Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

hyvä täyte täytekakun väliin,ihan kermakakkuun

Vierailija
17.04.2012 |

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tehdään harvoin täytekakkua, mutta itse laitan välikerrokseen yleensä kermavaahtoa ja banaania tai vadelma-mansikkahilloa. Päälle sitten kermavaahtoa ja esim. persikkaa tai kiiviä tai karkkeja, kesällä mansikoita. Voisi olla kiinnostavaa myös kokeilla jotain tuorejuustoja.

Vierailija
2/9 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai tuoreet mansikat puoliksi ja mukaan vähän vaniljavaahtoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kostuta pohja vaniljamaidolla (pari dl maitoa ja siihen tl vaniljasokeria), siihen päälle kinuskikastiketta ohuelti ja sen päälle aivan hienoksi vedettyä mansikkasurvosta - ei paljoa mutta tämäkin vielä kostuttaa kakkua lisää. Varsinainen täyte on maustettu rahka (Valiolla kuningatar, ingmanilla taitaa olla joku mustikkajuttu) johon sekaan on laitettu vielä sitä mansikkasurvosta jotta täyte notkistuu ja on oikein maukas ja mehukas.

Päälle olen laittanut mansikkakerman (+ sillä pursottanut koristukset), ja suklaata raastettuna siihen keskelle kakkua. Jotain suklaanameja voi tökkiä kakun reunoille.

Tämä voi kuulostaa epäilyttävältä sekamelskalta, mutta olen oikein oivalliseksi kokenut ja AINA maistuu vieraille mainiosti! :)

Vierailija
4/9 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manaikkahilloa ja rahkaa.päälle kermavaahto ja hedelmäpaloja pdegmeistä hedelmistä,jotka ei tummu. Tai kermavaahtokuorrutuksrn tilalla hedelmiä ja se sellainen kiillepinta,onko jostain hyytelösokerista.

Vierailija
5/9 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lykkään joukkoon liivatetta (= kuumenna tilkka nestettä, liota liivatteita, sekota liivatteet kuumaan nestetilkkaan hyvin ja taas rahkaan).

Rahkan teen itse vaikka mustikalla. Kannattaa testata kerma mustikkajogurtilla ja lisää joukkoon tuoreita mustikoita.

Tuorejuustolla, kermalla saat myös hyvää. Kirpeys sopii hyvin. Esim. sitruuna.

Suklaa on myös ihanaa kakussa, kuin mousse. Ja mukaan hyviä paloja niin avot!

Simppeli on kermavaahto ja hedelmä/marjasose jonka teet itse. Kotikutonen hillokin on hyvää kakussa mutta imeläksi voi mennä kaupan halppishillot.

Vältä vauvasoseita sellaisenaan, korkeintaan niitä jonnekin sekotettuna.

Vierailija
6/9 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee pehmeän makuista ja hyvää.

Vierailija
7/9 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

maustettua rahkaa (esim lime valkosuklaa) ja hedelmäcocktail/hedelmäsalaatti purkista ja halutessaan. kostutus maidolla tai esim. jollain sitruunalimulla. ei mitään hilloja, tulee liian makeaa, tää on mukavan raikas ja helppo!

Vierailija
8/9 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

maustettua rahkaa (esim lime valkosuklaa) ja hedelmäcocktail/hedelmäsalaatti purkista ja halutessaan. kostutus maidolla tai esim. jollain sitruunalimulla. ei mitään hilloja, tulee liian makeaa, tää on mukavan raikas ja helppo!

eli halutessaan BANAANIA oli tarkoitus kirjoittaa, jäi jostain syystä sana pois

Vierailija
9/9 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kermavaahtoa ja vadelmahilloa+vadelmia. Toimii! On yksinkertaista, ja niinhän kaikki parhaat tuppaa olemaan. ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi