Pesettekö kananmunat ennenkuin laitatte taikinaan?
Tuli tosta taikinan nuolemisketjusta mieleen.
Mä aina pesen kananmunat jos laitan ne taikinaan mitä tiedän lasten kaapivan kulhon pohjalta.
Mutta jos jauhellihapihvitaikinaan laitan niin en pese elleivät ole eityisen kakkaisen näköisiä. Ja meillä paistetaan pihvit kypsiksi.
En siis laita munia kuorineen taikinaan, mutta kyllä se munan sisus aina osuu siihen ulkokuoreenkin ja siksi siis pesen ja kuivaan munat ennen käyttöä nuoltaviin taikinoihin.
Kommentit (41)
laitan hanakuumaan veteen lämpenemään hetkeksi
syödä raakaa kananmunaa eli taikinaa?
eipä ole tullut mieleenkään stressata tuollaisella.
oli käyttötarkoitus mikä vaan. Ja kyllä nuo lapset ovat taikinakulhoja nuolleet.
ja annan lasten syödä taikinaa
raakaa kananmunaa saa syödä?
olevan likaisia vaan siksi että märkänä munankuorista ei yleensä mene taikinan joukkoon yhtään palasia.
ei voisi syödä? Syötkö majoneesia, tai löysäksi keitettyjä munia? Sama asia.
Eikö teitä ällötä jos niissä munissa on joskus joku pieni höyhen tai likaviiru?
Siis ne munat tulee kuitenkin jostain kanan pepun suunnalta. Yöks.
Siks määpesen aina! Ja luulis et ne pöpö riskit ois just siinä ulkokuoressa kun aika usein niissä näkyy jotain likatäpliä pinnassa.
Mulla ei kyllä osu mitenkään siihen kananmunan ulkokuoreen se sisus
En pese, eikä ällötä vaikka pientä likaa oliskin pinnassa. Mä oon sitä mieltä, että elämä ei saa olla liian steriiliä. Mutta ymmärrän kyllä jos joku pesee, jos on vähänkää pöpökammoinen.
ei voisi syödä? Syötkö majoneesia, tai löysäksi keitettyjä munia? Sama asia.
Ja kannattaa soittaa heti Ilta-Sanomiin, jos kananmunasta löytyy höyhen. Ties missä niitä on säilytetty!
paitsi joskus jos on selvästi likaisia. Meillä on omien kanojen munia, ne löytyy joskus vähän mistä sattuu.
Ylihygienisille tiedoksi, että munia ei sitten kannata pestä heti kaupasta tultua. Niissä on nimittäin päällä sellainen kalvo, joka estää ilman pääsemisen huokoisen munankuoren läpi. Sen jos pesee pois, pilaantuvat munat helpommin.
Täytyykin kokeilla. Kuinkakohan tukkoon iltasanomien vaihde menee kun rupeen sinne alvariinsa soittelee...
Meillä käytetään paljon munia.
T.ap
suojakalvo?
paitsi joskus jos on selvästi likaisia. Meillä on omien kanojen munia, ne löytyy joskus vähän mistä sattuu.
Ylihygienisille tiedoksi, että munia ei sitten kannata pestä heti kaupasta tultua. Niissä on nimittäin päällä sellainen kalvo, joka estää ilman pääsemisen huokoisen munankuoren läpi. Sen jos pesee pois, pilaantuvat munat helpommin.
ap leivänpalat, jos ne sattuu osumaan siihen pussin ulkopuoleen, kun sitä on joku sormeillut kaupassa?
Tarkoitatko että munatiloilla muniin suihkutetaan joku suojakalvo?
paitsi joskus jos on selvästi likaisia. Meillä on omien kanojen munia, ne löytyy joskus vähän mistä sattuu. Ylihygienisille tiedoksi, että munia ei sitten kannata pestä heti kaupasta tultua. Niissä on nimittäin päällä sellainen kalvo, joka estää ilman pääsemisen huokoisen munankuoren läpi. Sen jos pesee pois, pilaantuvat munat helpommin.
Se kalvo on siinä ihan luontaisesti, eikä mitenkään suihkutettuna :D Voi hemmetti että ihmiset on ulkona asioista...
en todellakaan pese