Mistä pussilakana äitiyspakkauksen peittoon?
Kun en ole oikein ompelija tyyppiä ja tahtois nätin pussilakanan.
Mistä olette löytäneet?
Kommentit (5)
... ja kooltaan 80 x 120, cm ainakin tämän vuoden pakkauksessa.
Olen tuskaillut saman asian kanssa, sillä vauva-mitoituksen pussilakanat ovat hieman isompia (muistaakseni 100 x 150 cm). olen ostanut näitä muutaman, mutta mielelläni löytäisin ihan oikean koon, kuten siinä yhdessä pakkauksen mukana tulleessa Finlaysonin pussilakanassa.
Meillä myös pieni, lituska ensityyny ja siihen tehtaanmyymälästä samassa yhteydessä ostetut tyynyliinat ovat nekin noin 2x liian isoja, mainitsemissani vauva-pussilakanapakkauksissa vielä valtavampia...
Eli jos joku tietää, mistä löytyisi sopivaa kokoa, myös minä olisin kiitollinen vinkistä!
terveisin
Jonsku
Esimerkiksi:
Vauvan 3-osainen pussilakanasetti Hipsu
pussilakana 85 x 115 cm
tyynyliina 40 x 60 cm
aluslakana 100 x 150 cm
http://www.finlayson.fi/kodintekstiilit/hip_vuode.htm
Finlaysonin myymälässä Turussa on ollut myynnissä muutamaa erilaista äitiyspakkauksen lakanaa, kesällä oli viime- ja edellisvuotista äp-pussilakanaa ainakin. Hintaa huimat 3,5 e, tais olla kakkoslaatua mutta itse olisin ainakin ne kelpuuttanut. En sitten tiedä, mahtaako saada enää.
olen tilannut ainakin pari vauvojen pussilakanasettiä, tyynyliinat ovat niissä tuohon littanaan ensityynyyn liian suuret, mutta pussilakanat ihan sopivia.
Jos sinulla on uusi tai edes melko uusi pakkaus, niin niissä on finlaysonin peitto, joka on normaalia vauvan peittokokoa ja siihen löytyy sopivia pussilakanoita kaikista kaupoista paitsi Jyskistä. Niillä on ihan omat koot ja niihin sopivat lakanat. tarvittava koko pussilakanaan on siis mitoituksella vauva, olisikohan 90 x 120 tai jotain sinne päin. Jos haluat kierrellä kirppareita, luulisin että sielläkin suurin osa vauvojen pussilakanoista on ihan sopivia. Meidän standardit pussilakanat sopivat kyllä myös isän vanhaan pakkauksen peittoon 70-luvulta.