Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuleeko tuomio, jos lapseni loukkaa itsensä kotona?

Vierailija
18.04.2012 |

Lukaisin iltalehden ja siinä oli juttu, jossa lapsi oli laittanut kätensä silppuriin kotona. Vanhemmilta vaaditaan vahingonkorvausta.

Tuli sitten vain mieleen, kun mieheni on sellainen, että jättää vaikka mitä esille ihan lasten ulottuville. Milloin on puukkoa, sahaa, kirvestä, porakonetta yms. Kerran kotona ollessani lasten kanssa, ihmettelin että mikä ääni kuuluu. Lapsi paineli akkukäyttöisen sahan käynnistysnappia ja se saha liikkui edes takaisin lapsen jalan vieressä. Sydärin meinasin saada ja onneksi ei tullut mitään. Mutta mies sanoi vain ensin "mitäs sitten" ja toisekseen "olisit vahtinut paremmin".

Onko siis lopullinen vastuu aina minulla? Eli jos en ehdi huomata, mitä mies on jättänyt saataville ja lapsi loukkaa itsensä, niin istunko minä sitten mahdollisesti oikeudessa asian vuoksi?

Jos näin on, ehkä meillä paras ratkaisu on se, että otan eron miehestä ja vien lapset turvallisempaan paikkaan asumaan. Koska mies on välinpitämätön eikä aio muuksi tapojaan muuttaa. Minä taas en kykene aikuisen ihmisen jälkiä siivoamaan koko ajan, kun olen päivät töissäkin.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä te molemmat saisitte rangaistuksen. Ja sen myös toiminnallanne ansaitsisitte. Todella järkyttävää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla