Olen niin kyllästynyt vanhojen tavaroiden myymiseen, lappaan roskiin.
Äärimmäisen rasittavaa raijata tavaraa kirppikselle tai odotella kotona turhaa oharit tehnyttä nettikirppisostajaa.
Huutonettikin tuntuu työläältä.
Kannan kaiken roskalavalle, joka tulee pihallemme kevättalkoiden yhteydessä ja vanhat vaatteet sekajätteisiin, paikkakunnalla uusi jätteenpolttolaitos, menee energiantuotantoon vanhat ryysyt.
Kommentit (12)
paikkakunnallanne ole kierrätyskeskusta? Tai SPR:n konttia? Tai jotain hyväntekeväisyyskirpputoria? Jotkut paikat ovat valmiita jopa noutamaan isommat erät/huonekalut.
Niin vie esim. pelastusarmeijan kirppikselle. Menevät hyvään tarkoitukseen, mutta pääset niistä eroon. Tai edes uffin laatikkoon vaatteet jos et jaksa muualle viedä. Minä olen vienyt esim. hyväkuntoisia astioita Fida kirppikselle. Myös ensikodit ja kierrätyskeskukset voivat ottaa vastaan hyvää tavaraa.
Toivottavasti vastuullisena ihmisenä sentäs otat tästä opiksesi, ja mietit ennenkuin hankit kotiisi mitään uutta, että tarvitsetko sitä todella, onko minulla sille kotona tilaa, ja kestääkö se käytössä kauan (ettei tarvi olla heti kohta poistyrkyttämässä).
Eikös? :)
lähtee kaikista helpoimmalla kun kannan vaihtolavalle. Penkokoot sitten vaihtolavan jätteitä lajittelevat niistä käyttökelpoiset kiertoon.
Ja kuten sanottu, meillä on uusi jätteenpolttolaitos, lahjoitan kaupunkilaisille sähköä, jota polttojäte tuottaa.
Liian työlästä kantaa varastokaupalla tavaraa pelastusarmeijalle, kun ovat niin nirsojakin että vain paras kelpaa.
Veisit vaikka Spr:n kirpparille. Saat vielä hyvän mielen lahjoittaessasi tarvitseville ja teet ekoteon, kun et lapa sekajätteeseen. Länsimaisen kapitalismin huippu! Tulevat ihmiset kiittää meitä varmasti.
Mieluummin laitan roskiin. Enkä anna tavaraa järjestölle, joka ei suomalaisia köyhiä avusta.
näitä jotka mielummin heittää roskiin kuin lahjoittaa jonnekkin..???
Ja yksityishenkilölle en lahjoita. Jätteenpolttolaitos tuottaa jätteestäni sähköä, menee hyvään tarkoitukseen.
meinaa hyötykeräyspisteeseen. Ei niitä jaksa alkaa roudailee mihinkään myyntiin. Äärettömän työlästä. Hyvääkin tavaraa menee kyllä paljon roskiin.
Kun ei toistasataa vuotta vanhat, hienokuntoiset huonekalut ja kirjat kelpaa kellekään (ei puhelun perusteella edes kierrikselle), niin kyllä minäkin kippaan ne siirtolavalle.
Pelastusarmeija auttaa paikallisesti, kaikkia tekosyitä löytyy haaskaukselle. Kannattais miettiä mitä kuluttaa ja ostaa.
Mieluummin laitan roskiin. Enkä anna tavaraa järjestölle, joka ei suomalaisia köyhiä avusta.
edes käyttökelpoiset uffille / fidaan / kierrätyskeskukseen!