Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ystäväni ilmestyi just ovelle ja pyysi valehtelemaan puolestaan.

Vierailija
22.04.2012 |

Olen naimisissa ja meillä on pieni lapsi.

Ystäväni on myös naimisissa ja kaksivuotiaan pojan äiti.

Eilen tää ystäväni oli ollut baarissa ja tavannut jonkun miehen. Oli kuulemma himottanut molempaa mielettömästi ja päätyneet alkuyöstä miehen kämpille.

Ystäväni oli soittanut miehelleen että menee mun luo yöksi. Ja nyt sitten 9 aikaan tuli tohon ja vaatii mua valehetelemaan puolestaan.

Mulle ei kertonut mitään ennenkuin nyt aamulla.

Ystävä on ystävä mutta hänen miehensä on toooosi mukava enkä haluaisi olla tässä välissä.

Inhottaa koko asia.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ystävän puolta pidetään. Kahden kesken voisin pitää hänelle saarnan, mutta miehelle valehtelisin totta kai. Mitä ihmettä te muiden ihmisten pettämisistä noin keuhkoatte? Jos on tarve pettää, niin siinä suhteessa on jo ongelmia, eikä niitä hurskastelulla poisteta.

ei laita ystäväänsä paskamaiseen tilanteeseen ja pyydä valehtelemaan puolestaan.

Jos aikuista ihmistä panettaa niin hänen tulisi kyetä hoitamaan asia ilman ystävien apua.

Ei ole todellista ystävyyttä värvätä ystäviä alibeiksi omille sekoiluilleen. Aikamoista teinitouhua :)

Vierailija
22/24 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ystäväpiirissäni ei tärkeitä ihmissuhteita pilata itsekkyydellä ja petollisuudella, eikä alennuta niin vastuuttomaan käytökseen että mahdollisia tehtyjä virheitä aletaan vielä peittelemään! Jos joku ystävistäni olisi tuossa tilanteessa, hän hyvin todennäköisesti kertoisi tapahtuneesta itse miehelleen, varsinkin jos ystäväpiiri tukisi häntä asiassa.

Kertoisin siis tälle ystävälleni, että jos mies ottaa minuun yhteyttä ennen kuin ystävä on päässään selvittänyt, miten kertoo pettämisestään, niin voin jonkin aikaa laittaa hätävalheita tiskiin. Mutta hintana tästä olisi, että jos esim. viikon kuluessa ystävä ei kerro miehelleen asiasta, kerron itse.

Sitten tukisin ystävääni mietinnässä, milloin ja miten asiasta kerrotaan, ja tietenkin auttaisin ja tukisin häntä myös kertomisesta seuraavassa paskavaiheessa. Samoin tukisin hänen miestään, jos voisin. Yrittäisin auttaa paria siten, että saisivat asian käsiteltyä ja suhde voisi vielä jatkua onnellisena. Jos tämä ei onnistuisi, olisin ystäväni tukena erossa ja keskustelisin hänen kanssaan asiasta analyyttisesti, jotta hän osaisi seuraavassa suhteessaan jättää pettämiset kokonaan väliin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen naimisissa ja meillä on pieni lapsi.

onko sullekin käynyt samoin?

Vierailija
24/24 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä miehen ystävyys voittaa aina naisen ystävyyden

Sellainen "ystävyys", johon tuossa viittaat, ei ole aitoa ystävyyttä vaan lojaaliutta, josta voi olla monessa tapauksessa enemmän haittaa kuin hyötyä. Todellinen ystävä auttaa ystäväänsä toimimaan oikein heikkoina hetkinä - esimerkiksi silloin kun on houkutus pilata suuri osa loppuelämästään valehtelemalla kumppanille isosta ja tärkeästä asiasta.

Miehet joutuvat elämässään naisia useammin umpikujaan osittain juuri tämän neuroottisen lojaaliuden vuoksi: toisen annetaan rauhassa laittaa elämänsä paskaksi - ystävän toimiahan ei voi kyseenalaistaa, koska se voi merkitä joutumista ystäväpiirin ("lauman") hyljeksimäksi. Lopulta syntyneitä ongelmavyyhtejä paetaan viinan avulla, ja porukalla ihmetellään kun menee niin huonosti ja maailma on niin paska paikka.

Miestenkin kannattaisi opetella ottamaan enemmän vastuuta itsestään ja toisistaan. Onneksi osa tuon jo osaakin.