Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä lahjaksi 18 vuotiaalle?

Vierailija
19.04.2012 |

Kummityttö täyttää ihan kohta 18 v. Toivoo kuulemma rahaa lahjaksi, mutta minusta se on jotenkin tylsää:/ ideoita? vai pitäisikö vain laittaa seteleitä kuoreen?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse täytän juuri huomenna 18, enkä tiedä yhtään mitä haluaisin lahjaksi. Koruja en halua, koska ei kukaan voi osata ostaa sellaista mistä tykkää... rahaa tarvitsee tietysti aina, mutta äite ja isä toivoo, että päättäisin jonkun, joka säilyy ja on muistona siitäkin päivästä, mutta kun ei heillä ole rahaa ostaa sitä mitä haluaisin, auto olisi kiva ja oma kämppä... astioita ei oikein kiinnostaisi saada 18 vuotislahjaksi.... 

Vierailija
2/30 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtahan se jo pääsee ylioppilaaksi. Osta 18-vuotislahjaksi vaikka joku keittiökone, vatkain tms. ja yo-lahjaksi sitten annat rahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

up, auttakaas ny joku!

Vierailija
4/30 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä astiastoa haluaa alkaa keräämään :)

Vierailija
5/30 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostaa yllätyslahjaa. Ellei tytön äidillä ole mitään vinkkiä, antaisin varmaan rahaa (kun kerran se on toivomuskin).

Vierailija
6/30 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtään tytön tyylinen.

Vierailija
7/30 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Ajoiko ajokortin ? Onko autoa käytössä ? Jos niin jotain niihin asioihin liittyvää kenties ?

- Harrastukset ?

- Asuuko vanhempiensa kanssa ? Onko muuttamassa lähiaikoina omaan kämpään esim opiskelemaan ? Jos niin jotain mitä tarvitaan uuteen kämppään vaikkapa "selviämispakkaus" tyyliin purkinavaaja, säilykkeitä, laastareita, vessapaperia jne.

- Lahjakortti johonkin kauppaan

- Lahjakortti jollekkin palvelulle esim hierojalle, kaunsusjuttuihin

Vierailija
8/30 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

harva tuon ikänen tietää mitä astiastoa haluaa kerätä. Tai ainaki luulee väärin, jos kuvittelee tietävänsä.. Ei tuossa iässä astiat kiinnosta. Minä muistan ku minulta kysyttiin, ni sanoin VIHREETÄ TEEMAA!!! Ihan järkky.

Vierailija
9/30 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha on kaikkein paras lahja tuon ikäiselle!

Tai sitten lahjakortti vaikka Vero Modaan, Onlyyn tai Gina Tricotiin.

ÄLÄ hyvänen aika mitään kippoja tai kuppeja osta! Eikä todellakaan mitään runokirjoja tai Kalevala-koruja!

Ne on antajalle kivoja, mutta saajalle täysin turhia!

Vierailija
10/30 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lahjakorttia, esim. oma 18v tyttöni ei löytäisi Gina Tricotilta mitään 200 eurolla. Eli kai siis ymmärrät, että tuossa iässä ei enää anneta kymppejä vaan oikeasti kunnon summa!

Vierailija
11/30 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, taisin tosiaan ajatella mitä itse olisin toivonut :D

Mulla on aina ollu oma tyyli, joten oon jo teini-ikäisenä keränny kivoja juttuja asuntoon :)

Itse tapasin 18v. tulevan mieheni ja menin seuraavana vuonna naimisiin :)

t. kolmonen

harva tuon ikänen tietää mitä astiastoa haluaa kerätä. Tai ainaki luulee väärin, jos kuvittelee tietävänsä.. Ei tuossa iässä astiat kiinnosta. Minä muistan ku minulta kysyttiin, ni sanoin VIHREETÄ TEEMAA!!! Ihan järkky.

Vierailija
12/30 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä ainakaan mitään koruja tai muuta. Oma äitini aikanaan kysyi, mitä haluan 18-vuotislahjaksi ja totesin, että älä koruja ainakaan, osta vaikka uudet kengät. Ei ollut parku kaukana kummaltakaan kun äiti oli paketoinut 300euron kaulakorun enkä osannut arvostaa...

Helpoimmalla pääset kun annat rahaa:)

Vierailija
13/30 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun se kuitenkin on ehdottomasti se ykköstoive ja miellyttävin lahja.

ei missään nimessä koruja! ei kukaan muu kuin tyttö kuitenkaan tiedä tyyliä ja mieltymyksiä varmasti. uhh niitä sydänkoruja mitä ite sai. tai siis, osasin arvostaa että sain lahjan ja että oli yritetty, mutta on se jotenkin sääli kun ei niitä sitten kuitenkaan halunnut käyttää...

Vierailija
14/30 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä mennään sitten saajan toiveiden mukaan - rahaa se siis olkoon;) mutta mikä on sopiva summa? onko 100 euroa ookoo vai liian vähän?

asuu tosiaan vielä kotona (on lukiossa), enkä usko että on heti muuttamassa pois.

Vierailija
15/30 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle alettiin kerätä arabia 24/h sarjaa kun olin 15v. Perusvalkoinen. Oon kyllä aika onnellinen ku muutan omaan kotiin nii on täyssetti, kalliitahan noi astiat on.

Vierailija
16/30 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti jos on toivonut rahaa, niin sitä toivetta kannattaa noudattaa. Muistatko itse mitä sait 18 vuotislahjaksi? Saitko jonkun "tylsän" lahjan ja onko se vielä tallessa? Minusta 100 E kuulostaa ihan hyvältä summalta jos on hyvin läheinen ihminen, 50 E siinä tapauksessa että on hieman kaukaisempi sukulainen. Mutta varmasti on tyytyväinen paristakin kympistä, tuskin olet ainoa joka seteleitä kuoreen laittaa.

Vierailija
17/30 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olempa pahoillani mutta kyllä nuoret tietävät mitä astiastoa haluavat kerätä, jos sitä ovat jo alkaneet kerätä. Ei ne niitä huvinvuoksi osta / toivo.

Vierailija
18/30 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen niitä tylsiä ihmisiä, joille rahan antaminen lahjaksi on harvoin oikea vaihtoehto. Lahjan pitää olla saajansa näköinen, mutta mielestäni sen pitää kertoa jotain myös antajastaan.

Nykyään saa kauppakeskuslahjakortteja myös, siis sellaisia, jotka ei ole sidoksissa mihinkään tiettyyn liikkeeseen, vaan käytettävissä koko kauppakeskuksessa. Silti itsestäni tuntuu, ettei lahjakorttikaan ole ”antajansa käköinen” lahja.

Teräskattila on aina yhtä muodissa tai pois siitä.

Perus perunakattilaa tarvitsee joskus jokainen nuori, niin tyttö kuin poikakin.

Teflonpannukin lakkaa joskus olemasta, laadukas kattila ei jt koskaan. Vieläkin on oma ensimmäinen kattila kaapissa 😉

Olen myös ostanut valmistujaislahjaksi laadukkaita pyyhkeitä (valkoisia yleensä, kun käyvät aikaan tai paikkaan katsomatta joka kotiin). Astiat ja sisustusesineet ovat siitä hankalia, että todella pitäisi tietää ja taitaa saajan tyyli myös. Fiskarsin veitsitukki veitsineen on ollut myls kerran lahjapaketissa. Tulee veitset käyttöön jokaisessa perustettavassa kodissa joskus.

Itse en muista saaneeni lahjoja 18 vuotta täyttäessäni. Ehkä syntymäpäivälahjat noin muutenkin saisivat olla pienempiä kuin sata euroa, jota joku aiemmin ehdotti.

Vierailija
19/30 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

laastareita ja perunakattila?????

Vierailija
20/30 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä kivikaudel te elätte, ite tiesin heti 15v ku kysyttii mitä astiastoa ni ihan paras edelleen ja olin 15-17v erittäin kiitollinen kalevalakoruista yms. Kasvatuksessa vikaa jos 18v ei niiden päälle ymmärrä ja arvosta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi