Vaimo täysin haluton
Hei,
Mitä tehdä tilanteessa kun vaimoni on täysin haluton ?
Kaikkea olen hempeilyn osastolla kokeillut yms. mutta päädytään aina vain ehdotusten vihamieliseen vastaanottoon ...
Pari vuotta tässä on mennyt ja nyt alkaa riitää...
Kommentit (76)
Öhömn ... ei nyt millään pahalla mutta tuo koko kommentti "Saada rakastumaan uudelleen" on järjetön!? Jos /kun tunteet ovat kadonneet niin voi sitä etsiä muualtakin, miksi pysyä rakkaudettomassa avioliitossa ?
Perheneuvonta on käynyt mielessä, mutta en usko/luota seurankuntaan instituutiona enkä jaa mitään yhteistä luterilaisen uskon tai elämäopin kanssa.
niin ... . Vai onko tämä klassinen av-palstan luvan hakeminen pettämiseen tms.
Ne on ammattilaisia eikä mitään naallikkosaarnaajia ja sinne pääsee oikeasti kohtuullisessa ajassa ainakin pääkaupunkiseudulla.
Elämä on valintoja.
mihin sä sitä tarvit?
maailma on mahdollisuus eikä vankila.
Hei, Mitä tehdä tilanteessa kun vaimoni on täysin haluton ? Kaikkea olen hempeilyn osastolla kokeillut yms. mutta päädytään aina vain ehdotusten vihamieliseen vastaanottoon ... Pari vuotta tässä on mennyt ja nyt alkaa riitää...
Ehkä hempeily ei ole se juttu nyt hänelle? Kandee ehkä miettiä mitä on tapahtunu ennen tota parin vuoden takaista haluttomuuden ilmentymistä... Voisko olla jokin asia, joka on teillä yhdessä vaikuttanu haluttomuuden kehittymiseen?
Naiset on tosi herkkiä esim.,jos miehellä on ollu suhde toiseen ja se on paljastunu tai on tapahtunu jotain muuta, mikä on syöny vaimon itsetunnon/kunnioituksen itseään ja ehkä jopa miestään kohtaan. Ja pienet lapset vie naisilta ajatukset, ajan ja haluja. Kiire ja vaikka mitä muuta tahansa. Keskustele, anna tilaa ja älä tyrkytä! Tarjonnan heikkeneminen on paras halun kasvattaja... mut tällä en tarkota tosiaankaan sitä, että menisit vieraisiin. Se ei ainakaan auta. Älä ehdottele, mut yritä olla tuntosarvet koholla vaimon fiiliksistä. Yhdessä olo vaikka yhteisen lenkin merkeissä, päivä vaikka kylpylässä, shoppailua, hyvää ruokaa ja telkkaria tai vaikka hyvä kirja ja jalkahieronta - EI MITÄÄN SEKSUAALISSÄVYTTEISTÄ. Tai ihan mitä vaan, mikä ei o sulle tyypillistä. Älä ole liian mairea, vaan ihan oma itsesi- erilaisella tavalla.
Tuntuu olevan yleinen ongelma... :(
i]
Ehkä hempeily ei ole se juttu nyt hänelle? Kandee ehkä miettiä mitä on tapahtunu ennen tota parin vuoden takaista haluttomuuden ilmentymistä... Voisko olla jokin asia, joka on teillä yhdessä vaikuttanu haluttomuuden kehittymiseen?
Naiset on tosi herkkiä esim.,jos miehellä on ollu suhde toiseen ja se on paljastunu tai on tapahtunu jotain muuta, mikä on syöny vaimon itsetunnon/kunnioituksen itseään ja ehkä jopa miestään kohtaan. Ja pienet lapset vie naisilta ajatukset, ajan ja haluja. Kiire ja vaikka mitä muuta tahansa. Keskustele, anna tilaa ja älä tyrkytä! Tarjonnan heikkeneminen on paras halun kasvattaja... mut tällä en tarkota tosiaankaan sitä, että menisit vieraisiin. Se ei ainakaan auta. Älä ehdottele, mut yritä olla tuntosarvet koholla vaimon fiiliksistä. Yhdessä olo vaikka yhteisen lenkin merkeissä, päivä vaikka kylpylässä, shoppailua, hyvää ruokaa ja telkkaria tai vaikka hyvä kirja ja jalkahieronta - EI MITÄÄN SEKSUAALISSÄVYTTEISTÄ. Tai ihan mitä vaan, mikä ei o sulle tyypillistä. Älä ole liian mairea, vaan ihan oma itsesi- erilaisella tavalla.Tuntuu olevan yleinen ongelma... :(
mutta aika lohdutontahan tuo metodi on. Pitäisi leikkiä koti- ja ystäväleikkejä jotta nainen ehkä niin valitessaan olisi seksuaalinen olento.
Tuohon voi kokemuksen syvällä rintaäänellä sanoa, että aikansa tuota jaksaa jos se jotakin tulosta tuottaisi. Jos seurauksena on tunne platonisesta puolisosuhteesta ja esimerksiksi lapset ovat aina etusijalla, niin kyllähän se sitten syö miestä ja paljon.
Jos vaikka naisen olemattomat seksuaalisetkin tarpeet tyydytetään käymällä yhdessä lenkkipolulla vaatteet päällä niin... kyllä muuten vituttaa.
jos ei jaksa yrittää. Lähde haneen, ni ei tartte katella sitä "platonista puolisoa", jonka läsnäolo vituttaa!
Kumma kommentti "Tiedä onko miehen vai naisen tekstiä". Ei tää ainakaan tajuu!
Hei, Mitä tehdä tilanteessa kun vaimoni on täysin haluton ? Kaikkea olen hempeilyn osastolla kokeillut yms. mutta päädytään aina vain ehdotusten vihamieliseen vastaanottoon ... Pari vuotta tässä on mennyt ja nyt alkaa riitää...
Ei siinä mikään hempeily auta. Tuolla alla oli oikein uskis ketju jossa todisteltiin että naisen pitää antaa ja miehen tehdä kotitöitä ja muistaa esileikki. HAH. etköhän sinäkin tajua nämä molemmat vinkit.
Nyt tulee se oikea ohje. Sano ihan suoraan että haluat vaimoasi/avo ja sitten kysyt että voiko tilannetta mitenkään korjata? Jos ei voi niin sitten ei voi. Mutta ainakin siirrät "pallon" vaimolle.
tietenkin tuo edellä mainittu vaatii sen ettet ole mikään täysi idiootti parisuhteessa mutta tuskin sentään jos tänne ole eksynyt. (ps. tuo "hempeily on kyllä varmasti turnoff monelle vaimolle jos kaikki muu tökkii)
Samoilla linjoilla. Kummasti alkaa taas panettaa jos toinenkin osallistuu kodin ja arjen pyöritykseen ja muistaa pienillä eleillä ilmaista arvostuksen ja rakkauden, muulloinkin kun silloin ku pitäis pukille päästä. Miten miehet on näin pihalla näistä jutuista?!
Puhut kotitöistä kuin ne olisivat naisen homma, joita sinä silloin tällöin teet "palkinto" mielessäsi. Miten olisi, jos päättäisit kotitiden olevan vain ja ainoastaan sinun hommasi, joissa vaimo auttelee jos auttelee...
Mutta itseltäni puuttuu sellainen vaisto, joka sanoo koska pitää siivota yms. :) Mielestäni meillä on ihan siistiä jo ennen kuin tulee imuroinnin aika.
Tee itsestäsi kiinnostava. Älä pelkästään sen pillun toivossa vaan ihan toimivan avioliiton takia. Ja nyt jos sanot, että kun vaimo ei tee asialle mitään, niin jonkunhan se on aloitettava. Ja se joku voit olla sinä.
Me olemme keskutelleen ja kirjoittaneet toisimmelle näistä asioista, mutta emme päässeet puusta pitkään.
Suurin halujen tappaja taitaa olla jatkuva vonkaus (eli hellyyttä anneta vain seksi mielessä) ja että nainen kokee, ettei mies ota tarpeeksi vastuuta (kodista, lapsista, parisuhteen laatuajasta..) Ei haluton nainen ole haluton, hän on haluton vain sinun kanssasi. Mieti siis mikä sinussa voisi muuttua, jotta vaimosi rakastuu uudelleen.
Vonkaamisen lopetin jo ajat sitten. Ei niitä pakkejakaan loputtomiin kestä. No vonkaamisen lopettamisella ei ole mitään muuta vaikutusta kuin, että seksin määrä väheni entisestään. Mutta jos naista ei yksinkertaisesti kiinnosta seksi, niin minkäs teet. Olen oikeastaan luovuttanut jo tilanteen ja odottelen, että lapset kasvavat hieman isommeksi ennen eroaikeita. Tuntuu, että elämä valuu hukkaan tällaisessa tilantessa. Sen kun vielä tietäisi, että miten tähän olen onnistunut ajautumaan...
Olen joskus tietoisesti kärjistäen väittänyt, että tyytyväinen nainen ei halua seksiä. Jos naisella on arkiasiat pääosin hyvin, hänellä ei käy seksi mielessäkään. Olen saanut kahdenlaisia vastauksia. Yksien mukaan olen typerä kun moista edes ajattelen, mutta verrattain moni nainen on ollut kanssani samaa mieltä. Yksiselitteinen totuushan tuo seikka ei liene, mutta joidenkin kohdalla oikean suuntainen.
Kärjistykseni perustuu havaintoihin. Harrasta paljon erilaisia nettikeskustelua, tai jos haluaa sanoa toisin, lienen jopa riippuvainen sosiaalisesta mediasta. Yleensä aikuiset naiset kyllä vitsailevat seksistä, mutta harva pystyy edes anonyyminä puhumaan suoraan omista toiveistaan tai haaveistaan. Aina joskus joku sellainen kuitenkin ilmenee, joka saa minut vakuuttumaan siitä, että on tosiaan nainen (esimerkiksi puhelimitse) ja aika monet näistä naisista, jotka haluavat puhua seksistä ja haluavat seksiä joko minun kanssani tai ylipäätään, kertovat myös monenlaisista ongelmista. On vaikeaa isäsuhdetta, ryyppäävä mies, mielenterveysongelmia, lapsi hölmöilee koulussa rajusti, useampaa kuin yhtä on käytetty hyväksi, on koettu raiskaus jne. Nämä naiset ovat aivan tavallisia naisia: opiskelijoita, työssä käyviä tai työttömiä, yksinäisiä tai parisuhteessa, monet ovat äitejä... sanalla sanoen ihan tavallisia naisia, joita ei yhdistä mikään muu kuin jokin ongelma.
Saman voi havaita toisin päin: nainen joka juttelee iloisesti lapsistaan ja kertoilee työstään myönteiseen sävyyn, puhuu harvoin seksistä. Pikemminkin nämä naiset, joilla menee hyvin, ovat enemmän tai vähemmän konservatiivisia - sanan poliittisessa merkityksessä tai ylipäätään hiukan oman elämänsä puolustamisen kannalla. Eikä näitäkään naisia mikään minusta sen kummemmin erottele. Yhdet ovat duunareita, toiset akateemisia duunareita ja jotkut työttömiä.
Viimeisin kerta, jolloin muistan puolisoni olleen aidosti halukas, oli hänen isänsä kuoleman jälkeen. Sitä ennen hän oli halukas kun avioliittomme oli kariutumassa. Ja sitä ennen silloin kun suhteemme oli tuore. Muu aika on ollut sellaista laimeuden aikaa, ja kuten tuossa yllä, minäkin olen lakannut vonkaamasta. Olen myös lakannut käymästä kauppaa kotitöillä ja sittemmin myös lakannut ajattelemasta, että ehkä siisti keittiö saisi naisen rentoutumaan. Ei nimittäin saa. Jos keittiö on siisti, nainen haluaa silittää lakanoita ja jos nekin on sileät, hän haluaa katsoa saippuaoopperaa tai lörpötellä äitinsä tai siskonsa kanssa puhelimessa. Keskusteluita on käyty, kirjeitä kirjoitettu, terapiassa istuttu ja vaikka mitä. Ei. Puoliso hoitaa työtään ja sukulaisiaan ja paapoo jopa minun veljeni perheen mukuloita - paitsi niitä jotka ovat ehtineet jo teini-ikään. He kun eivät kaiketi enää herätä hoivaamisviettiä.
Täsmälleen samoin kävi edellisessä pitemmässä suhteessani. Naista lakkasi seksi kiinostamasta, kun opinnot alkoivat sujua, oma kämppä löytyi ja oli sisustettu ja varallisuus muutoinkin saatu tukevaan nousuun. Kyseinen nuori nainen oli siis rahoissaan. Kun aloin tehdä lähtöä suhteesta, hänen halunsa heräsivät hetkeksi. Minä kuitenkin olin saanut mittani täyteen ja lakannut haluamasta häntä jo aikaisemmin, joten sepä siitä.
Minusta näyttää siltä, että verrattain monille naisille seksi on keino hankkia huomiota mieheltä - tai miehiltä. Se ei ehkä ole täysin tietoinen valinta, mutta sanotaan nyt, että monet aikuiset naiset voisivat tämän seikan huomata itsessään, jos viitsisivät olla itselleen rehellisiä ja miettiä, milloin seksi on maittanut. Valitettavasti naiset eivät tunnu olevan tunne-elämänsä suhteen realisteja, vaan yrittävät usein selittelemällä saada elämänsä näyttämään sellaiselta kuin uskovat, että sen pitäisi olla.
Karu tosiasia: eri lähteiden mukaan noin puolessa parisuhteista petetään. Olen nähnyt arvioita välillä 20% - 80% Olisikohan yhtä monessa suhteessa huomattava epätasapaino halujen määrässä? Itse pidän hyvin järkeenkäypänä sitä, että seksuaalinen turhautuminen parisuhteessa altistaa pettämiselle.
pöydän ja oliko jopa ap.
Parisuhde on ylämäkiä ja tasamaata ja alamäkiä. Minusta tuo analyysi kertoi sen toiveiden ja odotusten voiman.
Jos aikansa odottaa aikaa parempaa eikä ne neuvot toimi eli tee kotitöitä, hiero jalkoja yms., niin tulee semmoinen pettymysten sarja ettei lopuksi enää välitä.
Siitä sitten seuraa mahdollisesti pettämiset, ero tai kulissiavioliitto.
Jos parisuhteesta on toisen osapuolen tahdosta seksi minimissä eikä ole toivoakaan paremmasta, niin kyllä se suhde rapautuu. Vaikka miten rakastaisi henkisesti puolisoa ja rakastaisi yhteisiä lapsia.
mutta jos kerran "kaikkea olen hempeilyn osastolla kokeillut yms." pitää paikkansa, ei kyseessä ole mieheni.
Terveisin se Haluton vaimo
Omia syitä:
ollaan erillään muulla tavoin koko päivä, sitten illalla pitäisi ryhtyä hommiin, vaikkei sitä ole edeltänyt mahdollisuus rentoutua toisen lähellä
keskustelu täysin arkipäiväistä, vakavampi keskustelu tunteista ja toiveista menee riidaksi ja mies muuttuu vihamieliseksi
mies ei ole vuosiin kommentoinut positiivisesti ulkonäköäni, haluaisin että hän noteeraisi sen kun olen laittautunut tms. (saan kuitenkin edelleen muilta miehiltä katseita eli olen ihan hyvännäköinen nainen)
minulla ei ole itseluottamusta heittäytyä villiksi, eräs aloite päättyi kerran tosi nolosti miehen välinpitämättömyyteen ja valitettavasti en ole päässyt sen yli.
miehellä oli itsellä pitkään vaisu kausi ja mm. raskausaikana olin käytännössä ilman hellyttä ja seksiä. juuri silloin olisin ollut tarvitsevimmillani. Olen vihainen siitä, etten saanut silloin kuin olisin eniten tarvinnut.
Toivoisin että mies pyytäisi suoraan. Sanoisi mitä toivoo tai että on ajatellut minua jo päivällä töissä. kertoisi, mikä tuntuu hyvältä jne.
Tässä minun syitäni. Kaikesta sanottu myös suoraan miehelle. Osa varmasti lapsellisia, kehittymättömän epätäydellisen ihmisen tunteita, mutta minulle kuitenkin tosia. Herättävätkö nämä sinussa ap ajatuksia? LÖydätkö mitään yhteistä?
Minkäs teet. Naisilla ja miehillä vaan on perusolettamuksena erilaiset seksitarpeet.
Yritä nyt siinä sitten yhteiseloa...
Hohhoijaa!
En siis ole ap, ja pyydän edelleen suhtautumaan varovasti tekstiini. Se on minun kokemukseni. Kyllä tälläkin palstalla jotkut kertovat vuosikymmeniäkin pitkistä onnellisista liitoista, joissa myös seksielämä on toiminut.
Jäin myös miettimään odotusten oikeutusta. Onko kohtuullista odottaa suhteelta seksiä, joka pitäisi tyytyväisenä. Tai onko kohtuullista tarttua laatuseikkoihin, kun puhutaan määrästä. Olen elämäni aikana sentään saanut hyvääkin seksiä. Valitettavasti en kuitenkaan ole saanut niin hyvää seksiä, että se olisi tyydyttänyt minut loppuiäkseni. Pikemminkin hyvä kokemus saa haluamaan lisää.
Ehkä joskus edes jotkin toiveeni toteutuvat. En sentään ole aivan ikäloppu vielä. Kenties tapaan sellaisenkin naisen, joka osoittaa todeksi, että kaikki seksiä haluavat naiset ovat ostamassa huomiota tai materiaa tai mitä nyt kukin on paitsi. En nyt kuitenkaan erityisesti hae ketään tai mitään. Juuri nyt elämässäni on suurempiakin murheita kuin seksi, ja ne eivät hyvälläkään naimisella parane.
En siis ole ap, ja pyydän edelleen suhtautumaan varovasti tekstiini. Se on minun kokemukseni. Kyllä tälläkin palstalla jotkut kertovat vuosikymmeniäkin pitkistä onnellisista liitoista, joissa myös seksielämä on toiminut.
i]Jos molempia puolisoita tyydyttävää seksiä on, niin sitten on, syistä riippumatta. Jos toinen osapuoli ei halua syystä tai toisesta seksiä, niin syitähän sille aina löydetään.
Karu totuus on, että jollakin osalla naisista ne seksihalut loppuvat, kun mies on saatu "pyydystettyä".
Siinäpä se yhtälö on, pitäisi olla yksiavioinen epätyydyttävässä liitossa. Ennen vanhaan kuolema korjasi jomman kumman puolison, nyt voidaan onneksi erota, kun nainen ei kuole nälkään eron seurauksena.
Oletko kokeillut sitä, että ostaisit hänelle jonkin seksikkään alusasun? Monet naiset ilahtuvat siitä, että mies on muistanut ja ajatellut häntä ja ostanut jotain mukavaa.
Tilaa vaikka jostain verkkokaupasta (www.hersecret.fi, www.kaalimato.com, www.ladyshop.fi yms.) jokin viettelevän näköinen asu, jonka haluaisit nähdä vaimosi yllä mutta josta luulet myös hänen pitävän, ja tilaa se kotiisi nimenomaan vaimosi nimellä. Näin se on hänelle yllätys, kun hän avaa omalla nimellään tulleen lähetyksen.
Onhan se kiva, että mies auttaa kotitöissä yms. mutta ei se saa yleensä naisia haluamaan seksiä. Seksikäs alusasu kiihottaa ja saa HALUAMAAN seksiä. Jos haluat päästä toivottuun tulokseen, niin älä patista vaimoasi laittamaan asua ylleen – hän kyllä pukee sen itse päälleen kun on siihen valmis. Patistelu vain alkaa ärsyttää ja voit olla varma, ettet tule asua näkemään hänen päällään ihan äkkiä.
Uuden seksikkään alusasun ohella kannattaa kokeilla myös yhdessä shoppailua, uusia leluja, roolileikkejä ja aikuisviihteen katsomista yhdessä (esim. Pirates on ihan toimiva myös naisen makuun..) ennen kuin heität avioliittosi menemään. Jos on varaa, kannattaa myös lähteä ”seksilomalle” kahdestaan etelän lämpöön.
Pettämään en kannusta ketään, mieluummin ota ero vaimostasi. Toisaalta jos vaimosi on vapaamielinen niin voithan kysyä myös hänen halukkuuttaan kolmen kimppaan. ;)
Tsemppiä!
Kiitos kommentista ja mietin asiaa näin:
Panos - tuotto suhde:
vaimo n. 200 000 eur + korsetti 49,50 = ei seksiä
"Alan" ammattilainen 100 eur = tunti seksiä
taidan hakeutua jälkimmäiseen jos ei rakastajaa löydy ...
Kiitos kommentista ja mietin asiaa näin:
Panos - tuotto suhde:
vaimo n. 200 000 eur + korsetti 49,50 = ei seksiä
"Alan" ammattilainen 100 eur = tunti seksiätaidan hakeutua jälkimmäiseen jos ei rakastajaa löydy ...
Mitä järkeä on pitää omaa autoa, jos sitten kuitenkin ajaa taksilla tai käyttää julkisia?
En ole autoon etupellin kokoon sidottu mies, käytään julkisia aina kun se mahdollista ...
Puhut kotitöistä kuin ne olisivat naisen homma, joita sinä silloin tällöin teet "palkinto" mielessäsi. Miten olisi, jos päättäisit kotitiden olevan vain ja ainoastaan sinun hommasi, joissa vaimo auttelee jos auttelee. Käännäpä ajatusmallisi noin päin. Jonkin ajan päästä vaimo kyllä huomaa eron ja saattaa peräti ihastua sinuun uudelleen. Siitähän haluttomuudessa on kyse: ei haluta juuri tiettyä henkilöä eli sinua koska enää sinä et ole kiinnostava.
Tee itsestäsi kiinnostava. Älä pelkästään sen pillun toivossa vaan ihan toimivan avioliiton takia. Ja nyt jos sanot, että kun vaimo ei tee asialle mitään, niin jonkunhan se on aloitettava. Ja se joku voit olla sinä.
Suurin halujen tappaja taitaa olla jatkuva vonkaus (eli hellyyttä anneta vain seksi mielessä) ja että nainen kokee, ettei mies ota tarpeeksi vastuuta (kodista, lapsista, parisuhteen laatuajasta..) Ei haluton nainen ole haluton, hän on haluton vain sinun kanssasi. Mieti siis mikä sinussa voisi muuttua, jotta vaimosi rakastuu uudelleen.