Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua, vauva oksensi:(

Vierailija
21.04.2012 |

Aloitin antamaan puuroa (muksu kaurapuuroa) toissa päivänä aina vähän kerrallaan. vauvalle ei tullut mitään oireita joten annoin tänään sitten vähän ennemmän sitä puuroa (noin ehkä reilu 1dl) kun vauva sitä söi hyvin. No nyt sitten vauva on okentanut noin 5kertaa kaiken syömänsä puuron. Ei ole itkenyt eikä muutenkaan ole sattunut mihinkään ja vauva on ollut iloinen ja reipas. Voiko kyse olla allergiasta? Vai eikö vatsa/elimistö ole vielä tottunut noin suureen viljamäärään? Mulla on niin huono omatunto, olen niin idiootti ja tyhmä kun menin antamaan niin paljon sitä puuroa. Mua ihan itkettää kun toinen raukka joutunut oksentamaan. Ja aivan siis on 5kk

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten muut ruuat? Kokeile jatkossa antaa vähemmän kerrallaan ja katso, sietääkö sen. Jos kyse allergiasta tms., niin luulisi oksentavan pienemmänkin määrän.

Ja turhaapa tuosta on huonoa omaatuntoa kokea, jos ipanaa ei edes tunnu haittaavan!

Ps. pysyykö tissimaito kuitenkin sisällä?

Vierailija
2/7 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki muut ruuat on sopinut vauvalle tosi hyvin (hedelmät ja vihannekset) eikä ole tullut mitään. Ja annoin juuri maitoa eikä se ole ainakaan vielä tullut ulos...:) pelottaa että jos vauva yöllä oksentaa ja tukehtuu omaan oksennukseen:(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki muut ruuat on sopinut vauvalle tosi hyvin (hedelmät ja vihannekset) eikä ole tullut mitään. Ja annoin juuri maitoa eikä se ole ainakaan vielä tullut ulos...:) pelottaa että jos vauva yöllä oksentaa ja tukehtuu omaan oksennukseen:(

jotain selän taakse tukemaan, jos osaa jo kääntyä selälleen.

Onhan nesteet pysyneet sisällä? ettei ole mikään mahatauti?

Vierailija
4/7 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä huoli turhia. Nukuta vauva kyljelleen, niin ei tukehdu, vaikka sitä vaaraa ei liene muutenkaan. Varmaan sai liikaa puuroa, joka ei ehkä ollutkaan sopivaa massulle. Nyt, kun oksensi puuron, niin ei kai hällä enää ole mitä oksentaisikaan. Maitoa nyt vaan ja huomenna koitat vaikka pikkusen sitä puuroa jonkun marja-/hedelmäsoseen kanssa, jos sitten massuki kestäis paremmin. Tai sitten laitat puurot tauolle.

Vierailija
5/7 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoi oksentaa puurosta muistaakseni kolmannella kokeilukerralla. Allergia ei siis puhjennut heti ekaa kertaa uutta ainetta maistaessa. Olen ymmärtänyt tämän olevan ihan tyypillistä allergiassa. Meillä reaktio oli ihan sama kuin ap:n lapsella, oksensi muutamaan otteeseen koko vatsan sisällön ulos.

Meillä allergian aiheuttaja ei ollut lopulta vilja, vaan lehmänmaito (jota valmispuurossa oli). Puuro oli ensi kontakti lehmänmaitoon, kun ei ollut saanut korviketta, vaan olin pelkästään imettänyt. Diagnoosi oli suolistoperäinen maitoallergia, joka rajuista oireista huolimatta meni lapselta aika nopeasti, jo alle 2-vuotiaana, ohi.

Vierailija
6/7 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä lajia tuntuu tällä hetkellä olevan tarjolla joka nurkan takana... Ainakin sit jos joku muukin alkaa teillä oksentaa, voit unohtaa sen kaurapuuron syyttelyn (ja itsesyytökset)

Vierailija
7/7 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli vauvana yliherkkä kauralle. ei siis allerginen, mutta vielä ei suolisto sitä kestänyt. Se kieltäyty ihan itse syömästä kauraa lainkaan. Neuvolasta sanottiin, että lapsi oppii itse huomaamaan jos jokin ruoka-aine aiheuttaa vatsaoireita ja on kuulemma ihan normaalia että lapsi kieltäytyy silloin syömästä.

Nyt nuorin on Tapaus isolla T:llä, mitä ruokailuun tulee... Tyttö täyttää kohta 8kk ja meillä lähes jokainen ruokailu päättyy oksentamiseen. Missään ruuassa ei saa olla pienintäkään sattumaa tai tulee heti oksu. Joten ollaan annettu kaupan valmissoseita, niitä ensisoseita, mitkä on ihan tasasta mössöä. Mutta niistäkin vain yksi maku pysyy sisällä ja muut oksentaa. Hedelmäsoseita on nyt paria makua, mitä suostuu syömään. Riisipuuro (kaupan ensipuurojauheesta) maistui ennen loistavasti, mutta sitten erehdyttiin muutamana päivänä kokeilemaan kaurapuuroa, niin nyt oksentaa riisipuuronkin. Aina siis saa vain muutaman lusikallisen ruokaa annettua ja sit tulee oksennus. :( Onneksi päästään kohta neuvolalääkärille, koska eihän tää näinkään voi ikuisuuksia jatkua. :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän