Vauvani on juuri täyttänyt 1vee ja nyt minun täytyisi viedä hänen hoitoon. En kestä!
Sain työpaikan ja lapseni täytyisi mennä hoitoon. Kun kuulin saaneeni työn. Meni hetki ja tuli kaamea itku. Olen niin surullinen. Työpaikka on oikea lottovoitto. Lyhyt työmatka, hyvät edut, työkokemuksena minulle loistava juttu.
Mutta rintaa raastaa viedä vauvani hoitoon jollekin ulkopuoliselle. pieni vauvani joka on ollut vuoden kiinni minussa ja hoidossa vain muutamia kertoja.
En kestä tätä tuskaa.
Tarjousta ei haluaisi jättää käyttämättä, mutta kauanko jaksan jos en ole vielä valmis... Miten voin tietää mikä on oikea ratkaisu. Ajatukseni oli alunperin olla kotona ainakin vielä ensi talveen.
Kommentit (49)
Jos yhtään lohduttaa, niin et ole ensimmäinen etkä viimeinen äiti tuosa tilanteessa.
Jotkuthan oikeasti joutuvat viemään heti vanhempainrahan loputtua lapsensa hoitoon.
Etsit hyvän hoitopaikan, ja panostat tutustumiseen.
Sovit päiväkodin kanssa että tarvitsette pitkän totuttamisjakosn lapsen kanssa (jos vain on työn alkamisajankohdan takia mahdollista) ja käytte siellä ensin aamulla yhdessä leikkimässä, sittwn olette mukana ulkoilemassa, sitten voit olla mukana sisällä leikkimässä ja lapsi jää ulkoiluun yksin jne..
Pehmeä lasku lapselle ja sinulle.
Tärkeää on että tunnet että voit luottaa hoitopaikan aikuisiin.
Tsemppiä, kyllä te pärjäätte!
Vaikka onhan töihinpaluu suuri muutos...
Mä jäin kotia, koska en halunnut laittaa pikkuista hoitoon. En ole katunut.
Onko sinun mahdollista tehdä lyhyempää päivää vaikka alkuun?
se vauva on niin tärkeä kuin väität, et edes miettisi kahdesti.
En ymmärrä miksi sunkaltaset lapsia hankkii jos ne sysätään muiden hoitoon jo NOIN pienenä. ! Vai onko se raha niin tärkeetä..
tai työpäivää vaikka puolivuotta tai muutama kuukausi, että sopeudutte uuteen tilanteeseen?
Tai voisiko mies tai mummo jäädä lapsen kanssa hoitovapaalle?
JOs löydät kivan pph:n niin hoitoon jättäminen on helpompaa sekä sinulle että lapselle.
ei voi jäädä kotiin.
Ja tiedän etten ole ainut äiti tässä tilanteessa. Ja tässäkin vaivaa se ettei tämä ole ns pakko ratkaisu. Tai jo pidempään haudutettu asia. Vaan kaikki tapahtui päivissä.
Töihin olisi mentävä mahd. pian. En tiedä mikä aika hoitopaikan löytymiseen menee. Onko jotain lakisääteistä.
Entä jos en vain kestä viedä lastani toiselle ihmiselle hoitoon. Miten pystyn tekemään töitä. :( En voi olla nytkään itkemättä :(
Ei ensimmäisien lapsien hoitoon laittaminen näin paljoa sattunut. Tosin he olivat vanhempiakin. Tuo on niin vauva.
En ymmärrä miksi sunkaltaset lapsia hankkii jos ne sysätään muiden hoitoon jo NOIN pienenä. ! Vai onko se raha niin tärkeetä..
"Vai onko se raha niin tärkeetä..." Oletko idiootti vai provoilija? Veikkaan molempia. Valitettavasti elämiseen ei riitä pelkkä rakkaus, rahaakin tarvitaan.
Se oli meidän ratkaisu, kun vein 1-vuotiaan hoitoon. Ja lisäksi tein alkuun 6-tunnin työpäiviä. Kaikki meni hyvin! Yritä saada lapsi pph:lle, päiväkoti on liian iso ja rauhaton paikka noin pienelle.
Miksi hait duunia, jos kotona haluat lapsen kanssa olla?????????????????????
voi lapsiparkaa.. ja sua myös, jos et ole valmis. Ei voi olla rahasta kiinni, jos oot alkuun suunnitellu olla pidempään kotona. Siis kun joku sanoi ettei rakkaus riitä, vaan rahaakin tarvitaan..
Vaikea tilanne. Tuon tähän keskusteluun sen toisen näkökulman, että tosiaan on lottovoitto saada töitä vaikka on pienen lapsen äiti. Minä olen jo kahdesti menettänyt töitä sen vuoksi, että olen joko raskaana/pienen lapsen äiti (ja tiedän varmasti että tämä on se syy). Sekin on tosi vaikea tilanne, kun lapsi on kasvanut ja huomaa että töitä on vaikea löytää koska on ollut hoitovapaalla, eikä siihen kannata itseään ehdoin tahdoin pistää, jos ei ole ihan varma että töitä sitten löytyy hoitovapaan jälkeenkin.
...ensimmäinen tunne, mikä sinulle tulee on yleensä se oikea. Sen jälkeen alat järjellä 'sotkea' asioita.
Uskotko, että tämän jälkeen et enää saa hyviä työpaikkatarjouksia?
ihmettelen..itse olet itsesi tuohon jamaan ajanut. En ikinä veisi 1 vuotiasta hoitoon
tässä maassa ei ketään näe nälkää vaikka ei olis töitä.
Miksi niitä lapsia hankitaan? Jotta muut niistä huolehtis?Ja itse näkisit niitä 5 h päivässä?? Huhhuh, 1 vuotias jollekin toiselle hoitoon?? Kyl on surullista
Nyt kannattaa ottaa se asenne vaan, että hoitoon meneminen on kiva homma. Jos itsekin olet allapäin asiasta, niin lapsesi vaistoaa sen, ja hoidossa aloittaminen on paljon kurjempaa.
Ota selvää eri hoitomuodoista, ja valitse mukavimman kuuloinen hoitopaikka. Päiväkodissa ja perhepäivähoitajissa on molemmissa hyvät ja huonot puolensa.
Minkälainen lapsesi on luonteeltaan? Tykkääkö paljon muista lapsista? Onko kova eroahdistuskausi päällä? Onko ujo vaiko avoin? Päiväkoti voi olla ihana paikka päästä leikkimään muiden lasten kanssa. Ja jos vaikka voisit tehdä lyhempää päivää, niin aika iso osa päiväkodissa olosta menee nukkumiseen ja syömiseen. Kotona on vielä hyvin aikaa helliä, leikkiä ja sylitellä. Tsemppiä muutokseen! Hyvin se menee! :)
Miksi sinunkaltaisesi edes lisääntyvät, opetat vaan lapsesi samanlaiseksi arvottomiksi olennoiksi.
stressasin asiaa ihan kamalasti. Mutta loppujen lopuksi kaikki menikin tosi hyvin, eikä ole kaduttanut yhtään. Meillä ei ehtinyt olla kovin pitkä tutustumisaika, koska ei löytynyt heti pph:ta. Käytiin kolme kertaa heillä kylässä. Tehtiin sitten niin, että kaksi ensimäistä päivää tyttö oli vaan 3h hoidoissa ja mun äiti haki hänet sieltä heille.
Ekan viikon itkeskeli enemmän, mutta jo ekan päivän jälkeen hoitajan syli kelpasi lohdutukseksi. Muutaman kuukauden itki kun jäi hoitoon, mutta itku oli kuulemma loppunut nopeasti kun olin lähtenyt. Hakiessa oli leikkimässä tai istui hoitajan sylissä.
Meillä oli onneksi melko lyhyet hoitopäivät työllä ja oli hoidossa vaan 3-4pv/vko. Tämä helpotti kovasti.
Kaikkeen tottuu! Mutta jos sun ei ole taloudellisesti pakko mennä töihin niin jää kotiin!
Miksi niitä lapsia hankitaan? Jotta muut niistä huolehtis?Ja itse näkisit niitä 5 h päivässä?? Huhhuh, 1 vuotias jollekin toiselle hoitoon?? Kyl on surullista
Jos ei ole koulutusta eikä kunnianhimoa, niin voi toki olla vaikeaa ymmärtää toisten ratkaisua töihinpaluusta. Ap, älä välitä näistä idiooteista! Kyllä lapsesi pärjää hyvällä hoitajalla, turvallisessa ympäristössä. Ethän sinä ole lastasi hylkäämässä, vaan olet äiti siinä missä ennenkin. Osa-aikatyö voisi alkuun olla hyvä juttu, jotta sopeudutte uuteen tilanteeseen.
Jos ei ole koulutusta eikä kunnianhimoa, niin voi toki olla vaikeaa ymmärtää toisten ratkaisua töihinpaluusta. Ap, älä välitä näistä idiooteista! Kyllä lapsesi pärjää hyvällä hoitajalla, turvallisessa ympäristössä. Ethän sinä ole lastasi hylkäämässä, vaan olet äiti siinä missä ennenkin. Osa-aikatyö voisi alkuun olla hyvä juttu, jotta sopeudutte uuteen tilanteeseen.
meillä jokaisellahan on ne omat prioriteetit. Ja turha sanoa meitä kotiäitejä kunnianhimottomiksi jos omistamme elämämme lapsillemme, jotka ITSE olemme halunneet tähän maailmaan tuoda. Jos ei edes niitä 3 ekaa vuotta voi uhrautua ja jäädä kotiin hoitamaan niitä, niin sietää kyllä hävetä
ja ole sitten 3 vuotta putkeen poissa kotoa. toimii jos on vakityöpaikka odottamassa