Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisi myydä asunto. Mitä välittäjää suosittelette?

Vierailija
19.04.2012 |

Kämppä on Espoossa. Pitäisikö valita paikallinen vain valtakunnallinen firma?

Itse en myy.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sieltä Ilkka P. ihanan inhimillinen välittäjä. Suosittelen lämpimästi.

Vierailija
2/7 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä 2-3:n eri firman välittäjältä hinta-arvio asunnosta. Itse olen myynyt 3 asuntoa ja jokaista olen arvioituttanut kolmessa eri firmassa. Hinta-arvio on kaikissa heittänyt 20-40 tonnia riippuen välittäjästä. Jokaisessa olen lähtenyt kalliimman hinnan arvioijan kelkkaan ja melkein aina on pyyntihinta tai sitä lähellä oleva hinta saatu.

Eihän se tietenkään automaattisesti tarkoita sitä, että kannattaa se kallein ottaa. Kyllähän siihen hintaan vaikuttaa monet tekijät. Mutta samalla kun näet välittäjän, niin voit myös tarkkailla, että millainen tyyppi myyjä on. Välillä on tullut vastaan sellaisia myyjiä, että semmoiselle en asuntoani myyntiin laittaisi vaikka tämä lupailisi kuuta taivaalta..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan niiden virheen takia ihan kusessa!

Vierailija
4/7 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä tarjouksia useammalta välitysfirmalta. Ja kiinteä hintapalkkio. Ja itse kannattaa selvittää kuitenkin millaista hintaa asunnoista sillä alueella pyydetään, välittäjien arviot voi heitellä ja on vaikea valita jos ei ole itsellä mitään mielikuvaa. Toinen voi luvata liikaa ja toinen liian vähän.

Vierailija
5/7 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välityspalkkiot vaihtelevat suuresti, ole hintatietoinen niiden kanssa. Lisäksi kysy tarkkaan, missä mainostaa (moni ei enää näy oikotiellä, miten etenee esim, milloin alkaa tiputtaa hintaa ja kuinka paljon jne.

Vierailija
6/7 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, en ole ap, mutta kysynpä tässä samassa ketjussa silti.

Jos myy kerrostaloasuntoa, niin mitä hyötyä välittäjästä on? Sen myyntityön lisäksi.

Asunto-osakkeessahan on se hyvä puoli että jos jotain ongelmia asunnosta löytyy, on asuntoyhtiö niistä yleensä korjausvastuussa.

Kerrostalossa ei myöskään tarvita kaupanvahvistajaa tai muita ulkopuolisia osapuolia. Riittää kunhan pankissa hoitaa osakepaperit kuntoon ja toimittaa uudet tiedot isännöitsijälle.

Vierailija
7/7 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä 2-3:n eri firman välittäjältä hinta-arvio asunnosta. Itse olen myynyt 3 asuntoa ja jokaista olen arvioituttanut kolmessa eri firmassa. Hinta-arvio on kaikissa heittänyt 20-40 tonnia riippuen välittäjästä. Jokaisessa olen lähtenyt kalliimman hinnan arvioijan kelkkaan ja melkein aina on pyyntihinta tai sitä lähellä oleva hinta saatu. Eihän se tietenkään automaattisesti tarkoita sitä, että kannattaa se kallein ottaa. Kyllähän siihen hintaan vaikuttaa monet tekijät. Mutta samalla kun näet välittäjän, niin voit myös tarkkailla, että millainen tyyppi myyjä on. Välillä on tullut vastaan sellaisia myyjiä, että semmoiselle en asuntoani myyntiin laittaisi vaikka tämä lupailisi kuuta taivaalta..

Tai sitten et saa asuntoa myydyksi olleenkaan liian kalliin hinnan vuoksi.