Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vl, mielipide

Vierailija
21.04.2012 |

Minusta ehkäiseminen

samoin kuin meikkaus, tv yms. eivät ole opillisia asioita ollenkaan. Tapoja vain, joita voi joko noudattaa tai olla noudattamatta.

(Lait ja niiden noudattaminen sekä yleiset hyvät tavat ovat tietenkin asia erikseen.)

Lestadiolaisuuden ydin on minusta armo: syntien anteeksiantamus. Muuta ei tarvitse.

Moni väittää, että oikea uskovainen ei käytä ehkäisyä, ellei kuolema uhkaa. Miten sen nyt sitten ottaa. Minusta erittäin hyvä syy ehkäistä on se, ettei mielestään kykene tarpeeksi hyvin huolehtimaan useammasta lapsesta, tai jos kokee raskauden liian hankalaksi fyysisesti tai psyykkisesti. Tai vaikkapa jos masentuu.

Itse sanoisin, että "oikea" uskovainen ei kyylää toisia, ei puhu selän takana toisten asioista, ei syyttele eikä varsinkaan tuomitse. Tai pidä itseään muita parempana.

Kyllä se usko säilyy entisellään (tähän aina vedotaan), ei muutu, vaikka typerät tavat muuttuvatkin.

t. vl

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

suojellaan uskon säilymistä. Mutta tuskin haluat tätä kuulla.

Vierailija
2/2 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonhan tulisi pohjautua vain ja ainoastaan Jeesuksen sovitustyöhön ristillä ja sen armon omalle kohdalle uskomiseen, joka aamu uudelleen. Eihän noilla yllä mainituilla tavoilla ole sen kanssa mitään tekemistä. Niillä kyllä pidetään perinteitä ja vanhoja tapoja yllä, mutta usko pysyy yllä turvaamalla Jeesuksen sovitustyöhön. Uskon ylläpysymistä auttaa myös Raamatun lukeminen, rukoilu, seurakuntayhteys ja siihen liittyen ehtoollisella käyminen. "Joka syö minun ruumiini ja juo minun vereni, hän pysyy minussa ja minä pysyn hänessä".

Pienoisevankeliumissa Joh. 3:16 (Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että antoi ainokaisen poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan saisi iankaikkisen elämän) on tiivistettynä Raamatun ja kristillisen uskon ydin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme neljä