Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko koiranpennussamme jokin vika kun pissii ja kakkii sisalle viela aika paljon(yolla ei niinkaan)vaikka on jo 6 kk?Toinen koiramme (3 v.)oppi 4 Kk ikaisena kokonaan sisasiistiksi

19.11.2005 |

ihmetyttää kun pentu(narttu) ruikkii niinkin paljon.On aika vilkas ja itsepäinen luonteeltaan.tekee kyllä ulos aina jotakin kun vie mutta tuntuu että juoksee paskahätäänsä pakoon.tekee ulos peet vasta kun se väkisin sieltä punkee. Onko vastaavia kokemuksia? Hermot rupee menemään ja välillä käy mielessä pennusta luopuminen.vai hätäilemmekö?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä se vielä oppii!

Jotkut koirat oppii vaan hitaammin kuin toiset...

Meillä kans vanhempi narttu oppi sisäsiistiks 4-5 kuukautisena mutta tämä nuorempi rämäpää (nyt vuos ja 10 kk) oppi siistiks vasta noin vuoden ikäisenä.. ja kaikkea yritettiin, ja varmasti pääsi ulos tarpeeksi.

Tämäkin juoksi muuten jossain vaiheessa kakkaansa pakoon ja sitten kakka saattoi tulla esim. kesken vauhdin.. outoa.. enpä tiedä mistä johtuu?

Mutta siis kärsivällisyyttä vaan, kyllä noi tahvotkin josku oppii, niillä on ilmeisesti niin paljon muuta mielenkiintoista menoa että unohtuu ne säännöt vaan välillä.. mut kyl ne viel joskus jää päähän! :)

Nimimerkillä: -kokemusta on-

Vierailija
2/7 |
20.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ihmislapsetkaan kaikki opi samaan aikaan.

Kärsivällisyyttä. Älkää vain luopuko pennusta tuon takia!!! Toiset on sisäsiistejä jo melkeinpä heti luovutuksen jälkeen, toiset vasta vuoden vanhoina. Tuo on raskas vaihe, tiedän kokemuksesta, mutta sitkeytenne palkitaan. Älkää äkseeratko pennulle asiasta, ei rankaisuja jos vahinko tulee, mutta kiitelkää vuolaasti kun asiat hoidetaan sinne minne pitääkin. Matalalla profiililla, ei suurta numetoa vahingoista tehden tulee hyvää jälkeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä narttupennun kanssa meni myös todella kauan (asuimme kahdeksannessa kerroksessa...) ja siten ekat juoksut tekivät takapakkia myös. Kärsivällisyyttä, meillä taisi mennä melkein vuosi ennenkuin oli ihan täysin sisäsiisti.

Vierailija
4/7 |
01.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotakuin 8kk ikäisenä. sen jälkeen ei ole vahinkoja sitten sattunutkaan.

koipea tämä kastroitu poika älysi ruveta nostamaan vasta 2v täytettyään.. noh, pääasia, että pissi ja pissii kuitenkin.

älä hätäile..

Vierailija
5/7 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira raukkahan on ihan pentu vielä. Ei todellakaan voi odottaa, että pitäisi olla jo sisäsiisti.

Vierailija
6/7 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hätää jos puolivuotias vielä tekee sisälle. Otin keväällä toisen koiran seuraksi vanhalle urokselle ja tämä narttu tulee nyt jouluna vuoden vanhaksi,eikä ole rehellisesti sanottuna vieläkään täysin sisäsiisti eli saattaa jonain päivänä pissata lattialle,koskaan ei ole pyytänyt itse ulos. Kakatkin saattaa odottaa lattialla jos ei ole ulos tehnyt aamulla,eikä häpeile ollenkaan,urokseni aikanaan oli sisäsiisti heti 12vk ikäisenä eli olin kyllä itsekin todella tyrmistynyt tähän uuden koiran käytökseen. Uskoisin kyllä että sukupuoli vaikuttaa tässä asiassa eli urokset on siistimpiä eikä esim. kakkaa omaan pihaan ellei ole pakko,narttu taas saattaa kyykätä heti kotirapun pieleen=( Kärsivällisyyttä siis!

-eternal pp11-

Vierailija
7/7 |
22.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen olen kyllä itse huomannut että pienemmät rodut oppivat paljon hitaammin kuin suuret! Esim. mulla kaikki sakemannit oppineet sisäsiisteiks jo viikossa parissa,(vaatii kyllä kovasti työtä) mutta pidättäähän ne eivät vielä pysty pitkiä aikoja, joten ahkerasti ulos pennun kanssa. Aina ulos kun on herännyt, syönyt tai leikkinyt paljon ja monesti kyllä pennusta huomaa milloin on hätä! Et ei muuta ku kainaloon ja ulos ja muistakaa hyvät ihmiset kehua kun pentu tekee tarpeet ulos. Mun koirat osaa käskystä pissata ku hoen koko ajan ulkona ollessani et pissa... oppivat yhdistämään sen sanan tarpeiden tekoon! Ja jos pentu jää sisällä kiinni tarpeiden teosta niin ei missään nimessä saa työntää kuonoa tarpeisiin eikä korottaa ääntä tai torua, pentu luulee että tarpeiden teko on kielletty eikä halua tehdä sitä enää ollenkaan omistajan nähden. Viette vaan kylmän rauhallisesti pihalle ja kehutte heti jos tekee sinne. Ei muuta ku kärsivällisyyttä!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kuusi