Kuinka kauan niitä kuulia käytätte?
Olen alkanut treenaamaan alapäänlihaksia treenauskuulilla (geisha-) ja jossain on mainittu niiden käyttöajaksi korkeintaan 2 tuntia. Kuitenkin täällä palastalaiset tuntuvat ylittävän tämän ajan reilustikin? Miten on että vaikutus on tehokasta??
Kommentit (14)
mieheni on sanonu mun olevan tarpeeksi tiukka.
t. 3n lapsen äiti =)
Minulla hyvät kokemukset yli 10 v ajalta ja edelleen rutiininmukaisesti tulee käytettyä. Aika riippuu monesta asiasta mutta myöskin enimmäkseen aamusta iltaan pidän. Paikat pysyy tiukkana.
sitten geisha-kuulat vai sellaiset pienemmät kukkakuulat tai jumppakuulat,lunat,aquaflexit,amoan keilat vai mitkä? Eli minkälaiset ja minkä merkkiset?
Mietin että vaikuttaako jos on isot kuulat eli vaikka smartballsit vai pitäiskö hommata pienemmät...
sitten geisha-kuulat vai sellaiset pienemmät kukkakuulat tai jumppakuulat,lunat,aquaflexit,amoan keilat vai mitkä? Eli minkälaiset ja minkä merkkiset? Mietin että vaikuttaako jos on isot kuulat eli vaikka smartballsit vai pitäiskö hommata pienemmät...
Unohdin laittaa, että minulla on noita kuulia,mutta tulee harvemmin käytettyä, en ole jotenkin oppinut ja kerran tuli yhtenään hiivatulehdus- yhdistin sen niiden käyttöön vaikka pesin ne kuulat kyllä hyvin. Tähän saakka olen jumppaillut ilman kuulia, supistellut ja jännitellyt vaan ohjeitten mukaan. Fysioterapeutti joka ohjaa core-tunteja sanoi ettei niitä tarvi, mutta ajattelin kokeilla niitä vielä kun on tullut kerran hankituksikin.
Omat lihakseni ovat kai kohtuulliset kun mies jolla ei ole iso(n 3,5-4cm läpim.)sanoo että hyvin tuntuu kun orkun aikana supistelee. Mutta hyvähän niiden kuntoa olisi pitää yllä varsinkin kun ikää alkaa jo olla...
Jos käyttää smartballseja sen 2h päivässä?
Työterveystarkastuksen yhteydessä fysiojumppari suositteli kokeilemaan geishakuulia. Olin yrittänyt muulla tavoin jumpata mutta onnistumatta.
Hommasin nuo Smartbalssit ja aloitin pitää joka päivä 30-60 min kerralla. Lisäsin aikaa pian 2-3 tuntiin ja 3kk myöhemmin jälkitarkastuksen yhteydessä tulokset mitattiin sellaisella sisään laitettavalla bio-palaut. anturilla. Tulokset olivat erinomaiset. Jatkan yhä kuulien käyttöä.
Työterveystarkastuksen yhteydessä fysiojumppari suositteli kokeilemaan geishakuulia........ 3kk myöhemmin jälkitarkastuksen yhteydessä tulokset mitattiin sellaisella sisään laitettavalla bio-palaut. anturilla. Tulokset olivat erinomaiset. Jatkan yhä kuulien käyttöä.
Oikeestiko teillä mitataan työterveystarkastuksessa pillun puristusvoima?? Ei meidän alalla....
Työterveystarkastuksen yhteydessä fysiojumppari suositteli kokeilemaan geishakuulia........ 3kk myöhemmin jälkitarkastuksen yhteydessä tulokset mitattiin sellaisella sisään laitettavalla bio-palaut. anturilla. Tulokset olivat erinomaiset. Jatkan yhä kuulien käyttöä.
Oikeestiko teillä mitataan työterveystarkastuksessa pillun puristusvoima?? Ei meidän alalla....
Lantionpohjan treenaus ja muukin kropan lihaksien ohjattu voimistelu oli ohjelmassa. Naisvaltaisella työpaikallamme hyvin moni kävi tämän osion myös.
Minä ainakin käytän säännöllisesti koska koen niistä olevan paljonkin hyötyä. Ehkä tunnista koko päivään tulee pidettyä, eli vaihtelee.
mieheni on sanonu mun olevan tarpeeksi tiukka.
t. 3n lapsen äiti =)
Tee oma aloitus jos prassailla pitää.
Lantionpohjan treenaus ja muukin kropan lihaksien ohjattu voimistelu oli ohjelmassa. Naisvaltaisella työpaikallamme hyvin moni kävi tämän osion myös.
Pääsee halutessaan tuollaiseen ohjattuun fysiojumppaan.
Kannattaa aloittaa varovasti. Mulla alussa meni lihakset ihan kramppiin siitä treenistä. Ja nytkin menee, en pysty pitään kuin tunnin kerrallaan ja siitäkin jo tule kipuja. Eli kyllä ne on tehokkaat.
Kannattaa aloittaa varovasti. Mulla alussa meni lihakset ihan kramppiin siitä treenistä. Ja nytkin menee, en pysty pitään kuin tunnin kerrallaan ja siitäkin jo tule kipuja. Eli kyllä ne on tehokkaat.
Aloittelijalle riittää 10-20 minut. ja aikaa voi alkaa lisätä tuntemuksien mukaan hieman joka päivä. Samalla treenaus tulee haasteellisemmaksi ja lihaskunto alkaa kohentua.
Itselläni menee parin tunnin jaksoja 2-3 päivittäin. Töissä en yleensä pidä koska häiritsee keskittäytymistä.
Nyt kun on tullut kokemusta ja varmuutta kuulien kanssa liikkumiseen, niin tulee pidettyä koko päivänkin ajan. Mutta ehkä 3-5 tuntia keskimäärin johon olen tottunut. Kuulat smartballs nimellä