Valittaako mieheni aiheesta?
Tilanne on tämä: olemme asuneet yhdessä muutamia vuosia, itselläni oli 3 kissaa jo ennen miehen muuttoa tänne. Mies on eläinrakas ja kissat olivat alusta asti hänelle ok. Puoli vuotta sitten yksi kissoista sairastui ja eläinlääkärillä tuli rampattua usein, rahaa paloi yhteensä reilut 2000e. Nyt kissa on onneksi taas kunnossa, mutta mieheni jaksaa edelleen napista kuinka paljon meni rahaa. Olemme molemmat työssäkäyviä, ja maksoin kissan eläinlääkärit kokonaan yksin (en pyytänytkään mieheltä apua, kissathan ovat kuitenkin minun. Samaten ruuat, hiekat jne maksan 99% itse). Myöskään muut maksut eivät kaatuneet tänä aikana yhtään enempää mieheni harteille, vaan hoidin normaalisit oman osuuteni raha-asioista niinkuin ennenkin.
Silti mies huomauttelee edelleen jatkuvasti siitä että olisi kannattanut vain lopettaa, järjetöntä käyttää noin paljon kissan lääkäriin jne jne jne. sen vielä ymmärrän, että joku pitää turhana käyttää noin paljon eläinlääkäriin eikä itse sitä tekisi, mutta en ymmärrä valittamista kun se ei mitenkään vaikuttanut mieheni rahoihin/ yhteiseen elintasoomme?
Kommentit (11)
säästöjä jäi vielä, ja tämä "lovi" on jo paikattu säästöissäni. Pihistelin tämän ajan omista menoistani (mm. kampaajat, turhat ostokset jne) joten ei mennyt kauaa että säästöt olivat samalla tasolla kuin ennenkin.
Vai eikö hänellä ole harrastusta johon palaa rahaa? Käyttää jokaisen penninsä yhteiseen hyvään?
Kissat olivat sinulla jo ennen ku muutitte yhteen. Kissat ovat sinun vastuullasi. Sinä maksoit leikkaukset ja maksat edelleen 99% niihin liittyvistä kuluista.
Sinä saat ihan itse päättää mihin käytät rahasi kunhan kaikilla on ruokaa ja katto päänpäällä. Miehesi on tyhmä. Hänen mielestään rahaa olisi voinut laittaa "johonkin parempaan".
Itse sinun sijassasi sanoisin suoraan, että "minä päätän omista rahoistani, sinulle ei kuulu miten ne käytän."
Itse sinun sijassasi sanoisin suoraan, että "minä päätän omista rahoistani, sinulle ei kuulu miten ne käytän."
Tee selväksi, että miehen on turha valittaa siitä mihin sinä rahasi käytät.
Kaniini jos sen saisi sillä rahalla kuntoon (kuvitteellisessa tapauksessa, että eläin olisi sairas)
Olet ottanut eläimen ja tiedät, että mahdollinen hoitotarve tulee kaupassa mukana. Mies voi nyt napista, että nomutku mää en ole ottanut sitä kissaa.. NIIN MUTKU MIEHESI ON OTTANUT SINUT JA SAANUT KAUPASSA MUKANA KOLME KISSAA!
Kissojen hoitamatta jättäminen on rikos, joten voit ihan sanoa miehellesi, että hänen olisi pitänyt kertoa periaatteestaan olla laittamatta rahaa lemmikkien hoitoon ennen yhteenmuuttoa. Hänellä on velvollisuus kertoa oudoista ja rikollisista periaatteistaan, ei sinulla.
Mun mielestä tuo harrastuspointti on hyvä. Eikö äijällä ole omia harrastuksia, joihin palaa rahaa? Kissat on sun harrastus.
Mies maksaa eläinlääkärikulut ja aina, kun jotain häikkää on, olen ihan huolesta sekaisin. Pääasia että kisu tulee kuntoon.
Eiköhän se ole sinun oma asiai mihin omat rahasti käytät ja miten eläimesi hoidat. Jos minulle äijä alkaisi sanoa että mun pitäisi lopettaa mun koira kun hoito on liian kallis niin voisipa olla että lentäisi pihalle äijä ennen kuin koira. Koira kun on minusta riippuvainen ja olen sen vapaaehtoisesti ottanut vastuulleni, mies pärjää yksinkin.
Olet ottanut eläimen ja tiedät, että mahdollinen hoitotarve tulee kaupassa mukana. Mies voi nyt napista, että nomutku mää en ole ottanut sitä kissaa.. NIIN MUTKU MIEHESI ON OTTANUT SINUT JA SAANUT KAUPASSA MUKANA KOLME KISSAA!
Kissojen hoitamatta jättäminen on rikos, joten voit ihan sanoa miehellesi, että hänen olisi pitänyt kertoa periaatteestaan olla laittamatta rahaa lemmikkien hoitoon ennen yhteenmuuttoa. Hänellä on velvollisuus kertoa oudoista ja rikollisista periaatteistaan, ei sinulla.
ja silti valittaa
Turhaa miehes kyllä valittaa, asia on jo pois päiväjärjestyksestä. Eli tehty mikä tehty.