Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten joku voi asua Helsingin Ruoholahdessa tai Jätkäsaaressa???

Vierailija
17.04.2012 |

Siellä on AINA hirveän kylmä ja kamalan tuulista. Rasittava ilmasto ja karmean näköinen paikkakin vielä kaiken lisäksi, varsinkin tuo Jätkäsaari. Se Verkkokaupan varastokin yksi Suomen rumimpia rakennuksia.

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto. Nyt jo reilusti täällä asuneena meteli on valtava. Rekkaliikenne älytön. Järkyttävä paikka asua. Ei luontoa. Tuuli voimakas joka päivä. Lyhyt matka keskustaan on. Mutta kuka siellä jaksaa notkua. Onnea vaan noille 400000 euron asunnon ostaneille..

Vierailija
42/69 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaks viime kesää on ollu aivan uskomattomia täällä merellisissä maisemissa! Korvaa tän purevatuulisen talven kyllä :)

Mutta mielipiteitä on monia, jotkut tykkää merellisistä alueista, ja toiset ei.

Jätkäsaari on kyllä keskeneräsenäkin mun mielestä kivempi, kun Ruoholahti. Siellä on vähän semmonen... ankea vivahde? :D Kanavan rannasta tykkään kyllä sielläkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä olen , kallista asua ja luontoa kaipaan.

Vierailija
44/69 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ei ole liiemmin merellistä kun kauhea mökä koko ajan joka puolella. Nättejä opiskelutyttöjä hoassin talossa kyl on ;)

Vierailija
45/69 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varaa

Vierailija
46/69 |
11.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan asuttu nyt neljä vuotta Ruoholahdessa ja on aivan mielettömän ihana paikka! Paras missä Helsingissä ollaan asuttu :3 Pari lähiötä on koettu, enkä viihdy, haluan pystyä kävellä ja pyöräillä stadiin. Eirassa oli vain pieniä (kalliita ja turhia) putiikkeja ja ihmiset tuntui olevan itseään täynnä. Ei niin varmaan ole, mutta itse vaan aistin hirveen nopeesti jos joku katsoo alaspäin. Joka tapauksessa Ruoholahdessa on paljon perheitä ja kivoja ihmisiä. :-)

En ehkä osaa ottaa metroa ongelmana, itse kun vietän paljon aikaa Sörnäisissä. Siellä kyllä tunnistan ongelman, vaikka itsellä ei ole mitään ongelmia ikinä ollut.

Niin Ruoholahdesta vielä: Asutaan kanavan lähellä, ihana Amsterdam-viba. Niiiin kaunista! Kesällä Lapinlahden sairaalan alueella on ihan mielettömän upeaa viettää aikaa, samoin lenkkeilen sitä hietsun rantaa. Ihanaa kun lähellä on edullinen ja iso kauppa (S-Market) mutta saa muitakin tuotteita ja pari hyvää raflaakin. Meidän kämppä on uudehko, tilava, valoisa ja nätti läpitalon asunto. Sisälle ei kuulu melua. Ulkona tuulee mutta välimatkat on niin lyhyet että ei oo päässyt haittaamaan. 

Oon miettinyt missä muualla vois asua, ehdottomasti pitäis pyörällä päästä stadiin ja merta olla lähellä. Töölön asunnot oli omaan tyyliin liian ahdistavia, ne pienet ikkunat jne ei vaan toimi meikäläiselle. Kalasatamassa on liian betoniviidakko ja no nyt työmaa. Sama ongelma kyllä Jätkäsaaressa, en itse tykkää. Saa toki nähdä millaisia ovat valmiina, varmaan ihan kivoja molemmat.

Riippuu varmaan aina mistä ite tykkää :-)

Vierailija
47/69 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ratkaisevia seikkoja Jätkäsaareen muutettaessa olivat hyvät kulkuyhteydet (esim. keskustaan ja yliopistolle), edullinen vuokra (hoas), ruokakauppa samassa talossa, kattavat palvelut kävelymatkan päässä ja saatiin vielä haluttu hoitopaikka lapselle tosi nopsaan. Ei siis mitään valittamista, minkäänlaista levottomuutta en ole alueella nähnyt. Leikkipuistoja täällä on myös useita ja lapsille suunnattua toimintaa runsaasti. Metelistä en niin tiedä, kun päivisin vietän pääosin aikani muualla kuin kotona. 

Vierailija
48/69 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, helsingissä on kylmää ja tuulista.

Vierailija
49/69 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin sillä rauhallista sekä kaunista loistavat kulkuyhteydet

Vierailija
50/69 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten joku voi asua jossain Nairobin slummissa? Miten se VOI?

Olen jokseenkin varma siitä että Nairobin slummissa asuu tasan 0 kappaletta maan mittakaavassa erittäin hyvätuloisiksi laskettavia jotka ovat ottaneet satojen tuhansien asuntolainan ihan vaan voidakseen muuttaa Nairobin slummiin jossa pienestä kolmiostkin saa maksaa puoli miljoonaa euroa vaikka tähän hintaan saa tuijottaa vasta naapuritalon seinää mutku se "merellinen luxus-ympäristö kato nostaa hintaa".

Vierailija
51/69 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gresa 4 life :D kirjoitti:

Niin Ruoholahdesta vielä: Asutaan kanavan lähellä, ihana Amsterdam-viba. Niiiin kaunista! Kesällä Lapinlahden sairaalan alueella on ihan mielettömän upeaa viettää aikaa, samoin lenkkeilen sitä hietsun rantaa. Ihanaa kun lähellä on edullinen ja iso kauppa (S-Market) mutta saa muitakin tuotteita ja pari hyvää

Kun Suomi putos puusta, kaikki kävi äkkiä.

Vierailija
52/69 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin Ruoholahdesta vielä: Asutaan kanavan lähellä, ihana Amsterdam-viba.

Olen ollut vuosikausia töissä Ruoholahdessa ja käynyt päivittäin lounaalla siinä "kanavan" rannalla. Kertaakaan en ole kyllä ollut sellaisissa aineissa että alue olisi alkanut näyttää tippaakaan Amsterdamilta.

Eikä edes Amstrerdamista saa laillisesti niin vahvoja mömmöjä että turistialueet alkaisivat näyttää Ruoholahdelta. Kyllä damistakin löytyy Ruoholahden näköisiä lähiöitä mutta niihin ei kannata valkoisen miehen hirveästi eksyä edes keskellä päivää.

Vierailija
53/69 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

damn it kirjoitti:

Niin Ruoholahdesta vielä: Asutaan kanavan lähellä, ihana Amsterdam-viba.

Olen ollut vuosikausia töissä Ruoholahdessa ja käynyt päivittäin lounaalla siinä "kanavan" rannalla. Kertaakaan en ole kyllä ollut sellaisissa aineissa että alue olisi alkanut näyttää tippaakaan Amsterdamilta.

Jep. Damissa kanavan varrella on kauniita vanhoja kivitaloja, Ruoholahdessa 90-luvun kylppärikaakelitaloja. Ruoholahti on ihan kiva alue, mutta amsterdamia siellä ei ole muuta kuin yksi S-ryhmän kaljaravintola.

Vierailija
54/69 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoholahti ja Jätkäsaari varsinkin ovat tosi kivat, kanava ja hienoa arkkitehtuuria.

Vierailija
55/69 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin pois Jätkäsaaren länsisataman tienoilta vuosi sitten ihan toiselle puolella Helsinkiä. En ole päivääkään kaivannut takaisin.

N23

Vierailija
56/69 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei rumempaa paikkaa voi olla kuin Jätkäsaari. Kun kulkee metrolla sen helvetinmankelin läpi, hyi kauhea!

Kuka tuonne vankilaan menee vapaaehtoisesti?

Ja maksaa siitä?

Vierailija
57/69 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olosuhteidenpakosta olen asunut jätkäsaaressa nyt kolmevuotta, ja vitutuskäyrä on korkealla! Tää on maanpäällinen helvetti! Meluisa! Kylmä, pimeä tuulinen ja likainen! Ja olen ikäni asunut stadissa, vantaalla ja espoossa! Mutta tää on kyllä paskin paikka ikinä! Kun vaan joskus pääsisi pois!!

Mies46v.

Vierailija
58/69 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, onhan se vaikea ymmärtää, jos itse asuu Kaivopuistossa tai Eirassa. Tai ainakin pyrkii antamaan sellaisen kuvan, että asuu ns. hyväosaisten asuinalueella.

Vierailija
59/69 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten siellä nyt voi olla muka jotenkin paskempi ilmasto kuin muualla Helsingissä? :D

Vierailija
60/69 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rumia paikkoja molemmat