Ovulaatio testeistä tietävät...olikohan olussa vai ei?!
Testin ohjeessa sanottiin, että plussa on, kun testiviiva on yhtä vahva tai vahvempi kuin kontrolliviiva.
Mulla on epäsäännölliset kuukautiset, joita hoidetaan lääkkeillä. Aloin testailla kp10 ja en saanut muutamaan päivään minkäänlaista testiviivaa, sitten sain muutaman haalean ja sitten selvästi vahvemman kuin nuo haaleat, ihan himpun verran haaleamman kuin kontrolliviiva..sitten taas haaleita muutaman, kunnes ei taas viivoja tullut ollenkaan. Olikohan tuo yksi plussa vai ei? Oli kuitenkin just siinä keskivaiheessa kiertoa...
Kommentit (10)
ja katso että alkaako kuukautiset tasan kahden viikon päästä oviksesta. jos ei ala etkä ole raskaana niin sitten et ovuloi. mutta jos mensut tulee 2vk päästä (tai olet raskaana) niin sitten melko todnäk ovuloit. :)
Mulla oli noita haaleita viivoja, melkein plussia mutta ei ovista. Mulla tulee selkeä vahva testiviiva parissa sekunnissa jos ovis on tulollaan. muuten ei. Mutta on varmaan yksilöllistä.
yhtä tumma kuin kontrolliviiva, vaikka ohje niin väitti. Yksi niistä viivoista ynisee nyt tissillä sylissäni. :)
Käytin PregCheck -tikkuja kakkosta tehdessä epäsäännöllisten menkkojen takia. En minä saanut yhtä vahvaa tai vahvempaa viivaa, mutta vauvan sain kyllä...
Laitoin sillon PregChekin edustajalle viestiä, että pitäisiköhän ohjetta vähän muuttaa, ettei ihmisillä jäisi mahdollisesti yrityskertoja väliin tai eivät suotta hätääntyisi oman kropan "toimimattomuudesta", mutta kiven kovaan väittivät, että ne toimivat juuri kuten ohjeessa lukee. Ois pitäny vissiin ottaa ovistestistä kuva ja sit seuraavaks raskaustestistä ja lähettää :)
ja katso että alkaako kuukautiset tasan kahden viikon päästä oviksesta. jos ei ala etkä ole raskaana niin sitten et ovuloi. mutta jos mensut tulee 2vk päästä (tai olet raskaana) niin sitten melko todnäk ovuloit. :) Mulla oli noita haaleita viivoja, melkein plussia mutta ei ovista. Mulla tulee selkeä vahva testiviiva parissa sekunnissa jos ovis on tulollaan. muuten ei. Mutta on varmaan yksilöllistä.
Raskaus on kiinni lukuisista muistakin seikoista, kuin ovulaatiosta. Voihan olla, että siittiöt eivät pelaa, alkio ei jostain syystä hedelmöity tai ei kiinnity... Tai kiinnittyy mutta ei lähde kehittymään ja raskaus menee tavallaan heti kesken.
Ei kannata heti hätääntyä, että ei ovuloi. Tikuillakin pitäisi useampi kierto seurata tilannetta. Sitä paitsi, lääkärit pitävät keskimäärin kuutta kuukautta normaalin raskauden alkamisen rajana, sitten vasta on syytä alkaa miettiä, miksihän ei raskaudu... Tutkimuksiin ei kuitenkaan pääse ennen vuoden yrittämistä.
ja katso että alkaako kuukautiset tasan kahden viikon päästä oviksesta. jos ei ala etkä ole raskaana niin sitten et ovuloi. mutta jos mensut tulee 2vk päästä (tai olet raskaana) niin sitten melko todnäk ovuloit. :) Mulla oli noita haaleita viivoja, melkein plussia mutta ei ovista. Mulla tulee selkeä vahva testiviiva parissa sekunnissa jos ovis on tulollaan. muuten ei. Mutta on varmaan yksilöllistä.
Raskaus on kiinni lukuisista muistakin seikoista, kuin ovulaatiosta. Voihan olla, että siittiöt eivät pelaa, alkio ei jostain syystä hedelmöity tai ei kiinnity... Tai kiinnittyy mutta ei lähde kehittymään ja raskaus menee tavallaan heti kesken. Ei kannata heti hätääntyä, että ei ovuloi. Tikuillakin pitäisi useampi kierto seurata tilannetta. Sitä paitsi, lääkärit pitävät keskimäärin kuutta kuukautta normaalin raskauden alkamisen rajana, sitten vasta on syytä alkaa miettiä, miksihän ei raskaudu... Tutkimuksiin ei kuitenkaan pääse ennen vuoden yrittämistä.
mutta jos jotain vialla niin parempi tietää kuin hyssytellä ja odottaa turhaan.
Kyllä sen aika varmasti tuosta tietää että alkaako mensut 2vk oletetun oviksen jälkeen. Jos ei ala eikä ole raskaana niin sitten on jotain vialla.
Tutkimuksiin pääsee kyllä nopeamminkin jos on ikää jo 30+. Ei kannata jäädä odottamaan jos on kuukausia jo yrittänyt ilman tulosta. Ja ekan sain minäkin luomuna, tokan kanssa tarvittiin vähän lääketieteen apua.
yhtä vahva kuin kontrolliviiva. Ja kuitenkin kaksi tulosta ollaan saatu aikaiseksi kun viivan ollessa edes jonkinlainen ollaan hommat hoidettu. ;)
yhtä vahva kuin kontrolliviiva. Ja kuitenkin kaksi tulosta ollaan saatu aikaiseksi kun viivan ollessa edes jonkinlainen ollaan hommat hoidettu. ;)
Meillä kakkosta yritetty kohta vuosi, ykköstä yritettiin aika tasan vuosi. Ja kovasti toivon, että nyt olisin raskaana..Nyt oli ekaa kertaa nuo ovistestit käytössä tätä kakkosta yrittäessä, kun halusin varmistaa, että ylipäätään ovuloin.
ap
ap