FedEx toimitus, mitä kun en ole kotona?
Tilasin nettikaupasta tavaraa ja toimitus FedEx. Katsoin nyt FedExin seurannasta että toimitusaika huomiselle klo 18 mennessä. Olen kuitenkin huomenna töissä 9-17, kuten aina arkisin, mitenhän mahtaa paketille käydä? Pystyisin tulemaan puolessa tunnissa kotiin vastaanottamaan paketin jos kuriiri soittaa etukäteen, mutta mahtavatko soitella?
Entä mitä paketille tapahtuu jos käyvät oven takana mutta kukaan ei vastaa, yrittävätkö uudestaan, pystyykö hakemaan mistään niiden varastolta suoran tms? En ainakaan haluaisi että tärkeä toimitus palaisi lähettäjälle ulkomaille kun ei saada toimitettua, mutta en pysty istumaan työaikana kotona passissa toimitusta odottamassakaan.
Kommentit (18)
miten nyt en itse tullutkaan ajatelleeksi että ihan taatusti tuommoisella firmalla on palvelunumero :) Tai no ehkä siksi että meinasin että jos niillä on jo peruskäytäntö että kuriirit soittaa ennen kotitoimitusta, kun varmaan aika harva on päivällä kotona, mutta varmaan tosiaan varmempi soittaa.
Pystyt sopimaan kellon ajan, tai sitten että jättävät paketin valtakirjaa vastaan esim. portaille (jos asuu omakotitalossa), tai sitten tuovat työpaikalle.
Jos asut Jenkeissä, kuten epäilen, on siellä tapana jättää paketti talon portaille, oven eteen, mistä käytännössä kuka tahansa voi sen noukkia. Lähetin nimittäin kerran paketin nettituttavalle rapakon taakse. Keskustelun aikana selvisi että tuo on aika yleinen käytäntö. Vähänkö älämöin täällä kotona, en voinut käsittää alkuunkaan. Eipä se kallis lähetys ollutkaan mutta silti.
näyttävät soittavan etukäteen FedExiltä. Tänään soittivat klo 9 aikoihin että olisi tänään paketti tulossa että mihin aikaan parhaiten olisi joku paikalla kuittaamassa. Tarjosivat mahdollisuutta tuoda paketti työpaikalleni ja sehän kävi minulle oikein hyvin. Lupasivat vielä että kuski soittaa minulle kun on paikalla että voin tulla hakemaan ulko-ovelta kun tänne ei pääse sisälle ulkopuoliset lainkaan.
Hyvää palvelua :)
Jenkeissä kerrostaloissa on aina alakerrassa joku, jonka tehtäviin kuuluu pakettien vastaanottaminen.
Jaaha ja ei-hyvää-päivää...
Uusavuttomat kirjoittelee ja kyselee neuvoja :)
[quote author="Vierailija" time="25.03.2013 klo 15:36"]
Jaaha ja ei-hyvää-päivää...
Uusavuttomat kirjoittelee ja kyselee neuvoja :)
[/quote]
Ei minusta tuossa ole mitään erityisen uusavutonta, Suomessa kun ei noiden kuriiripalveluiden käyttö ole niin kovin tavallista, useimmiten ihan Itella toimittaa...
[quote author="Vierailija" time="25.03.2013 klo 15:36"]
Jaaha ja ei-hyvää-päivää...
Uusavuttomat kirjoittelee ja kyselee neuvoja :)
[/quote]
Vielä uusavuttomampaa on ottaa kantaa lähes vuoden vanhaan tilanteeseen...
FedExin toiminta tavaoista ei tietoa, mutta muilla kuriiri UPS -jakelu esim Turussa ollut aivan uskomattoman huonoa.
Tilasin Jenkeistä Ebay-paketin - Lietolainen kuriiri oli kolmatta kertaa ajelemasa isolla pakettiautollaan jakelureissulla Turussa. Kävi kerrostalon ulko-ovella ja kun ei päässyt sisään (ovikoodi) ja oli jo kiipeämässä autoonsa. kuin satuin kurkistamaan ikkunasta pihalle.
Sain huudettua kerroksista perään jolloin sain paketin - ihan sattuman oikusta.
Kysyin miksi eivät soitelleet vaikka paketin päällä oli puhelin numero. " me ei soitella mihinkään" oli pojan vastaus.
Soitin UPS´iin Helsinkiin. Paketin olisi seuraavaksi saanut hakemalla se Helsingistä ennen sen palauttamista lähettäjälle USA´an. Soitin jakelufirmaan Lietoon, täällä jakelu ja tiedotus reklamaatiooni suhtauduttiin välinpitämättömästi -suorastaan vihalla.
Vaika paketit tulee Kiinasta, mistä tahansa viikossa - pakkaukset varastoinnit lähetykset lentokuljetus - on heikoin ketjun lenkki täällä !!! Palvelu ei vain pelaa täällä päässä maailmaa !! Ei tarvitse ihmetellä menoa valtakunnassa.
Aivan paska firma.tänään piti tulla paketti klo 18 mennessä.3tunnin odottelun jälkeen ei vielä ole kuulunut.seurannassa näkyy että aika muutettu klo 00.00 ennen toimitus.Mitä vittua ei kai kukaan yöllä mitään pakettia kuittaa,eihän ne ominpäin voi aikoja ruveta muuttamaan.
FEDEX ja muut kuriiripalvelut toimivat Suomessa todella surkeasti kuluttajapuolella, koska se ei ole kannattavaa. Yrityspuolelle laitettu kaikki paukut.
Kuluttajille ei ole olemassa palvelua mitä ulkomailla on. Siellä kuriirifirma ottaa aktiivisesti yhteyttä ja sopii yhdessä asiakkaan kanssa toimitusajan (+/- 30 min). Suomessa kuluttajalle annetaan aika klo 10-16 ja asiakaspalvelunumero, joka ei pysty auttamaan tarkan ajan sopimisessa. Toimitusosoitteen muutos onnistuu kyllä työpaikalle, mutta siinäpä se. Palvelu on töykeää ja auta armias jos erehdyt antamaan oman palautteen palvelusta! Kaiken huippu on että olen maksanut toimituksesta suht kalliin hinnan mutta mitään palvelua ei sillä Suomessa saa.
Ulkomailla 15 v asuneena on tämä käsittämätöntä. Kaikki työt ja vastuu siirretty asiakkaalle ( "ole kotona kun soitamme" 10-16) ja muutkin toimitukseen muualla sisältyvät palvelut. Näin Suomessa, jossa asiakaspalvelu on syvältä!!
Vierailija kirjoitti:
Jos asut Jenkeissä, kuten epäilen, on siellä tapana jättää paketti talon portaille, oven eteen, mistä käytännössä kuka tahansa voi sen noukkia. Lähetin nimittäin kerran paketin nettituttavalle rapakon taakse. Keskustelun aikana selvisi että tuo on aika yleinen käytäntö. Vähänkö älämöin täällä kotona, en voinut käsittää alkuunkaan. Eipä se kallis lähetys ollutkaan mutta silti.
No ei kyllä pidä paikkaansa - en tiedä mitä elokuvia olet katsonut.
Täysin surkeaa palvelua - pakettini on ollut yli 30 päivää kateissa. Välttäkää kuin ruttoa! Posti sentään hoitaa aspaansa jotenkuten siedettävästi.
Vierailija kirjoitti:
Täysin surkeaa palvelua - pakettini on ollut yli 30 päivää kateissa. Välttäkää kuin ruttoa! Posti sentään hoitaa aspaansa jotenkuten siedettävästi.
Vanha ketju, mutta jopas sattui! Oma pakettini on nyt kökkinyt Vantaalla melkein kuukauden päivät saavuttuaan Kanadasta ihan parissa hassussa päivässä. Jokunen päivä sitten tuli Fedexiltä kysely tullausta varten tekstarilla, aiemmin eivät olleet laittaneet mitään viestejä (spostiin tullut välillä tracking-postia kyllä) ja nyt lupailtu toimitus huomiseksi... Saapa nähdä!
Aivan paska palvelu kyllä, eivät vastaneet aiempiin sposteihini mitään, laitoin useampaan osoitteeseen kyselyä. Ei parane tilata mitään rapakon takaa, ettei joudu Fedexin kanssa puljaamaan...
Vinkkinä Fedexin toimituksiin liittyen, että 'päivitetty toimitus odottava Vantaa' ei välttämättä suinkaan tarkoita sitä, että paketti olisi Fedexin varastossa Vantaalla. Minulla paketti näyttää Fedexin seurannan mukaan siltä, että se olisi Vantaalla jumissa. Menin kuitenkin toiselle tracking-sivustolle, josta huomasin, että paketti onkin yhteistyökumppani-PostNordin hallussa (kannattaa siis kokeilla, josko paketti löytyisikin PostNordin seurannasta, joka käsittääkseni hoitaa loppupään kuljetukset). PostNord ei vaan kuulemma saanut toimitettua pakettia perille, vaikka ko aikana kotona olinkin.. En enää ikinä tilaa mistään, jossa on toimituksena Fedex/PostNord.
Soita fedexin palvelunumeroon 010 800 515, ja sovi miten toimitus hoidetaan.