-27 kiloa / 5kk. Kysyttävää?
Olen laihduttanut 27 kiloa pois viidessä kuukaudessa. Vielä en ole normaalipainon rajoissa, eli laihdutus on kesken.
Lähtöpaino 116kg, BMI 41,1.
Saa kysellä :)
Kommentit (31)
vai söitkä vaan vähemmä/terveellisemmin ja liikuitko paljon?
ja kiloja tippui 28.
karppasin. ja kyllä lerpatti nahka aikansa, piti lenkkeillä että kiinteytyi pikkuhiljaa.
lepata.
Liikun tarpeeksi kiinteytyäkseni ja olen myös huolella rasvannut ihoani. Tiedän kyllä että roikkuvaa nahkaa voi jossain välissä tulla mutta yritän kuitenkin tehdä kaikkeni sitä vastaan :)
AP
Miten sait itsesi niin lihavaan kuntoon?
Karppasitko vai söitkä vaan vähemmä/terveellisemmin ja liikuitko paljon?
mutta suosin tuunattua VHH ruokavaliota. Välttelen niitä pahimpia nopeita hiilareita, mutta saan ja voin syödä vaikka halutessani leipää.
Lasken aina kaikki syödyt kalorit ja yritän pitää ne tietyllä tasolla.
Liikun 5 kertaa viikossa vähintään, yleensä kulutan päälle 2000kcal/vko.
mä tein saman, mut aikaa kului 4,5kk ja kiloja tippui 28.
karppasin. ja kyllä lerpatti nahka aikansa, piti lenkkeillä että kiinteytyi pikkuhiljaa.
Onneksi olkoon! :)
AP
Antaisitko konkreettisen esimerkin uusista elämäntavoitasi verrattuna entiseen.
Hienoa, tsemppiä laihdutukseen!
t. 3kg urakka edessä, eikä lähde millään :D
Miten sait itsesi niin lihavaan kuntoon?
siinä oli. Eniten kyllä ihan oli omaa syytä, tuli syötyä ihan liikaa herkkuja.
AP
Miten syöt? Antaisitko konkreettisen esimerkin uusista elämäntavoitasi verrattuna entiseen.
Hienoa, tsemppiä laihdutukseen!
t. 3kg urakka edessä, eikä lähde millään :D
syömään vhh painotteisesti. Viljoja löytyy kyllä ruokavaliosta mutta valitsen kokojyvätuotteita. Perunan, pastan ja riisin olen jättänyt lähestulkoon pois. Joka aterialla pyrin saamaan proteiinia ja kasviksia.
Annoskoot on järkeviä, ei tule enää ahdettua mahaa täyteen.
Kasvisten ja vihannesten käyttö on lisääntynyt räjähdysmäisesti, kyllä niitä ennenkin söi mutta ei päivittäin tai tälläisiä määriä.
Enää en istu illalla sohvalla karkki- tai sipsipussi kädessä, se on mennyttä elämää.
Kiitos tsempeistä, ja paljon tsemppiä sullekkin :)
AP
samat tehnyt karppaaja toivottelee!
ite pudotin 100kg -> 72kg. Pidin painon 2,5v ja tulin raskaaksi :D parempaa onnea sulle! tosin itse aion olla lihomatta takaisin möhkäleeksi ja imetyksen jälkeen karppaan itseni hoikaksi.
nyt rv22 ja painoa 80kg. liikaa.
Olen laihduttanut 17kg 4,5 kuukaudessa kaloreita laskemalla, urheilemalla ja Acomplia-lääkkeellä, sitten into lopahti. Paino hiipi takaisin kolmessa vuodessa.
Nyt olen saanut 6 kuukaudessa laihdutettua 16-18 kiloa ja matka jatkuu kitkutellen. Yritän kestää takapakkeja ja olla luovuttamatta.
samat tehnyt karppaaja toivottelee!
ite pudotin 100kg -> 72kg. Pidin painon 2,5v ja tulin raskaaksi :D parempaa onnea sulle! tosin itse aion olla lihomatta takaisin möhkäleeksi ja imetyksen jälkeen karppaan itseni hoikaksi.
nyt rv22 ja painoa 80kg. liikaa.
Kiva kuulla että monet muutkin ovat onnistuneet, hieno pudotus sullakin! :) Uskon kyllä että saat kilot tippumaan nopeasti imetyksen jälkeen.
Mullakaan ei ole enää suunnitelmissa lihota takaisin entisiin mittoihin, tas edes lähelle niitä. Yritän päästä sinne normaalipainoon :)
AP
Mieletön tulos, upeaa! Olen laihduttanut 17kg 4,5 kuukaudessa kaloreita laskemalla, urheilemalla ja Acomplia-lääkkeellä, sitten into lopahti. Paino hiipi takaisin kolmessa vuodessa.
Nyt olen saanut 6 kuukaudessa laihdutettua 16-18 kiloa ja matka jatkuu kitkutellen. Yritän kestää takapakkeja ja olla luovuttamatta.
Kilot hiipii kyllä niin salakavalasti takaisin jos ei ole tarkkana niiden kanssa. Monelle on käynyt niin.
Mutta tosi hienoa että olet nyt "takaisin ruodussa", ja ei kai sillä ole niin väliä että kuinka nopeasti se paino lähtee, kunhan lähtee ja voit itse hyvin! Paljon tsemppiä :)
AP
kun hoitaja sanoi vastikään "Olet laihduttanut elämäsi varrella niin paljon, että tämä on kyllä koko elämäsi mittainen haaste". Kyllä, koko loppuelämä on taistelua painon kanssa.
Mutta kyllä me jaksetaan, kiitos tsempeistä!
Ennen sain herkutella joka päivä. Laihdutus on uusi juttu ja itsekurini on surkea. En ole vielä aloittanutkaan.
Miten painon putoaminen on vaikuttanut oloosi ja muuten elämääsi? Oletko mitannut kadonneita senttejä?
Mulla olisi 10 lyhyessä ajassa kertynyttä kiloa pudotettavana. Ennen sain herkutella joka päivä. Laihdutus on uusi juttu ja itsekurini on surkea. En ole vielä aloittanutkaan.
Miten painon putoaminen on vaikuttanut oloosi ja muuten elämääsi? Oletko mitannut kadonneita senttejä?
suurin este on ollut se että ajattelin että ei mun itsekuri kuitenkaan riitä, tai minusta ei vain yksinkertaisesti ole siihen. Voi kuinka väärässä sitä voikaan olla! Ei kannata pelätä, vaan kannattaa yrittää :)
Painon putoaminen on vaikuttanut minuun monella tapaa. Olen paljon iloisempi ja energisempi kuin ennen, jaksan touhuta kaikenlaista. Kasvojen iho on paremmassa kunnossa kuin ikinä aikaisemmin, terveellisyys oikein hehkuu.
Kaikenkaikkiaan olen tyytyväisempi, erityisesti siitä että olen pystynyt tähän ja tiedän että pystyn laihduttamaan loputkin pois. Olen saanut paljon itsekunnioitusta.
Senttejä on vyötäröltä lähtenyt 23 :)
AP
Mitä liikuntaa jaksoit harrastaa? Kertoisitko esimerkkejä?
Itsellä painoa myös tuo 116 kiloa enkä jaksa liikkua mihinkään :( Töissä jaksan 8 tuntia (siisti istumatyö) just ja just mutta iltasin en mitään, enkä vkonloppuisin. Pienissä rappusissa jo puuskutan ja huohotan :(
Hei !
Mitä liikuntaa jaksoit harrastaa? Kertoisitko esimerkkejä?Itsellä painoa myös tuo 116 kiloa enkä jaksa liikkua mihinkään :( Töissä jaksan 8 tuntia (siisti istumatyö) just ja just mutta iltasin en mitään, enkä vkonloppuisin. Pienissä rappusissa jo puuskutan ja huohotan :(
viiden kuukauden aikana kunto on kohentunut huimasti.
Aloitin pienillä kävelylenkeillä sekä poljin crosstrainerilla ja aluksi jaksoinkin sillä vain 15min kerrallaan. Jossain välissä aloin myös nostelemaan kevyitä 2kg puntteja.
Liikunta kannattaa aloittaa varovasti, yritä vaikka lähteä puoleksi tunniksi ulos kävelemään. Pikkuhiljaa kunto kohoaa ja huomaat että nautit jopa siitä liikunnasta. Näin kävi myös itselle :)
Uinti on muuten myös tosi hyvä laji, se on myös nivelystävällinen ja siinä ei ehkä kipeydy niin nopeasti kuin jossain muissa lajeissa.
Kuuntele omaa kehoasi ja älä aloita liian kovalla rehkinnällä. Pieniä lenkkejä, mutta usein. Siitä se lähtee! Onnea matkaan :)
AP
vastannut tuohon mitä konkreettisia muutoksia olet tehnyt ruokavalioosi ja mitä tarkoittaa tuo tuunattu ruokavaliosi nyt?
nahka?