Miten joku voi asua Helsingin Ruoholahdessa tai Jätkäsaaressa???
Siellä on AINA hirveän kylmä ja kamalan tuulista. Rasittava ilmasto ja karmean näköinen paikkakin vielä kaiken lisäksi, varsinkin tuo Jätkäsaari. Se Verkkokaupan varastokin yksi Suomen rumimpia rakennuksia.
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
mutta se alue kolkkoa ja siellä tosiaan aina on kylmä ja tuulista.
t. ap
Tänäänkin?
Hei!
Mitä mieltä olette siitä, että Jätkäsaareen valmistuvat Wood city HOMEISET puukerrostalot, kaksi kpl, tulevat Helsingin kaupungin vuokrataloiksi. Asuntojen haku alkaa pian... Karmivaa!!!
Jätkäsaaresta on kovaa vauhtia muodostumassa varsin hieno kaupunginosa. Rohkeaa värien käyttöä ja erityyppisiä kortteleita. Kadulla kuulee kieliä maailman joka puolelta, erityisesti Clarionin mutta myös sataman ansiosta. Lähes kaikki palvelut kävelymatkan etäisyydellä. Useita kivoja ravintoloita löytyy jo nyt, ja ihmisetkin ovat ystävällisiä. Yleisarvosanaltaan paras kaupunginosa jossa olen henkilökohtaisesti ikinä asunut, ja olen asunut kohtuullisen monessa. Talvisin toki tuulee, niin kuin muuallakin Suomessa meren läheisyydessä.
Ne ovat KIVOJA paikkoja hankkikaa elämää.
Miten pärjäätte lasten kanssa niin lähellä merta? Oppivatko he varomaan? Kiva, että on useita päiväkoteja alueella. Miksi ilmanlaatu on huono vaikka on merenrannassa?
Olen asunut monessa paikkaa mm Ruoholahdessa ja myönnän että on täysin ylihintainen ja yliarvostettu... mutta eihän ne sitä tiedä kun eivät ole muualla asuneet. Hyvin hyvin hyvin monet asunnot ovat kaupungin asuntoja ja meno on välillä sen mukaista.
TOP-10 se ei kyllä mahdu....
Toinen yliarvostettu jossa olen asunut myös on Tapiola.... puutarhakaupunki my-ass.... vanha 60-70 lähiö, se että siellä asuu pikkuvirkamiehiä ja opettajia tekee siitä vielä pahemman kuin Ruoholahdesta.
Ei mahdu TOP-10 sekään...
Ja kyllä molemmissa tuli asuttua vuosia....
Jätkäsaaresta on tullut todella viihtyisä asuinalue puistoineen, urheilupuistoineen ja alueelle tullut runsaasti uusia palveluja. Ravintoloita tullut pelkästään viimeisen vuoden aikana useita, valinnanvaraa löytyy. Suosittelen!
Kivoja paikkoja molemmat :)
Teille, jotka koette olevanne jumissa siellä - kokeilkaa asunnonvaihtoa muualle.