 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mua myös inhotti ajatus, että kirjoittaja on vela, joka kirjoittaa kuvitteellisesta äitiydestä ja siitä kuinka saa "pahan" lapsen riesakseen.

Olen melko varma, että jos kirjailijalle olisi joskus laskettu pieni nyytti käsivarsille, se ei olisi ikinä kirjoittanut tuollaista kirjaa, olettaen että se on päästään muuten jotenkuten normaali ihminen. Omista olkiukoistaan kirjoittamisessakin pitäisi olla jokin raja.

Vierailija
15/28 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkälaista kirjallisuutta saisimmekaan lukea, jos kaiken kirjallisuuden pitäisi perustua kirjailijan omiin kokemuksiin.

Ja mua myös inhotti ajatus, että kirjoittaja on vela, joka kirjoittaa kuvitteellisesta äitiydestä ja siitä kuinka saa "pahan" lapsen riesakseen.

Olen melko varma, että jos kirjailijalle olisi joskus laskettu pieni nyytti käsivarsille, se ei olisi ikinä kirjoittanut tuollaista kirjaa, olettaen että se on päästään muuten jotenkuten normaali ihminen. Omista olkiukoistaan kirjoittamisessakin pitäisi olla jokin raja.

Vierailija
16/28 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyseinen leffa jos noin voimakkaita tunteita herättää..

Itseäni ahdisti elokuva unelmien sielunmessu..

Vierailija
17/28 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkälaista kirjallisuutta saisimmekaan lukea, jos kaiken kirjallisuuden pitäisi perustua kirjailijan omiin kokemuksiin.

voi perustua kirjailijan omiin kokemuksiin. Mutta tässäkin on sävyeroja mitä on eettistä tehdä ja mitä ei. Jos tuon kyseisen kirjan perusteella syötetään kiintymyssuhteen ongelmista kärsiville perheille sellaista ideaa, että lapsesi on syntymästään paha, lue vaikka Poikani Kevin, niin silloin on mennyt jossain kohtaa jotain pahasti pieleen.

Vierailija
18/28 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

leffaa en aio katsoa, ,irjan luin ja se oli mielestäni yököttävä ja epäuskottava. Ja mua myös inhotti ajatus, että kirjoittaja on vela, joka kirjoittaa kuvitteellisesta äitiydestä ja siitä kuinka saa "pahan" lapsen riesakseen.

Kommentissani en kylläkään missään kohtaa mainitse, että sen pahuuden, jota lapsessa kuvataan olisin mieltänyt synnynnäiseksi. Nimenomaan tarkoitin, että se ambivalentti tila tulee tuosta tarinasta niin aidosti läpi, että ahdistukseen on helppo samaistua. Sitä tarkoitin, kun sanoin, etteivät ne teot ahdista. Harvoin ahdistunkaan elokuvista, oli niissä sitten mitä tahansa raakoja tapahtumia.

Vaikka tarina onkin keksitty, ja varmasti monessa suhteessa hyvin yliampuva, on siinä universaaleja teemoja, jotka heijastelee mitä tahansa äiti-lapsi-suhdetta. Vastuu omasta lapsesta ja vanhemmuuden tuoma syyllisyys ovat pelottavia asioita. Itsekin havahduin miettimään sitä taakkaa, jota vaikkapa kouluampujien äidit kantavat.

Itse koin, että äidin vaikeus rakastaa omaa lastaan toimi noidankehänä lapsen häiriintyneelle psyykelle ja lapsen voimakas tarve äidin rakkaudelle ja hyväksynnälle sai tämän toteuttamaan äidin pahimpia pelkoja, eli sitä että lapsi olisi jotenkin synnynnäisesti poikkeuksellisen paha.

Vierailija
19/28 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laahaava elokuva. Yritetty ehkä liikaa? Aivan hemmetin tylsä. Ei koskettanut millään tasolla.

Vierailija
20/28 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

isän, siskon ja liudan koulukavereita jotka lahtasi ovelasti suljettuun tilaan

Kostoksi jätti äidin eloon (tai rakkaudesta äitiin)

Missään ei kerrota, että mitä hirveää Kevin teki 15 vuotiaan. Joka paikassa vaan sanotaan, että hänt eki teoista hirveimmän???

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yksi