Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

voiko naisella olla liian kireä alapää synnyttämiseen?

Vierailija
21.04.2012 |

kaveri kertoi että hänellä on niin kireä alapää ettei voi synnyttää kuin sektiolla, ja niin on siis tehnytkin. Kuulema lantion luut on riittävän leveät, että siitä ei ole ollenkaan kiinni.

En tiedä uskoisiko?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki muu antaa periksi paitsi luut. Ja nekin vähän liitoskohdistaan.

Vierailija
2/13 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapää kyllä antaa periksi ja repeää sitten tai leikataan, jos ei muuten onnistu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapää kyllä venyy synnytyksen aikana ihan tarpeeksi, tai sitten autetaan leikkaamalla väliliha. Lantion leveys on sitten eri asia.

Vierailija
4/13 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on pillussa jonkinnäköinen poimu(?) jonka vuoksi esim. tamppoonien käyttö on aina ollut mahdotonta, ei mahdu sisään. Gyne sanoi jo teini-iässä, että tällä pillulla ei synnytetä, ja kun 24-vuotiaana lastani aloin odottamaan, oli lääkärin päätös ehdoton sektio.

En tiedä yhtään kuinka yleistä tämä on tai onko vaivalla edes nimeä, mutta gyne siis selitti, että sielä on joku umpeutunut poimu mikä tekee emättimestä tiukan ja melko joustamattoman. Ja jos lisää lapsia halajaa niin kuulemma automaattinen sektio.

Vierailija
5/13 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on pillussa jonkinnäköinen poimu(?) jonka vuoksi esim. tamppoonien käyttö on aina ollut mahdotonta, ei mahdu sisään. Gyne sanoi jo teini-iässä, että tällä pillulla ei synnytetä, ja kun 24-vuotiaana lastani aloin odottamaan, oli lääkärin päätös ehdoton sektio.

En tiedä yhtään kuinka yleistä tämä on tai onko vaivalla edes nimeä, mutta gyne siis selitti, että sielä on joku umpeutunut poimu mikä tekee emättimestä tiukan ja melko joustamattoman. Ja jos lisää lapsia halajaa niin kuulemma automaattinen sektio.

Vierailija
6/13 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tamponikaan ei mahdu sisään, niin miten olet

pystynyt olemaan yhdynnässä?

Vierailija
7/13 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuitenkin kalu mahtuu sisälle, vai oliko se tamponia pienempi??

Vierailija
8/13 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla sanoi synnytyksen suunnittelussa lääkäri, että on niin kireä, että voi tulla tosi kipeä synnytys. En muista, mitä kohtaa kireydellä tarkoitti. Mulla yhdyntä teki kipeää ja pystyin ylipäätään yhdyntään vain, kun olin tarpeeksi märkä. Lapsi kuitenkin syntyi ja yhdynnätkin helpottui synnytyksen jälkeen. Kyse ei ollut lantiosta, ehkä lantiopohjan lihaksista?

Vierailija
9/13 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
10/13 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No naisella voi olla kudokset niin joustamattomat, että repeää niin pahasti synnytyksessä, että sektio on parempi. Tätä ei tosin tiedä ennen synnytystä, mutta jos on tullut niin pahat repeämät esikoisen synnytyksessä, että kiidätetään leikkauspöydälle, niin varmaan seuraavat lapset voidaan sektioida sen takia.

Vierailija
11/13 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ku mulla oli niin kiree pillu, etten tosiaan tamponiakaan saanu sisään, mutta mulla asia hoidettiin leikkauksella kuntoon. Muuten en tosiaan ois lasta päässy ees tekemään, ku ei sinne todellakaan mikään kullikaan menny sisälle, kokeiltiin kyllä monta kertaa liukkarienkin kanssa. Sormi meni, mutta sattu perkeleesti. Mut sit tosiaan menin siihen leikkaukseen ja homma hoitu sillä. Senkin jälkeen jonkin aikaa yhdynnät sattu, mutta ihan nätisti kuitenkin meni sisään. Synnytystä yritin alakautta, mutta lapsi jäi jumiin jonnekkin ylemmäs, varmaan lantioon ja tehtiin siis sektio lopulta. En sit tiiä oisko alapää revenny pahasti. Hyvin ne kyllä sai imukupinkin synnytyksessä sisälle ilman välilihan leikkausta, et tais se pimppi hyvin synnytyksessä venyä. Lasta vaan ei imukupillakaan saatu ulos, mutta en usko, että se tähän asiaan liittyi.

Synnytyksen jälkeen yhdynnät ei oo tuottanu kipua.

Vierailija
12/13 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 sektiota takana, syy liian ahdas lantio ( röntgenillä todettu) . Eli en voi synnyttää alakautta. Värkkien tiukkuudella ei mitään tekemistä asian kanssa.

Vierailija
13/13 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäi jumiin synnytyskanavaan. Vähän niinkuin olisi ollut liian ahdasta. En tiedä mistä johtui, mutta sektioon päädytiin. Liikaa lantiopohjalihasten treeniä? :/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi seitsemän